Bron: www.sportisvet.nl (van de Provincie Drenthe in het kader van de Vuelta 2009)Voor het eerst wordt een virtueel spel werkelijkheid. Met het mountainbikespel Beat the Challenge kan iedereen een eigen virtuele track ontwerpen. Deze eigen track kan via Hyves gespeeld worden door alle vrienden van de ontwerper. De virtueel best bereden track wordt realiteit op het festival Sport Valley en kan daar in het echt bereden worden. 25.000 kuub grond, een bulldozer, graafmachine en bobcat zorgen ervoor dat de virtuele track reëel wordt in Assen. Beat the Challenge kan gespeeld worden op www.sportisvet.nl
Tijdens Sport Valley, een side-event van la Vuelta, worden de finales gehouden van Sport is vet! Jij niet! In dit sportstimuleringsprogramma maken de leerlingen van de eerste en tweede klassen van het Voortgezet Onderwijs van Drenthe kennis met de sporten free running, freestyle skaten, geocaching en freeride. De leerlingen trainen hard voor de sport die ze het leukst vinden, zo werken ze toe naar de finales van Sport is vet! Jij niet!
Eén van de onderdelen van de finales van Sport is vet! Jij niet! is een ATB-race (freeride). Die race wordt gereden op de in het echt nagebouwde virtuele track die door één van de leerlingen is ontworpen. Vanaf vandaag kan iedereen op www.sportisvet.nl zijn eigen track bouwen. Via een Hyves-gadget kan de ontworpen track in de eigen Hyves-pagina `geplakt¿ worden en zo kunnen vrienden van de ontwerper de ontworpen baan racen. Iedereen kan een baan bouwen, maar alleen de leerlingen uit de klassen van de scholen in Drenthe die meedoen aan Sport is vet! Jij niet! kunnen de track die realiteit wordt winnen.
Provincie Drenthe lanceert unieke Mountainbike reality-game!
Moderator:Beheerders
- Arnetteman

Maar als ik het goed lees, kan ik uren investeren (als ik de intentie had) in een super baan maar maak ik uiteindelijk toch geen kans dat het daadwerkelijk gebouwd gaat worden omdat ik geen deelnemer ben aan "Sport is vet! Jij niet...".
Als de tools je eigenlijk al 'echt' in staat stellen om een parcours te ontwerpen.
Ziet er allemaal wel gelikt uit en het is mainstream aandacht, dus helemaal super...