Wat is handig?
Moderator:Beheerders
Soms zit je op de fiets en denk je dat zou een handige verbetering zijn aan mijn fiets.
Vanochtend had ik zo'n moment;
Ik rij hier bijna altijd geheel star, het comfort haal ik uit het staal, het TI stuur en de RR 2.4.
Voor rij ik deze altijd op ±1 bar en achter ±1,5 bar, in het terrein is dat ideaal, op de weg wat minder.
Veelal pomp ik ze thuis wat op (+ 0,5 bar) en laat ik ze zodra ik off road ga weer wat af.
Het lijkt mij nou zo ideaal om dit gewoon tijdens het rijden te kunnen doen. In de vrachtwagenhandelarij bestaat dit al.
Ik zat te denken aan ergens een CO2 pompje op je fiets, leidinkje naar de voor en achteras daar naar binnen en door een holle spaak naar je tubeless velg.
Heb je zelf iets wat je ook handig lijkt post dat dan hier, wellicht leidt het nog tot mooie uitvindingen......ik las dat er net een forumlid een prijs had gewonnen met een ontwerp, je weet maar nooit.
dusssssssss©
Ik rij hier bijna altijd geheel star, het comfort haal ik uit het staal, het TI stuur en de RR 2.4.
Voor rij ik deze altijd op ±1 bar en achter ±1,5 bar, in het terrein is dat ideaal, op de weg wat minder.
Veelal pomp ik ze thuis wat op (+ 0,5 bar) en laat ik ze zodra ik off road ga weer wat af.
Het lijkt mij nou zo ideaal om dit gewoon tijdens het rijden te kunnen doen. In de vrachtwagenhandelarij bestaat dit al.
Ik zat te denken aan ergens een CO2 pompje op je fiets, leidinkje naar de voor en achteras daar naar binnen en door een holle spaak naar je tubeless velg.
Heb je zelf iets wat je ook handig lijkt post dat dan hier, wellicht leidt het nog tot mooie uitvindingen......ik las dat er net een forumlid een prijs had gewonnen met een ontwerp, je weet maar nooit.
dusssssssss©
-
- Contacteer:
- didadunlop
pfff wat is handig.
Een standaard light/computer mount. Nu heeft iedere fabrikant zijn eigen mount. Het zou mooi zijnj als daar iets standaard in gevonden zou worden. Samen met GPS etc etc etc. Dan kan je makkelijker switchen tussen fietsen.
Tevens lijkt mij een soort van camelback maar dan ingebouwd in je framedriehoek wel handig. Niks meer op je rug etc. Beetje zoals de epic designs of jandd framebags. Maar dan met een kleine bladder erin.
Een standaard light/computer mount. Nu heeft iedere fabrikant zijn eigen mount. Het zou mooi zijnj als daar iets standaard in gevonden zou worden. Samen met GPS etc etc etc. Dan kan je makkelijker switchen tussen fietsen.
Tevens lijkt mij een soort van camelback maar dan ingebouwd in je framedriehoek wel handig. Niks meer op je rug etc. Beetje zoals de epic designs of jandd framebags. Maar dan met een kleine bladder erin.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
sneeuwpop schreef:Zoiets heet bidon???didadunlop schreef: Tevens lijkt mij een soort van camelback maar dan ingebouwd in je framedriehoek wel handig. Niks meer op je rug etc. Beetje zoals de epic designs of jandd framebags. Maar dan met een kleine bladder erin.

Volgens mij heb je van SIGG van die alu bidons waar een dop op zit met een slangetje er uit ipv een dopje.
Een standaard mount is idd wel handig......maar ken je deze al..De Softplate Daar zou je zelf ook je licht op kunnen monteren bijv.
dusssssss©
- didadunlop
- didadunlop
waarom dan niet gelijk IN je framebuis? Had Armstrong ook niet ooit zo iets in z,n tijd rijfiets. Neem je een lekker OS alu frame
, kan er misscien wel 5 liter in
Een camelback is eigenlijk wel lekker in de winter. Dan is het water niet zo ontzettend koud. In de zomer is dat dan weer minder.
Zou een grote voorraad water trouwens niet erg van invloed zijn op de stuureigenschappen van de fiets?

Een camelback is eigenlijk wel lekker in de winter. Dan is het water niet zo ontzettend koud. In de zomer is dat dan weer minder.
Zou een grote voorraad water trouwens niet erg van invloed zijn op de stuureigenschappen van de fiets?
Volgens mij heb ik op de vorige Bikemotion wel zoiets gezien op een suburban bike, volgens mij van Santos. Een tas die bijna de gehele driehoek vult.didadunlop schreef:Die softplate ziet er idd handig uit!!! Mooi vlak platform waar je zelf gaten in kunt boren..![]()
Maarre ik bedoel geen bidon. Volgende meeting zal ik wel eens uitleggen wat ik bedoel.
Vroegah had je ze in het klein, daar kon een bandje etc. in. Jaren 80

dusssssssss©
Bah, die tassen zagen al niet uit. Ik heb liever een cleane fiets en alle gereedschappen en drinken op m'n rug. Geen pompjes, zadeltassen, kilometertellertjes, biba's en andere zooi aan m'n fiets. Lijkt me trouwens ook niet handig, want je kan niet het "onderste uit kan halen" of liever gezegd de driehoek.
Wat handig zou zijn voor m'n fiets?
Niet direct voor m'n fiets, maar wat wel een uitkomst zou zijn is een standaard voor stuurnummers en het ontwerp daarvan. Als je regelmatig een marathon of wedstrijd rijd heb je die dingen in alle vormen en maten. Vaak hebben op de verkeerde plaats gaten, zijn ze niet flexibel genoeg, zijn ze te groot en zijn ze al slecht leesbaar omdat de gebruikte materialen (plastic ondergrond met papieren stickers bijvoorbeeld) vuil en water aantrekken. Erin knippen mag niet, omdat je er een borg over moet betalen en die anders niet terug krijgt. Dus hier mag wel een standaard inkomen en wel een open standaard zodat iedere organisator dergelijke stuurnummers kan (laten) maken.
Herkennen meer mensen dit "probleem"?
mzzl
Gène
Wat handig zou zijn voor m'n fiets?
Niet direct voor m'n fiets, maar wat wel een uitkomst zou zijn is een standaard voor stuurnummers en het ontwerp daarvan. Als je regelmatig een marathon of wedstrijd rijd heb je die dingen in alle vormen en maten. Vaak hebben op de verkeerde plaats gaten, zijn ze niet flexibel genoeg, zijn ze te groot en zijn ze al slecht leesbaar omdat de gebruikte materialen (plastic ondergrond met papieren stickers bijvoorbeeld) vuil en water aantrekken. Erin knippen mag niet, omdat je er een borg over moet betalen en die anders niet terug krijgt. Dus hier mag wel een standaard inkomen en wel een open standaard zodat iedere organisator dergelijke stuurnummers kan (laten) maken.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- cyberhawk
- Contacteer:
joww zo een heb ik nog ergens in de schuur liggen.. ik zal eens gaan zoeken ...BOSS schreef:Volgens mij heb ik op de vorige Bikemotion wel zoiets gezien op een suburban bike, volgens mij van Santos. Een tas die bijna de gehele driehoek vult.didadunlop schreef:Die softplate ziet er idd handig uit!!! Mooi vlak platform waar je zelf gaten in kunt boren..![]()
Maarre ik bedoel geen bidon. Volgende meeting zal ik wel eens uitleggen wat ik bedoel.
Vroegah had je ze in het klein, daar kon een bandje etc. in. Jaren 80![]()
dusssssssss©

Re: Wat is handig?
BOSS schreef:Soms zit je op de fiets en denk je dat zou een handige verbetering zijn aan mijn fiets.
dusssssssss©
voor met 1,25 bar en achter met 1,75 bar rijden?

Inderdaad een mooi idee. Ik heb er ook al over nagedacht van hoe ga je lucht in je band krijgen tijdens het rijden en dat je het vanaf je stuur kan bedienenBOSS schreef:Soms zit je op de fiets en denk je dat zou een handige verbetering zijn aan mijn fiets.
dusssssssss©

Een standaard mount zal nooit gebeuren en ik zie ook het probleem niet echt. En er zijn zoveel fabrikanten van die computertjes, dat gaat hem niet worden.didadunlop schreef:pfff wat is handig.
Een camelbak in je frame-driehoek klinkt leuk. Maar hoe lager de camelbak zit t.o.v. je mond, des te meer moeite het kost om het water omhoog te zuigen (denk aan opvoerhoogte en druk). Het zal niet zo heel snel een probleem zijn maar het zal vast wel eens door een overenthousiaste camelbak medewerker uitgeprobeerd zijn

Nee ik herken dit probleem niet. Wat is er mis met de good old tie-raps. Je zou een beugeltje kunnen maken met een framepje er op waar je het startnummer in kan plaatsen of vastklemmen. Maar eerlijk gezegd is dit nog meer vervuiling van mijn kantooromgeving en weer extra gewicht erbij.Gène schreef:Niet direct voor m'n fiets, maar wat wel een uitkomst zou zijn is een standaard voor stuurnummers en het ontwerp daarvan. Als je regelmatig een marathon of wedstrijd rijd heb je die dingen in alle vormen en maten. Vaak hebben op de verkeerde plaats gaten, zijn ze niet flexibel genoeg, zijn ze te groot en zijn ze al slecht leesbaar omdat de gebruikte materialen (plastic ondergrond met papieren stickers bijvoorbeeld) vuil en water aantrekken. Erin knippen mag niet, omdat je er een borg over moet betalen en die anders niet terug krijgt. Dus hier mag wel een standaard inkomen en wel een open standaard zodat iedere organisator dergelijke stuurnummers kan (laten) maken.
Als we dan toch bezig zijn met ideeen, waarom gaan we dan niet over naar system-integration

Er is al een hoop werk voor je gedaan, beetje finetunen met regelen van de druk vanaf het stuur en het is klaar
http://www.ibo.or.jp/e/2004_1/01_5/1_5.html
succes.
succes.
huh?
Mooi, vernuftig systeem, maar aangezien hollanders altijd wat te zeiken moeten hebben;Infloto schreef:Er is al een hoop werk voor je gedaan, beetje finetunen met regelen van de druk vanaf het stuur en het is klaar
succes.
-3 bar is me een beetje veul.(maar dat zal simpel te reduceren zijn denk ik)
-ik lees niets over aflaten, behalve dat dat vanzelf gaat

Ongelofelijk wat je allemaal kunt vinden op het www
dusssssssss©
BOSS schreef:Soms zit je op de fiets en denk je dat zou een handige verbetering zijn aan mijn fiets.
dusssssssss©
Om topic even weer boven te halen:
het bestaat al ongeveer

http://nl.youtube.com/watch?v=AYFneL9oigE
- Jean-Pierre
Misschien dat je er achter kan komen, maar de FENNEK van de Landmacht kan dat ook.
Offroad laat ie zijn banden leeg lopen en onroad worden ze weer hard.

Over een jaar hoop ik hier mee te werken, dan kom ik er zeker achter hoe het bij een Defensie voertuig in elkaar zit.
Offroad laat ie zijn banden leeg lopen en onroad worden ze weer hard.

Over een jaar hoop ik hier mee te werken, dan kom ik er zeker achter hoe het bij een Defensie voertuig in elkaar zit.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de