Volledig OT: niveau Autoweek
Moderator:Beheerders
Gevonden onder het kopje 'serieuze journalistiek':
http://www.autoweek.nl/weblog/1984/Hou-je-lijn-in-2010
Wat ik me afvraag: ben ik nou de enige die zich irriteert aan dit soort 'weblogs' en nog meer aan de reacties eronder? Wat is er gebeurd met het tolerante land Nederland? Is iedere automobilist tegenwoordig een aso die het als zijn plicht ziet om andere weggebruikers terecht te wijzen?
Ik weet dat Nederlanders graag zeiken, maar dit raakt echt kant noch wal.
Wat ik me afvraag: ben ik nou de enige die zich irriteert aan dit soort 'weblogs' en nog meer aan de reacties eronder? Wat is er gebeurd met het tolerante land Nederland? Is iedere automobilist tegenwoordig een aso die het als zijn plicht ziet om andere weggebruikers terecht te wijzen?
- Xircuit
- Contacteer:
Ik kijk veel op autoweek.nl, niveau is soms bedenkelijk, zeker als reacties op de blogs. Het forum vind ik helemaal niet verkeerd. Verder is er buitengewoon veel (goed geordende) informatie, het doe het blad te niet. Leve de e-media.
Maar goed, intollerantie. Ik vraag me sterk af wat de persoon in kwestie met een dergelijke blog wil bereiken, je moet wel heel idealistisch zijn om te denken dat je hiermee iets veranderd. De reacties zijn triest, maar wie zitten er achter de computer? Je kunt helaas niet iedereen serieus nemen.
Onderstaande is overgens ook van deze blogger. Als deze persoon gediplomeerd journalist is, dan heeft hij waarschijnlijk de colleges 'goede vragen stellen' overgeslagen.
http://www.autoweek.nl/weblog/1919/Vraa ... ian-Deel-2
Maar goed, intollerantie. Ik vraag me sterk af wat de persoon in kwestie met een dergelijke blog wil bereiken, je moet wel heel idealistisch zijn om te denken dat je hiermee iets veranderd. De reacties zijn triest, maar wie zitten er achter de computer? Je kunt helaas niet iedereen serieus nemen.
Onderstaande is overgens ook van deze blogger. Als deze persoon gediplomeerd journalist is, dan heeft hij waarschijnlijk de colleges 'goede vragen stellen' overgeslagen.
http://www.autoweek.nl/weblog/1919/Vraa ... ian-Deel-2
Ich Heisse Super Fantastisch!
Moet je voor de gein eens de reacties op de internetsite van de plaatselijke krant lezen.
Tenenkrommend en bloedirritant, gekke is dat ik dit soort types in real life nooit tegenkom.
dusssssssss©
Tenenkrommend en bloedirritant, gekke is dat ik dit soort types in real life nooit tegenkom.
dusssssssss©
Pinkbike users in mijn ogen:
- Ontzettend droge, grappige humor-comments krijgen > props -1.
- Vooral UK gasten die heel droog zijn krijgen props -1, want amerikanen (zonder hoofdletter) snappen die humor natuurlijk niet.
- In elk comment minstens 1x POD of VOD zeggen, zelfs als het al POD of VOD is.
- Als iemand niet Engels post > props -1.
- Als je heel politiek correct praat > props +1.
- Erg hypocriete comments > props +1.
- Zeggen dat de rijder op de betreffende foto een helm moet dragen > props +1.
- Iedereen denkt het beter te weten.
- Meesten die daar reageren zijn 14-jarigen.
En tot slot het ergste van alles:
- Mensen die daar continu op de eerste reactie gaan reply'en terwijl ze daar niet eens op willen reageren, maar gewoon hun comment bovenaan de pagina willen hebben.
- Ontzettend droge, grappige humor-comments krijgen > props -1.
- Vooral UK gasten die heel droog zijn krijgen props -1, want amerikanen (zonder hoofdletter) snappen die humor natuurlijk niet.
- In elk comment minstens 1x POD of VOD zeggen, zelfs als het al POD of VOD is.
- Als iemand niet Engels post > props -1.
- Als je heel politiek correct praat > props +1.
- Erg hypocriete comments > props +1.
- Zeggen dat de rijder op de betreffende foto een helm moet dragen > props +1.
- Iedereen denkt het beter te weten.
- Meesten die daar reageren zijn 14-jarigen.
En tot slot het ergste van alles:
- Mensen die daar continu op de eerste reactie gaan reply'en terwijl ze daar niet eens op willen reageren, maar gewoon hun comment bovenaan de pagina willen hebben.
Re: Volledig OT: niveau Autoweek
Tijdsgeest, net zoiets als dat walgelijke geenstijl. roepen om het roepen. Alweer te vele worden aan verspeelt ik lees ergens anders verder op DP.Steelboy schreef:Gevonden onder het kopje 'serieuze journalistiek':
- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
Toch op de een of andere manier zijn dit soort waardeloze blogs een maatstaaf voor veel mensen. Ik ben zelf werkzaam in de autobranche en kom redelijk veel mensen tegen die hun "huiswerk" hebben gedaan met het lezen van blogs en (nog erger) clubforums.
Als je dan zo'n persoon bent, en je "weet" een hele hoop, en het zou nooit veel moeten/mogen kosten kom dan alsjeblieft niet bij mij aan de balie zeuren! (alsof wij als dealer totaal geen kennis en kunde hebben)
Sorry, Ik ben niet frustie
, maar dit is even een mooi topic om me ei kwijt te kunnen 
Als je dan zo'n persoon bent, en je "weet" een hele hoop, en het zou nooit veel moeten/mogen kosten kom dan alsjeblieft niet bij mij aan de balie zeuren! (alsof wij als dealer totaal geen kennis en kunde hebben)
Sorry, Ik ben niet frustie

En dat is dankzij het internet in zo'n beetje elke directie van werkgebied hetzelfde. Ik werk al een goede 5 jaar als elektricien in de verbouwing sector en door bedrijven als gamma en nog erger tv programma's zoals eigen huis in puin mag het steeds minder kosten voor m'n werkgever onder de noemer "ja maar daar is het toch veel goedkoper". Kwaliteit bestaat niet meer, alles moet gister klaar voor het liefst minder dan een stuiver.
Om nog maar de zwijgen van al die wannabe-diyers die denken even een huisinstallatie aan te leggen, niet verder kunnen komen dan de deurbel en vervolgens jou het zooitje laat opknappen. Dat soort klanten mogen gerust bij een ander bedrijf aankloppen.
Stom internet ook
Om nog maar de zwijgen van al die wannabe-diyers die denken even een huisinstallatie aan te leggen, niet verder kunnen komen dan de deurbel en vervolgens jou het zooitje laat opknappen. Dat soort klanten mogen gerust bij een ander bedrijf aankloppen.
Stom internet ook

Maar dat kunnen we ook naar ons allemaal reflecteren.
Wij bestellen toch ook alles online. En verwachten dat de LBS het maar even monteert als we het zelf niet kunnen of op problemen stuiten.
Maar daar ging het niet over.
Bij ons sturen ze ook altijd eerst de ene kant op om vervolgende de andere kant op te gaan.. Scandinavian flick noemen ze dat
Wij bestellen toch ook alles online. En verwachten dat de LBS het maar even monteert als we het zelf niet kunnen of op problemen stuiten.
Maar daar ging het niet over.
Bij ons sturen ze ook altijd eerst de ene kant op om vervolgende de andere kant op te gaan.. Scandinavian flick noemen ze dat

Autoweek kan beter zijn naam veranderen in Autovweek. Dat is althans de reacties die je vaak leest bij een VAG nieuwsbericht
. Ik lees regelmatig Autoweek maar de blogs zijn maar zozo, maar Autoblog.nl is ook zeer goed leesvoer. Ik lees alleen maar de berichten, geen zin om te reageren maar het is wel een bron van informatie. @Steelboy; heb de weblog ook gelezen en het zou beter op het forum zelf passen ja.
Ik zie het maar zo. Sinds de boekdrukkunst hebben de kranten en onze Hare Majesteit de Koningin ons allerlei dingen kunnen wijsmaken. Helaas voor hun heeft het plebs eindelijk een manier gevonden om af te reageren op de politieke elite, op alles wat zogenaamd mis is in Nederland, maar bovenal het is natuurlijk ook gewoon een leuk tijdverdrijf. Dat de kwaliteit van de reacties soms op kleuterniveau ligt en de altijd terugkerende trolls is bijkomende schade. Neem als voorbeeld de populaire nujij.nl, spits(Wilders fanpage) en fok.nl nieuwspaginas. Pas na 100 reacties begint de kwaliteit van de discussies soms enigszins ergens op te lijken. Het is een mengelmoes van verschillende meningen uit de verschillende lagen van de bevolking. Ik juich het toe maar ik ben wel een beetje genezen van het lezen van andermans meningen en belachelijke oneliners, behalve van Geenstijl dan. Dat vind ik gewoon erg leuk om te lezen. Verder ben ik regelmatig te vinden op Tweakers wat al een zeer streng moderatie-beleid voert.
E-reaguren is here to stay!

Ik zie het maar zo. Sinds de boekdrukkunst hebben de kranten en onze Hare Majesteit de Koningin ons allerlei dingen kunnen wijsmaken. Helaas voor hun heeft het plebs eindelijk een manier gevonden om af te reageren op de politieke elite, op alles wat zogenaamd mis is in Nederland, maar bovenal het is natuurlijk ook gewoon een leuk tijdverdrijf. Dat de kwaliteit van de reacties soms op kleuterniveau ligt en de altijd terugkerende trolls is bijkomende schade. Neem als voorbeeld de populaire nujij.nl, spits(Wilders fanpage) en fok.nl nieuwspaginas. Pas na 100 reacties begint de kwaliteit van de discussies soms enigszins ergens op te lijken. Het is een mengelmoes van verschillende meningen uit de verschillende lagen van de bevolking. Ik juich het toe maar ik ben wel een beetje genezen van het lezen van andermans meningen en belachelijke oneliners, behalve van Geenstijl dan. Dat vind ik gewoon erg leuk om te lezen. Verder ben ik regelmatig te vinden op Tweakers wat al een zeer streng moderatie-beleid voert.
E-reaguren is here to stay!
- Arnetteman
Re: Volledig OT: niveau Autoweek
Ongeacht door wie het artikel geschreven is, het nut van het artikel en de reacties die er geplaatst worden, vindt ik wel dat hij een punt heeft.Steelboy schreef:Gevonden onder het kopje 'serieuze journalistiek':
En ja, Nederlanders zeiken graag, over alles, omdat we verwend zijn.
Ik vind het serieus een verontrustende ontwikkeling, al dat gezeik op internet. Opgefokt gedoe allemaal. Het lijkt wel alsof je je overal druk om moet maken.
GeenStijl vind ik NOG verontrustender, want ik denk dat veel jeugd dit als voorbeeld ziet. Wordt nog wat als we 'in real life' allemaal op die manier gaan communiceren. Sommigen lezers kunnen nog wel relativeren en zien dat dit 'grappig' is, maar ik denk dat er massa's kids zijn die denken dat dit 'stoer' gedrag is en dit graag overnemen.BLRacing schreef:. Ik juich het toe maar ik ben wel een beetje genezen van het lezen van andermans meningen en belachelijke oneliners, behalve van Geenstijl dan. Dat vind ik gewoon erg leuk om te lezen.
- Arnetteman
Dan hoort een LBS te zeggen, prima maar daar zitten wel kosten aan verbonden.Faxmulder schreef:Maar dat kunnen we ook naar ons allemaal reflecteren.
Terecht als een LBS dat zou zeggen, jij (niet faxmulder bedoeld) en ik werken toch ook niet voor niks.
Je hebt zeiken en je hebt zeiken op het niveau van geenstijl. Kan allemaal nu erg oppervlakkig en niks betekenend zijn, maar het zal ooit als standaard gezien gaan worden(als het dat al niet is), over alles wat los en vast zit zeiken. En dat is wel degelijk slecht want dan ga je snel niet meer blij zijn met de dingen die je hebt en in het algemeen je eigen leven en dat van anderen respecteren. Want het kan altijd beter toch?
- Arnetteman
Wat ik nog verontrustender vindt is dat nieuwe programma dat Ruben Nicolai gaat presenteren, gehaktdag. Gisteren wat stukjes gezien in DWDD. Stel dat kids daar naar gaan kijken, die zijn zo beinvloedbaar dat die denken dat opzettelijk afzeiken heel normaal gaat worden. Waar gaat dat dan heen met die TV programma's. Ik verbaas me er niks over dat ik de laatste tijd erg erg erg weinig TV kijk. En we betalen er allemaal aan mee om die troep op de buis te krijgen.mool schreef: GeenStijl vind ik NOG verontrustender, want ik denk dat veel jeugd dit als voorbeeld ziet. Wordt nog wat als we 'in real life' allemaal op die manier gaan communiceren. Sommigen lezers kunnen nog wel relativeren en zien dat dit 'grappig' is, maar ik denk dat er massa's kids zijn die denken dat dit 'stoer' gedrag is en dit graag overnemen.
- Xircuit
- Contacteer:
Inderdaad. Smaakloos is het van tijd tot tijd, maar als je daar niet door heen kunt prikken... Ze hebben (kennelijk) een gapend gat in de markt geopend, en dat doe je niet door stil in een hoekje te zitten. Bovendien bedrijven ze van tijd tot tijd ook nog eens buitengewoon goede journalistiek.Ruben2 schreef:Zucht.. als je geenstijl nog niet begrijpt.. waar ben je dan..
Daar heb je een punt, en toch zie ik een noemenswaardig verschil met Geenstijl, waar de kern niet ligt in het afzeiken van personen (zoals gehaktdag). Geenstijl laat een tegengeluid horen als reactie op de "politiek correcte" media die Nederland al jaren kent: Het klimaatprobleem wordt onder vuurgenomen met redelijke argumenten, omdat er ernstige vraagtekens te plaatsen zijn rondom de oprechtheid van verschillende belanghebbende. En zo is er veel berichtgeving rondom gekonkel op hoger niveau.Arnetteman schreef: Wat ik nog verontrustender vindt is dat nieuwe programma dat Ruben Nicolai gaat presenteren, gehaktdag. Gisteren wat stukjes gezien in DWDD. Stel dat kids daar naar gaan kijken, die zijn zo beinvloedbaar dat die denken dat opzettelijk afzeiken heel normaal gaat worden. Waar gaat dat dan heen met die TV programma's. Ik verbaas me er niks over dat ik de laatste tijd erg erg erg weinig TV kijk. En we betalen er allemaal aan mee om die troep op de buis te krijgen.
Misschien komt dat door het feit dat VAG verreweg de grootste autofabrikant van europa is en zodoende het meeste nieuws genereerd. Je kunt moeilijk auto's boycotten omdat die van een bepaalde fabrikant komt die al veel in het nieuws is.BLRacing schreef:Autoweek kan beter zijn naam veranderen in Autovweek.
en nee, ik heb als autoliefhebber niets met die 13 in dozijn koekblikken van VAG, maar ik zou er best een willen hebben, want het zijn gewoon steengoede auto's die voldoen aan de vraag van de consument.
- didadunlop
En dat doen ze op zo'n manier dat enkel overkomt als puberaal geklooi. En wie luisteren daarna? Jah de gemiddelde puberale nederlander die altijd mooi vanuit de zijlijn staat te schreeuwen vanuit zijn leasebak. Dus net zoals de "politiek correcte" media preken voor eigen parochie om het preken en om het "aanstootgevende".Geenstijl laat een tegengeluid horen als reactie op de "politiek correcte" media die Nederland al jaren kent:
En over autoweek kan ik erg kort zijn. De gemiddelde lezer zal nog liever zijn/haar eigen levenspartner inruilen dan zijn/haar heilige koe wegdoen. De auto is het meest heilige wat er bestaat voor veel van die mensen en ook weer denkt het gros dat ze de nieuwe Schumacher zijn of de nieuwe van Doorne als het gaat om rijkwaliteiten en mening over techniek. Dus dan krijg je inderdaad zulke discussies en blogposts.
God I love the internet..

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- Xircuit
- Contacteer:
En over Dirty-pages kan ik erg kort zijn. De gemiddelde lezer zal nog liever zijn/haar eigen levenspartner inruilen dan zijn/haar bike wegdoen. Z'n fiets is het meest heilige wat er bestaat voor veel van die mensen en ook weer denkt het gros dat ze de nieuwe Plons of de nieuwe Joe Breeze zijn als het gaat om rijkwaliteiten en mening over techniek. Dus dan krijg je inderdaad zulke discussies en forumposts.