Eno Eccentric
Moderators:JJ, Beheerders
goed, op aanraden van JJ gaat er hoogstwaarschijnlijk een Eno Eccentric(130mm 36H) achternaaf in mijn fietsje komen. Kettingspanner kan ook maar vind ik visueel niet passen, ik ben erg visueel ingesteld.... :P
Maarrrrr
Ik ga alleen op de weg rijden en wil dus het buitenblad(44 of 46) gebruiken.
Kan die Eno dat aan?, er staat dat hij gemaakt is voor een kettinglijn van 47,5 mm wat overeenkomt met het middenblad.
Ook vraag ik mij af wat het kleinste kransje voor achter kan zijn op een Eno?
alvast bedankt
dusssSS©
Maarrrrr
Ik ga alleen op de weg rijden en wil dus het buitenblad(44 of 46) gebruiken.
Kan die Eno dat aan?, er staat dat hij gemaakt is voor een kettinglijn van 47,5 mm wat overeenkomt met het middenblad.
Ook vraag ik mij af wat het kleinste kransje voor achter kan zijn op een Eno?
alvast bedankt
dusssSS©
Re:Eno Eccentric
Je kan toch het buitenblad op de plek van het middenblad zetten? Of is dat té makkelijk gedacht?
Moet lukken zo te zien..
Erikje
Moet lukken zo te zien..

Erikje
Kan gewoon ja, en bij SS-specific cranks zit het blad ook op die plek.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Je kunt idd een buitenblad op de plaats van het middenblad monteren. Als je dan een chain ring guard op de plaats van het buitenblad zet is dat nog niet eens zo lelijk (Indien niet te vinden kan ik vragen of een maat van me er een draait uit een oud tandwiel, ziet er ook erg strak uit).
Je kunt ook proberen om een radicaal kortere bracket te monteren. De vraag blijft of dat uit komt met je liggende achtervork. Das per frame verschillend en een kwestie van proberen.
Kleinste Freewheel is volgens mij een AC of zo, die zijn er in 14 geloof ik...
Succes met samenstellen, is altijd heerlijk werk!!
JJ
Oh ja, check mail...
Je kunt ook proberen om een radicaal kortere bracket te monteren. De vraag blijft of dat uit komt met je liggende achtervork. Das per frame verschillend en een kwestie van proberen.
Kleinste Freewheel is volgens mij een AC of zo, die zijn er in 14 geloof ik...
Succes met samenstellen, is altijd heerlijk werk!!
JJ
Oh ja, check mail...
Kettingblad op de plaats van het middenblad is geen gezicht...
Gewoon een kortere bracket monteren, dat is geen probleem, ik heb het op beide singlespeeds ook zo...
Gewoon een kortere bracket monteren, dat is geen probleem, ik heb het op beide singlespeeds ook zo...
oke kortere trapas, maar hoeveel korter..de lengte is neem ik aan ook mede afhankelijk van de plek van het achterkransje.
Tijd om de Ringle naaf uit elkaar te halen en het wiel om te vlechten.
Tijd om de Ringle naaf uit elkaar te halen en het wiel om te vlechten.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Met zo"n Ringle moet je eerst kijken of je de kettinglijn kloppend kan maken, misschien moet je wel nieuwe busjes gaan draaien voor dat gaat passen. Die dingen zijn nog gemaakt voor 6 vits pignon"s
klinkt logisch. Hoe dan de lengte van die busjes bepalen?
Hoe breed is een opschroeftandwiel bijvoorbeeld?
Hoe breed is een opschroeftandwiel bijvoorbeeld?