Formula Oval 2012

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Trekrules
Formula Oval 2012

Bericht door Trekrules » ma jun 13, 2011 8:34 pm

Gezien tijdens de Downhill World Cup in Leogang door Vitalmtb,de nieuwe DH ankers van Formula met Ovale zuigers op de Lapierre factory team bikes.

Afbeelding
Afbeelding

Ook een nieuwtje wat Formula voor deze rem heeft ontwikkeld 8)
http://videos.mtb-news.de/videos/view/1 ... ment-94976
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo jun 15, 2011 12:43 pm

Heel erg netjes, zeker dat systeem met de remleiding.
Remhendel is erg mooi gevormd.

Ik ben iig super tevreden over mijn R1X
Life begins at the end of your comfortzone.

DESL

Bericht door DESL » wo jun 15, 2011 4:15 pm

:o das een verrekt mooi systeem die swivel koppeling.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Sean

Bericht door Sean » wo jun 15, 2011 7:02 pm

erg makkelijk zo'n snelkoppeling, alleen lijkt dit systeem me erg gevoelig voor vuil en lekken van olie.
Do work Son!

aappii

Bericht door aappii » do jun 16, 2011 4:29 pm

ik snap het nut van een snelkoppeling niet bij een hydraylische rem. ontkoppelen betekend ook weer opnieuw ontluchten. plus het systeem wordt vatbaarder voor vuil.

Tuup J

Bericht door Tuup J » do jun 16, 2011 4:44 pm

aappii schreef:ik snap het nut van een snelkoppeling niet bij een hydraylische rem. ontkoppelen betekend ook weer opnieuw ontluchten. plus het systeem wordt vatbaarder voor vuil.
Er staat duidelijk bij dat je hem kan loskoppelen en vastkoppelen zonder te moeten ontluchten.

Wat het voor nut heeft weet ik ook niet zo, maar wel een mooi systeem. Het enige voordeel wat ik erin zie is dat je je rem makkelijker kan verwijderen van je fiets en erop zetten als je met een dubbel kroonse vork rijdt, dan hoeft je je headset niet los te maken en bovenste kroon te verwijderen.

Trekrules

Bericht door Trekrules » do jun 16, 2011 5:01 pm

Tuup J schreef:
aappii schreef:ik snap het nut van een snelkoppeling niet bij een hydraylische rem. ontkoppelen betekend ook weer opnieuw ontluchten. plus het systeem wordt vatbaarder voor vuil.
Er staat duidelijk bij dat je hem kan loskoppelen en vastkoppelen zonder te moeten ontluchten.

Wat het voor nut heeft weet ik ook niet zo, maar wel een mooi systeem. Het enige voordeel wat ik erin zie is dat je je rem makkelijker kan verwijderen van je fiets en erop zetten als je met een dubbel kroonse vork rijdt, dan hoeft je je headset niet los te maken en bovenste kroon te verwijderen.
Vergeet niet al die frames die interne kabels & rem leidingen gebruiken tegenwoordig zoals de Mondraker bijv,scheelt je een hoop tijd en moeite als je zo'n frame koopt en met name het monteren van de achter rem .
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Tuup J

Bericht door Tuup J » do jun 16, 2011 5:10 pm

Idd!

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr jun 17, 2011 6:27 am

Een Hope rem kan je ook loshalen zonder te hoeven ontluchten,o.k.je hebt steeksleutel 8 nodig........
Ook een leiding inkorten kan bij Hope(ook bij Juicy en Elixer trouwens)zonder te ontluchten.
Niet echt een meerwaarde i.m.o.en volgens mij inderdaad een bron van lekkage en storing na verloop van tijd.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo jul 17, 2011 10:11 pm

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma jul 18, 2011 12:32 pm

Dry breaks werken erg goed.

wij gebruiken ze ook op onze auto's voor oa op de koppeling, Ride Height control units. Niet op de remmen.

Vervangen van de onderdelen is dan geen enkel probleem. Ontluchten niet nodig.

Plaats reactie