I got my blingbling..

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Rigard
Contacteer:
I got my blingbling..

Bericht door Rigard » wo feb 25, 2004 11:37 am

..ain"t nuthing but a ss thing

Afbeelding

Afbeelding

The ENO ! Eén probleem het is niet de goeie :(. Moest een fixed/free hebben voor in mn cyclocross/roadie en niet free only, dus deze gaat in mn singlespeed :D. Zo wordt een lange termijn plan een korte termijn plan.

Iemand nog ideeën voor een voornaaf, voor mn cxer wordt het waarschijnlijk een ultegra. De bijpassende white voornaaf was op bij de verdeler. Dus weet iemand nog een white voornaaf te liggen in NL (dekerfs / steelboy ideeën)

Mensen dit is de oplossing voor al uw verticale uitvaleinde problemen, niet goedkoop wel heeeeeeel mooi. Iedereen die de White Industries kwaliteit kent weet waar ik over praat, en ze beantwoorden mailtjes supersnel (lees 20 min later).

Zo nu is het wachten op de rest van de spullen.

laterz
stzr.

DeKerfs

Re:I got my blingbling..

Bericht door DeKerfs » wo feb 25, 2004 2:00 pm

Ik heb nog een Tracer voornaaf opgespaakt liggen in een voor de rest vrijwel nieuw setje wielen.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo feb 25, 2004 2:30 pm

Added to my wishlist ;)

walter

Bericht door walter » wo feb 25, 2004 5:05 pm

Mooi....
Ik zit ook te denken om er 1 in m"n Scott te zetten.
Twijfel nog een beetje, vraag me af of de ex.as op z"n plek blijft zitten wanneer je flink lomp door een kuil rijdt.
Laat ons even weten hoe de proefrit is verlopen.
Btw: Waar heb je "m besteld?
Ik dacht aan www.hajos-sport.de

Peter V

Bericht door Peter V » wo feb 25, 2004 6:50 pm

Rigard
Contacteer:

Bericht door Rigard » wo mar 03, 2004 1:10 am

Ik weet niet of je door lomp door en kuil rijden de as verschuift. Het enigste wat ik over verschuiven heb gelezen was terug te leiden naar iets te los vastzetten.
De as wordt tussen de twee padden vastgeklemd, en als je dit goed mag en kan hij dus niet verschuiven.

@walter: Ja via Hajo"s, maar wil je echt weten hoe mail me dan via email/msn die in mn profiel staat.

Ga hem waarschijnlijk toch binnenkort opbouwen, de spaken van mn huidige wiel zijn (volgens mij) dezelfde lengte en de velg is praktisch nieuw, overspaken en klaar. Dan kan ik dus praktijk ervaring gaan opdoen en hier melden.

stzr.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mar 03, 2004 9:07 am

Goed bezig, zo"n schoonheid moet gebruikt worden :)

walter

Bericht door walter » wo mar 03, 2004 2:56 pm

Setzer schreef:
Ik weet niet of je door lomp door en kuil rijden de as verschuift. Het enigste wat ik over verschuiven heb gelezen was terug te leiden naar iets te los vastzetten.
De as wordt tussen de twee padden vastgeklemd, en als je dit goed mag en kan hij dus niet verschuiven.

@walter: Ja via Hajo"s, maar wil je echt weten hoe mail me dan via email/msn die in mn profiel staat.

Ga hem waarschijnlijk toch binnenkort opbouwen, de spaken van mn huidige wiel zijn (volgens mij) dezelfde lengte en de velg is praktisch nieuw, overspaken en klaar. Dan kan ik dus praktijk ervaring gaan opdoen en hier melden.

stzr.

De diameter van de flens, ter hoogte van de spaakgaten is het belangrijkste.
Verder is ook de afstand van de patten tot de flenzen bepalend voor de spaaklengte.
Wanneer je eerst een normale 8 of 9 speed naaf gebruikte, dan kan het zijn dat de spaken aan de rechterkant 1 maatje langer moeten.
Succes Afbeelding

Rigard
Contacteer:

Bericht door Rigard » wo mar 03, 2004 3:39 pm

walter schreef:

De diameter van de flens, ter hoogte van de spaakgaten is het belangrijkste.
Verder is ook de afstand van de patten tot de flenzen bepalend voor de spaaklengte.
Wanneer je eerst een normale 8 of 9 speed naaf gebruikte, dan kan het zijn dat de spaken aan de rechterkant 1 maatje langer moeten.
Succes Afbeelding

Weet ik walter. Ik heb gekeken naar de combinatie spaaklengte, naaf en velg in een heel handig programmaatje. Ik heb iets meer mogelijkheden om dit soort dingen uit te zoeken dan de gemiddelde biker.

Ik kom sowieso van een dedicated singlespeed naaf, DMR revolver ,af. Maar dat kon je in principe niet weten.

Je let in ieder geval wel goed op :D.

stzr.

Plaats reactie