Ik zit met een probleem en heb dit alleen met raceschoenen. En nee.... Ik weiger met mtb-schoenen op de racefiets te rijden.
Ik heb constant een soort puntlast onder de bal van mijn voeten. Ik denk dat dit wel op te lossen is met goed gevormde zooltjes in mijn schoenen, maar dan moet je die wel kunnen vinden. Ik heb wel eens gehoord dat je ergens thermisch gevormde zooltjes zou kunnen laten maken, maar waar? Ik heb diverse schoenen gepast en bij alle schoenen voel ik het meteen als ik ze al aantrek. Ik weet overigens niet hoe het met de topmodellen is. Maar aangezien ik ook geen vermogen aan schoenen kwijt wil hoop ik het met zooltjes op te kunnen lossen. Ik heb met mijn mtb schoenen wel dat mijn voeten soms gaan slapen, maar dat is wat anders dan ik met raceschoenen aan de hand heb.
Wie kan mij helpen?
Voetenpijn => GOEDE zooltjes in mijn schoenen?
Moderator:Beheerders
Ik rij zelf met Superfeet zooltjes. Het is geen absoluut wondermiddel, maar zorgt er wel voor dat je voet goed gecorrigeerd in je schoenen zit.
Zelf heb ik de blauwe van Superfeet. Je kan ze bij veel sport- en outdoorzaken krijgen.
Let wel even op dat je doordat je voet beter in je schoen komt te staan, ook je hele voet wat omhoog komt in je schoen. Zit je schoen nu krap, dan zal het met de Superfeet wellicht te krap worden.
Je kan het altijd even proberen bij de eerder genoemde zaken.
Kost je ca. 50 euro.
Zelf heb ik de blauwe van Superfeet. Je kan ze bij veel sport- en outdoorzaken krijgen.
Let wel even op dat je doordat je voet beter in je schoen komt te staan, ook je hele voet wat omhoog komt in je schoen. Zit je schoen nu krap, dan zal het met de Superfeet wellicht te krap worden.
Je kan het altijd even proberen bij de eerder genoemde zaken.
Kost je ca. 50 euro.
- Xircuit
- Contacteer:
De standaard Superfeet zolen zijn prima, maar die verhelpen het probleem mogelijk niet. Die zolen centreren de voet vanuit de hak, met extra druk onder de boog van de voet. Dat verhelpt problemen voor de meeste typische voetklachten. Dat KAN het probleem verhelpen: de juiste positie van de voet, zorgt er voor de de drukplekken op je juiste plaats zitten. Een verkeerde houding kan van nature aanwezig zijn, maar je voeten kunnen ook doorzakken, waardoor de problemen zich steeds verder ontwikkelen.
Maar als het gaat om een specifieke drukkende plek dan zouden custom zolen misschien wel beter zijn. Dan kun je (naast uberhaupt een betere ondersteuning) de zool zo laten maken dat je op het specifieke pijnpunt juist minder ondersteuning krijgt, en zo problemen op lost.
Een afspraak bij een podoloog zou niet onverstandig zijn (sowieso, goede zolen kunnen voor niemand kwaad, zeker als voetklachten heb en veel loopt), maar die maken vaak kurken zolen, en die passen niet in de platte fiets schoenen. Superfeet en dergelijke en zo zijn wel mooi plat.
Zoek een goede outdoor / wintersport die verstand van zaken heeft. Superfeet heeft bijvoorbeeld ook custom zolen, dus als je een zaak vindt die superfeet verkoopt, kunnen ze vaak ook zolen op maat maken (en hebben ze verstand van zaken) Comform’able zie je ook wel eens in Nederland, vergelijkbaar product, maar andere methoden, eventueel ook custom.
Zelf heb ik shockdocter zolen in mijn fietsschoenen, en die werken erg goed, maar die heb ik al lang niet meer gezien in Nederland. Ik ken nog wel een goed adres (met verstand van zaken) in Duiven (Bij Arnhem), maar dat is niet echt om de hoek voor iemand uit het Westland.
Maar als het gaat om een specifieke drukkende plek dan zouden custom zolen misschien wel beter zijn. Dan kun je (naast uberhaupt een betere ondersteuning) de zool zo laten maken dat je op het specifieke pijnpunt juist minder ondersteuning krijgt, en zo problemen op lost.
Een afspraak bij een podoloog zou niet onverstandig zijn (sowieso, goede zolen kunnen voor niemand kwaad, zeker als voetklachten heb en veel loopt), maar die maken vaak kurken zolen, en die passen niet in de platte fiets schoenen. Superfeet en dergelijke en zo zijn wel mooi plat.
Zoek een goede outdoor / wintersport die verstand van zaken heeft. Superfeet heeft bijvoorbeeld ook custom zolen, dus als je een zaak vindt die superfeet verkoopt, kunnen ze vaak ook zolen op maat maken (en hebben ze verstand van zaken) Comform’able zie je ook wel eens in Nederland, vergelijkbaar product, maar andere methoden, eventueel ook custom.
Zelf heb ik shockdocter zolen in mijn fietsschoenen, en die werken erg goed, maar die heb ik al lang niet meer gezien in Nederland. Ik ken nog wel een goed adres (met verstand van zaken) in Duiven (Bij Arnhem), maar dat is niet echt om de hoek voor iemand uit het Westland.
Ich Heisse Super Fantastisch!