Downhill/Freeride beginnende fiets
Moderator:Beheerders
-
Beste bikers,
Ik ben van plan om te gaan beginnen met downhill/freeriden. Ik ben dus opzoek naar een nieuwe/2dehandse fiets. Nu heb ik (nog) niet zo veel verstand van bepaalde soorten fietsen/merken, het zou dus fijn zijn als jullie wat suggesties hebben. Mijn beginnend budget ligt rond de € 600,-. Ik weeg 84 kg en ben 1,95m lang.
Ik houd van af en toen een manual doen en lekker snel crossen door de bosses met heuvels etc. Is het dan handig om voor een fiets tegaan met dubbele vering?
Alvast bedankt!
P.S. Weet iemand ook een goede winkel waar ze eventueel nieuwe/tweedehandse bikes verkopen?
Ohja, was al langer aan het twijfelen of ik wel een fiets moet kopen, maar dit filmpje heeft mij vanochtend overtuigd :P Dit filmpje vertaald wel een beetje van wat ik van plan ben.
http://www.dumpert.nl/mediabase/1392651 ... panje.html
Ik ben van plan om te gaan beginnen met downhill/freeriden. Ik ben dus opzoek naar een nieuwe/2dehandse fiets. Nu heb ik (nog) niet zo veel verstand van bepaalde soorten fietsen/merken, het zou dus fijn zijn als jullie wat suggesties hebben. Mijn beginnend budget ligt rond de € 600,-. Ik weeg 84 kg en ben 1,95m lang.
Ik houd van af en toen een manual doen en lekker snel crossen door de bosses met heuvels etc. Is het dan handig om voor een fiets tegaan met dubbele vering?
Alvast bedankt!
P.S. Weet iemand ook een goede winkel waar ze eventueel nieuwe/tweedehandse bikes verkopen?
Ohja, was al langer aan het twijfelen of ik wel een fiets moet kopen, maar dit filmpje heeft mij vanochtend overtuigd :P Dit filmpje vertaald wel een beetje van wat ik van plan ben.
http://www.dumpert.nl/mediabase/1392651 ... panje.html
-
Allereerst...VET filmpje..Trailriding en Freeride gecombineerd.Normaal gesproken wordt dit gedaan met verschillende fietsen,om dit als beginner te leren moet je beide stijlen beheersen en leren op verschillende fietsen en als je het beide onder de knie hebt het gaan combineren op dezelfde fiets.
Een goede Freerider is schaars te vinden voor 600 euro,de afgemonteerde onderdelen op zon fiets moeten duurzaam en sterk zijn en zijn dus prijzig.
Een goede trailfiets is goedkoper omdat er geen vering opzit,maar niet geschikt om lomp mee een berg af te dalen...word een moeilijke keuze,maar wat vind je de leukere kanten van het filmpje,de trail of het Freeride gedeelte?Begin met de leukste zou ik zeggen...check eens een puur Trail en een puur Freeride filmpje op Youtube dan zie je wat beide stijlen inhouden..
Greetz and keep tha wheelz rollin
Een goede Freerider is schaars te vinden voor 600 euro,de afgemonteerde onderdelen op zon fiets moeten duurzaam en sterk zijn en zijn dus prijzig.
Een goede trailfiets is goedkoper omdat er geen vering opzit,maar niet geschikt om lomp mee een berg af te dalen...word een moeilijke keuze,maar wat vind je de leukere kanten van het filmpje,de trail of het Freeride gedeelte?Begin met de leukste zou ik zeggen...check eens een puur Trail en een puur Freeride filmpje op Youtube dan zie je wat beide stijlen inhouden..
Greetz and keep tha wheelz rollin

Intense Uzzi Vpx
-
-
Dan moet je daar naar op zoek,maar zoals ik al vermelde dan heb je weinig keus gezien je budget,maar gewoon het te koop gedeelte hier in de gaten houden of er wat te koop staat wat aan je wens/budget voldoet...
Heb je vragen omtrend een fiets..dont be afraid to ask..
Hier in het oosten zit ook een zaak die veel Freeride fietsen en onderdelen hebben als je eens een keer iets in het echt wil zien en proberen..
Heb je vragen omtrend een fiets..dont be afraid to ask..
Hier in het oosten zit ook een zaak die veel Freeride fietsen en onderdelen hebben als je eens een keer iets in het echt wil zien en proberen..
Intense Uzzi Vpx
-
-
-
-
-
http://link.marktplaats.nl/403450617
Topfiets.....en met protectie erbij....
Check it out....Maat staat er niet bij maar lijkt l
Topfiets.....en met protectie erbij....

Intense Uzzi Vpx
Die staat al maaaanden te koop; dus bel hem op en doe een bodluv 2 ride schreef:http://link.marktplaats.nl/403450617
Topfiets.....en met protectie erbij....![]()

-
-
-
-
- mentalernie
ja sowieso op de framemaat...
deuken / krassen op het frame zou ik altijd op letten
de rest is in principe te vervangen, maar het scheelt een hoop geld als de onderdelen die er nu op zitten in goede staat zijn.
denk aan remmen, goede blokjes en ontlucht
veer en demper, wanneer voor het laatst geserviced
vernellingen / shifters / derrie goed afgesteld
profiel op de bandjes
deuken / krassen op het frame zou ik altijd op letten
de rest is in principe te vervangen, maar het scheelt een hoop geld als de onderdelen die er nu op zitten in goede staat zijn.
denk aan remmen, goede blokjes en ontlucht
veer en demper, wanneer voor het laatst geserviced
vernellingen / shifters / derrie goed afgesteld
profiel op de bandjes
-
- Contacteer:
-
Te gek dat die Bighit er nog is..hopelijk is het wat voor je..
Mocht je hulp willen hebben met het checken van de fiets ben ik wel bereid om met je mee te gaan kijken en een onderzoekje te doen naar de staat van de fiets en onderdelen zodat je minder kans op een miskoop hebt..
Als je dat graag wilt komt mij zaterdag in de middag wel uit( moet eerst werken)
Laat maar even weten....
Greetzz
Mocht je hulp willen hebben met het checken van de fiets ben ik wel bereid om met je mee te gaan kijken en een onderzoekje te doen naar de staat van de fiets en onderdelen zodat je minder kans op een miskoop hebt..
Als je dat graag wilt komt mij zaterdag in de middag wel uit( moet eerst werken)
Laat maar even weten....
Greetzz
Intense Uzzi Vpx