Het is geen "mankement" dat voorkomt bij het fietsen (want dat doe ik de laatste tijd verrekte weinig) maar het komt altijd 's nachts voor.
Het volgende is het geval. Laat ik zeggen een paar keer maand komt het voor dat ik midden in de nacht wakker wordt omdat mijn knie op slot zit. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik mijn been gebogen en zit hij op slot. Ik probeer mijn been dan te strekken maar dit lukt voor geen meter. Ik wordt daar erg onrustig van maar vooral door rustig te blijven liggen en de knie een beetje te masseren schiet hij vanzelf weer los. Mijn gevoel zegt dat het een vorm van kramp is in de kniebanden of iets dergelijks.
Ik heb nog nooit problemen met mijn knie gehad, ik heb een zittend beroep dus mijn knie wordt overdag niet veel belast.
Wellicht is hier iemand die mij kan vertellen wat de oorzaak is en hoe dit te voorkomen is.
Knie af en toe op slot
Moderator:Beheerders
- Arnetteman
Klinkt als meniscusprobleem, en bij meermaals last per maand beter even naar laten kijken door de fysiotherapeut. Er kan een stukje meniscus los zitten dat een buiging of strekking van de knie kan blokkeren. Het kan uit het niets komen, en ook weer in het niets verdwijnen (eventueel na wat masseren zoals je aangeeft).
succes ermee!
succes ermee!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
- Arnetteman
Ja, helaas kan het op elk moment op slot schieten. Ik heb er zelf ook wel eens last van bij het skiën; de ene dag met pijn en moeite kunnen lesgeven, de andere dag weer volgas offpiste (en ook andersomArnetteman schreef:Kan het ook gebeuren tijdens fietsen, hardlopen, gewoon lopen etc?

Begin beter eerst met een aantal lange wandelingen (min een uur) om aan de belasting te wennen. (romantishe wandeling met Janneke????Arnetteman schreef:Zit er aan te denken om voor mijn conditie wat te gaan hardlopen namelijk.

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€