Wat is handig?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BOSS
Contacteer:
Wat is handig?

Bericht door BOSS » za nov 15, 2008 11:34 am

Soms zit je op de fiets en denk je dat zou een handige verbetering zijn aan mijn fiets.
Vanochtend had ik zo'n moment;

Ik rij hier bijna altijd geheel star, het comfort haal ik uit het staal, het TI stuur en de RR 2.4.
Voor rij ik deze altijd op ±1 bar en achter ±1,5 bar, in het terrein is dat ideaal, op de weg wat minder.
Veelal pomp ik ze thuis wat op (+ 0,5 bar) en laat ik ze zodra ik off road ga weer wat af.

Het lijkt mij nou zo ideaal om dit gewoon tijdens het rijden te kunnen doen. In de vrachtwagenhandelarij bestaat dit al.
Ik zat te denken aan ergens een CO2 pompje op je fiets, leidinkje naar de voor en achteras daar naar binnen en door een holle spaak naar je tubeless velg.

Heb je zelf iets wat je ook handig lijkt post dat dan hier, wellicht leidt het nog tot mooie uitvindingen......ik las dat er net een forumlid een prijs had gewonnen met een ontwerp, je weet maar nooit.

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

dré

Bericht door dré » za nov 15, 2008 1:14 pm

Als je nou eens een beetje lekke biba monteerd ben je op het parcour precies op spanning

Op de terugweg even oppompen.

hoef je maar 1x af te stappen :D

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di nov 18, 2008 1:25 pm

Een THE voorspatbord dat geschikt is voor 1.5 voorvorken......

En of het er al is weet ik niet,ik heb het nog niet gevonden(niet hèèl fanatiek gezocht ook,maar goed),maar Matchmakers voor Hope-remmen zou niet gek zijn.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

didadunlop

Bericht door didadunlop » di nov 18, 2008 10:24 pm

pfff wat is handig.

Een standaard light/computer mount. Nu heeft iedere fabrikant zijn eigen mount. Het zou mooi zijnj als daar iets standaard in gevonden zou worden. Samen met GPS etc etc etc. Dan kan je makkelijker switchen tussen fietsen.

Tevens lijkt mij een soort van camelback maar dan ingebouwd in je framedriehoek wel handig. Niks meer op je rug etc. Beetje zoals de epic designs of jandd framebags. Maar dan met een kleine bladder erin.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di nov 18, 2008 10:49 pm

didadunlop schreef: Tevens lijkt mij een soort van camelback maar dan ingebouwd in je framedriehoek wel handig. Niks meer op je rug etc. Beetje zoals de epic designs of jandd framebags. Maar dan met een kleine bladder erin.
Zoiets heet bidon??? :angelnot:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo nov 19, 2008 8:30 am

sneeuwpop schreef:
didadunlop schreef: Tevens lijkt mij een soort van camelback maar dan ingebouwd in je framedriehoek wel handig. Niks meer op je rug etc. Beetje zoals de epic designs of jandd framebags. Maar dan met een kleine bladder erin.
Zoiets heet bidon??? :angelnot:

:D :D :D

Volgens mij heb je van SIGG van die alu bidons waar een dop op zit met een slangetje er uit ipv een dopje.

Een standaard mount is idd wel handig......maar ken je deze al..De Softplate Daar zou je zelf ook je licht op kunnen monteren bijv.

dusssssss©
DE site

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo nov 19, 2008 9:48 am

sneeuwpop schreef:Zoiets heet bidon??? :angelnot:
Ik wilde zelf niet bijdehand doen, maareuh... ja! :D

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo nov 19, 2008 9:52 am

Die softplate ziet er idd handig uit!!! Mooi vlak platform waar je zelf gaten in kunt boren..:D

Maarre ik bedoel geen bidon. Volgende meeting zal ik wel eens uitleggen wat ik bedoel.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo nov 19, 2008 10:18 am

Zoiets:
Afbeelding

Of misschien meer dit:
Afbeelding

Grotere variant:
Afbeelding

Nog eentje, maar met 2 reservoirs:
Afbeelding

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo nov 19, 2008 11:04 am

nee iets heel anders. Ik ga wel een keer een schets maken. Zie het als een camelback in je framedriehoek.

dré

Bericht door dré » wo nov 19, 2008 12:07 pm

waarom dan niet gelijk IN je framebuis? Had Armstrong ook niet ooit zo iets in z,n tijd rijfiets. Neem je een lekker OS alu frame :barf: , kan er misscien wel 5 liter in :D

Een camelback is eigenlijk wel lekker in de winter. Dan is het water niet zo ontzettend koud. In de zomer is dat dan weer minder.

Zou een grote voorraad water trouwens niet erg van invloed zijn op de stuureigenschappen van de fiets?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo nov 19, 2008 12:52 pm

didadunlop schreef:Die softplate ziet er idd handig uit!!! Mooi vlak platform waar je zelf gaten in kunt boren..:D

Maarre ik bedoel geen bidon. Volgende meeting zal ik wel eens uitleggen wat ik bedoel.
Volgens mij heb ik op de vorige Bikemotion wel zoiets gezien op een suburban bike, volgens mij van Santos. Een tas die bijna de gehele driehoek vult.
Vroegah had je ze in het klein, daar kon een bandje etc. in. Jaren 80 :o

dusssssssss©
DE site

Gène

Bericht door Gène » wo nov 19, 2008 3:44 pm

Bah, die tassen zagen al niet uit. Ik heb liever een cleane fiets en alle gereedschappen en drinken op m'n rug. Geen pompjes, zadeltassen, kilometertellertjes, biba's en andere zooi aan m'n fiets. Lijkt me trouwens ook niet handig, want je kan niet het "onderste uit kan halen" of liever gezegd de driehoek.

Wat handig zou zijn voor m'n fiets?

Niet direct voor m'n fiets, maar wat wel een uitkomst zou zijn is een standaard voor stuurnummers en het ontwerp daarvan. Als je regelmatig een marathon of wedstrijd rijd heb je die dingen in alle vormen en maten. Vaak hebben op de verkeerde plaats gaten, zijn ze niet flexibel genoeg, zijn ze te groot en zijn ze al slecht leesbaar omdat de gebruikte materialen (plastic ondergrond met papieren stickers bijvoorbeeld) vuil en water aantrekken. Erin knippen mag niet, omdat je er een borg over moet betalen en die anders niet terug krijgt. Dus hier mag wel een standaard inkomen en wel een open standaard zodat iedere organisator dergelijke stuurnummers kan (laten) maken.

Herkennen meer mensen dit "probleem"?

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo nov 19, 2008 4:23 pm

BOSS schreef:
didadunlop schreef:Die softplate ziet er idd handig uit!!! Mooi vlak platform waar je zelf gaten in kunt boren..:D

Volgens mij heb ik op de vorige Bikemotion wel zoiets gezien op een suburban bike, volgens mij van Santos. Een tas die bijna de gehele driehoek vult.
Vroegah had je ze in het klein, daar kon een bandje etc. in. Jaren 80 :o

dusssssssss©
joww zo een heb ik nog ergens in de schuur liggen.. ik zal eens gaan zoeken ... :)

BiKeRbOi
Contacteer:

Re: Wat is handig?

Bericht door BiKeRbOi » wo nov 19, 2008 11:52 pm

BOSS schreef:Soms zit je op de fiets en denk je dat zou een handige verbetering zijn aan mijn fiets.

Ik rij hier bijna altijd geheel star, het comfort haal ik uit het staal, het TI stuur en de RR 2.4.
Voor rij ik deze altijd op ±1 bar en achter ±1,5 bar, in het terrein is dat ideaal, op de weg wat minder.
Veelal pomp ik ze thuis wat op (+ 0,5 bar) en laat ik ze zodra ik off road ga weer wat af.

Het lijkt mij nou zo ideaal om dit gewoon tijdens het rijden te kunnen doen. In de vrachtwagenhandelarij bestaat dit al.
Ik zat te denken aan ergens een CO2 pompje op je fiets, leidinkje naar de voor en achteras daar naar binnen en door een holle spaak naar je tubeless velg.

Heb je zelf iets wat je ook handig lijkt post dat dan hier, wellicht leidt het nog tot mooie uitvindingen......ik las dat er net een forumlid een prijs had gewonnen met een ontwerp, je weet maar nooit.

dusssssssss©

voor met 1,25 bar en achter met 1,75 bar rijden? :)

BLRacing

Bericht door BLRacing » za nov 22, 2008 9:16 am

BOSS schreef:Soms zit je op de fiets en denk je dat zou een handige verbetering zijn aan mijn fiets.

dusssssssss©
Inderdaad een mooi idee. Ik heb er ook al over nagedacht van hoe ga je lucht in je band krijgen tijdens het rijden en dat je het vanaf je stuur kan bedienen :D
didadunlop schreef:pfff wat is handig.

Een standaard light/computer mount. Nu heeft iedere fabrikant zijn eigen mount. Het zou mooi zijnj als daar iets standaard in gevonden zou worden. Samen met GPS etc etc etc. Dan kan je makkelijker switchen tussen fietsen.

Tevens lijkt mij een soort van camelback maar dan ingebouwd in je framedriehoek wel handig. Niks meer op je rug etc. Beetje zoals de epic designs of jandd framebags. Maar dan met een kleine bladder erin.
Een standaard mount zal nooit gebeuren en ik zie ook het probleem niet echt. En er zijn zoveel fabrikanten van die computertjes, dat gaat hem niet worden.
Een camelbak in je frame-driehoek klinkt leuk. Maar hoe lager de camelbak zit t.o.v. je mond, des te meer moeite het kost om het water omhoog te zuigen (denk aan opvoerhoogte en druk). Het zal niet zo heel snel een probleem zijn maar het zal vast wel eens door een overenthousiaste camelbak medewerker uitgeprobeerd zijn :D .
Gène schreef:Niet direct voor m'n fiets, maar wat wel een uitkomst zou zijn is een standaard voor stuurnummers en het ontwerp daarvan. Als je regelmatig een marathon of wedstrijd rijd heb je die dingen in alle vormen en maten. Vaak hebben op de verkeerde plaats gaten, zijn ze niet flexibel genoeg, zijn ze te groot en zijn ze al slecht leesbaar omdat de gebruikte materialen (plastic ondergrond met papieren stickers bijvoorbeeld) vuil en water aantrekken. Erin knippen mag niet, omdat je er een borg over moet betalen en die anders niet terug krijgt. Dus hier mag wel een standaard inkomen en wel een open standaard zodat iedere organisator dergelijke stuurnummers kan (laten) maken.

Herkennen meer mensen dit "probleem"?
Nee ik herken dit probleem niet. Wat is er mis met de good old tie-raps. Je zou een beugeltje kunnen maken met een framepje er op waar je het startnummer in kan plaatsen of vastklemmen. Maar eerlijk gezegd is dit nog meer vervuiling van mijn kantooromgeving en weer extra gewicht erbij.
Als we dan toch bezig zijn met ideeen, waarom gaan we dan niet over naar system-integration ;) . Dus een beugel waar je het startnummer en computertje aan kunt monteren. Eventueel aangevuld met een bandenspanning schakelaar en een doorvoerthule voor de camelbak slang :D

Fry

Bericht door Fry » za nov 22, 2008 11:50 am

Een algemene versimpeling van het gros van alle onderdelen zou ook handig zijn, momenteel zijn er 189741987949 bb standaarden, ipv dat elke fabrikant gewoon BB30 zou nemen. Overigens gewoon keuze tussen 27.2 en 31.8mm zadelpennen, ipv dat elk merk zijn eigen diameter invoert.

Infloto

Bericht door Infloto » za nov 22, 2008 6:12 pm

Er is al een hoop werk voor je gedaan, beetje finetunen met regelen van de druk vanaf het stuur en het is klaar

http://www.ibo.or.jp/e/2004_1/01_5/1_5.html

succes.
huh?

BLRacing

Bericht door BLRacing » za nov 22, 2008 7:58 pm

:arms: geweldig. Thanx voor de link.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » za nov 22, 2008 8:06 pm

het zijn altijd weer die Japanners :D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za nov 22, 2008 8:42 pm

Infloto schreef:Er is al een hoop werk voor je gedaan, beetje finetunen met regelen van de druk vanaf het stuur en het is klaar

http://www.ibo.or.jp/e/2004_1/01_5/1_5.html

succes.
Mooi, vernuftig systeem, maar aangezien hollanders altijd wat te zeiken moeten hebben;
-3 bar is me een beetje veul.(maar dat zal simpel te reduceren zijn denk ik)
-ik lees niets over aflaten, behalve dat dat vanzelf gaat 8)

Ongelofelijk wat je allemaal kunt vinden op het www

dusssssssss©
DE site

Infloto

Bericht door Infloto » zo nov 23, 2008 8:46 pm

Ik wist dat er eens een artikel over in het NRC had gestaan, maar was inderdaad even zoeken. Ook handig voor marathons wanneer er weer een stuk weg in zit, even 4 bar erin en offroad terug naar 2-. 't is denk ik nog even wachten op de iets verder gevorderde techniek van de firma Nakano.
huh?

greenie

Bericht door greenie » do dec 18, 2008 9:12 pm

dusssssssss©

Om topic even weer boven te halen:

het bestaat al ongeveer ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=AYFneL9oigE

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do dec 18, 2008 9:50 pm

Goeie naam: Tireboss.......

Maar dat het in de vrachtwagenhandelarij bestond wist ik al, maar daar kijkt men niet op een onsje meer of minder........

dussssssss©
DE site

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » do dec 18, 2008 10:06 pm

Misschien dat je er achter kan komen, maar de FENNEK van de Landmacht kan dat ook.
Offroad laat ie zijn banden leeg lopen en onroad worden ze weer hard.

Afbeelding

Over een jaar hoop ik hier mee te werken, dan kom ik er zeker achter hoe het bij een Defensie voertuig in elkaar zit.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Plaats reactie