webshops, advertenties etcetera

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie

Bezoekt u de Startpagina van Dirty Pages of gaat u altijd rechtstreeks naar het Forum

Ik ga rechtstreeks naar het forum.
14
64%
Ik bezoek de startpagina en lees alleen de nieuwsberichten.
5
23%
ik bezoek de startpagina en bekijk naast de nieuwsitems ook de reclamebanners.
3
14%

Totaal aantal stemmen: 22

TIthomas
webshops, advertenties etcetera

Bericht door TIthomas » ma jan 25, 2010 11:14 am

Heren, Dames,

sinds een aantal weken staat er een mooie advertentie voor een nieuwe webshop op de dirty pages startsite. Initiatief om deze advertentie komt bij mij vandaan, soort van kruisbestuiving tussen Hobby en werk zeg maar.
Nu wilde ik wel eens weten, wordt er gekeken naar een advertentie op dirty pages, wordt de link aangeklikt en hoe wordt een webshop als deze dan bekeken.
Dit is niet bedoeld als verkapte reclame, daarvoor laat ik tenslotte al banners plaatsen, deze post is meer bedoeld om te ontdekken hoe mensen (mountainbikers) op internet / Dirty Pages met reclame omgaan.

groet Thomas
Laatst gewijzigd door TIthomas op di jan 26, 2010 10:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

vinay

Bericht door vinay » ma jan 25, 2010 1:38 pm

Hoi Thomas,

mijn browser blokkeert javascript van o.a. Dirty Pages dus die banner van jou zie ik niet. Op zich heb ik niks tegen reclame, maar die animaties van tegenwoordig vind ik erg irritant. Uiteraard is dit niet directe feedback op jouw specifieke banner, maar tegelijk wel iets wat je mee kunt nemen bij je keuze van je layout van je reclame en van waar je 'm wilt plaatsen. Denk daarbij aan 'n website die er bijvoorbeeld voor kiest om alleen statische reclames te tonen (en uiteraard zeker geen popups).

Succes met je winkel natuurlijk :)!

Vinay

Lautje

Bericht door Lautje » ma jan 25, 2010 8:49 pm

Ik kom altijd binnen op de forum page.

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » ma jan 25, 2010 9:09 pm

Lautje schreef:Ik kom altijd binnen op de forum page.
Idem
Heeft ronde wielen

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jan 25, 2010 9:43 pm

Lautje schreef:Ik kom altijd binnen op de forum page.
Make that 3

dusssssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma jan 25, 2010 9:53 pm

Hier nog zo eentje.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Erikje

Bericht door Erikje » ma jan 25, 2010 10:01 pm

Als je wilt weten kan je dat toch nagaan aan de hand van gegevens wanneer, welk, wie, waarvandaan etc een IP binnenkomt op je site? Gewoon in de stats opnemen. En wellicht dat de verhuurder van de ruimte je ook gegevens kan verstrekken.

Overigens, welke advertentie?

TIthomas

Bericht door TIthomas » di jan 26, 2010 8:56 am

De statistics zijn inderdaad een goede bron van informatie, maar die geven natuurlijk niet weer wat de mening is van de gemiddelde Dirty Pages bezoeker. En die mening is juist datgene wat mij het meest interresseert!
Ik ben zelf al jaren een trouwe lezer van het forum, zo af en toe post ik ook nog eens iets, maar ik ben dus beetje op de hoogte van de soort gebruiker op dit forum.
Volgens mij is de gemiddelde gebruiker hier de fietser die zeer actief bezig is met fietsen, maar ook met de techniek erachter en de innovatie in de sport.
Van deze kritische gebruikers wil ik graag weten wat ze van een advertentie op deze site vinden.

groet Thomas

p.s. het gaat om de banner van www.bikeplanetonline.nl

Plons

Bericht door Plons » di jan 26, 2010 9:32 am

TIP :

maak een poll met daarin de simpele vraag : bezoekt u de start page of komt u rechtstreeks naar het forum...

ik kom net zoals veel denk ik rechtstreeks naar het forum
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

TIthomas

Bericht door TIthomas » di jan 26, 2010 10:15 am

bedankt voor de tip!

willem12

Bericht door willem12 » di jan 26, 2010 11:59 am

Wordt toch niet zo vrolijk van dit topic.

Je betaalt aan DP management team een bepaald bedrag voor een banner/reclame en gaat vervolgens een topic openen om zelf de effectiviteit van van de banner te "meten" d.m.v. een poll.

Zo'n poll is niet representatief; je krijgt een oververtegenwoordiging van de die-hard forum bezoekers en die heben de neiging om direct naar forum te gaan. Er zijn heel veel DP bezoekers die wel naar de voorpagina gaan, maar niet regelmatig hier posten. Er zijn op sommige dagen geloof ik 10x zoveel bezoekers dan posters. Hier een poll doen is geen goede indicatie voor de effectiviteit van je banner/reclame.

Ik neem aan dat je van het DP team de statistieken krijgt over de unieke ip-adressen en voorpagina bezoek en uit de hits op je eigen voorpagina kun je de referral rate berekenen.

Nogmaals, geen commerciele discussie voeren aan de dorpspomp, je krijgt alleen opinies, geen feiten.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

TIthomas

Bericht door TIthomas » di jan 26, 2010 12:21 pm

helemaal mee eens, feiten over bezoekersaantallen en dergelijke krijg ik ook van DP en van de gelinkte site.

Maar ik ben juist geinterresseerd in de mening van de Die-hard forum bezoeker! Ik vorm geen oordeel over de effectiviteit van de banner aan de hand van deze poll. Ik wil gewoon weten hoe mensen omgaan met Dirty Pages, dus juist dat deel ontdekken wat juist niet in cijfers valt uit te drukken.

Ik denk dat de Dirty Pages redactie dat niet oneerlijk of ongewenst vindt, mocht dit wel zo zijn dan hoor ik dat graag en zal ik dit topic ook sluiten.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di jan 26, 2010 2:16 pm

misch beetje lompe reactie van mijn kant, ma waarom achteraf onderzoek doen?
Als je reeds de keuze gemaakt hebt om een banner te plaatsen, ga dan niet achteraf twijfelen aan de bereikbaarheid van de bezoekers.

Maak het jezelf niet zo moeilijk en gebruik die energie voor de belangrijkere taken binnen je bedrijfje.

En als ex banner voerder hier op DP zal ik gelijk deels je echte vraag beantwoorden:
Nee er wordt niet veel opgeklikt en dus ook niet doorgelinkt.

TIthomas

Bericht door TIthomas » di jan 26, 2010 2:24 pm

twijfel niet aan de keuze voor de banner, hij staat er mooi op en ben er erg tevreden mee! Wil gewoon ontdekken wat er nog beter kan in de toekomst. Internet is een complex iets en de webshop loopt bewonderenswaardig goed, maar probeer de kwaliteit en de naam maximaal uit te dragen.
Opbouwende kritiek is gewoon welkom, dat is alles....

Plaats reactie