ketting
Moderators:JJ, Beheerders
Hallo, heb een vraag, wat rvoor ketting raden jullie aan voor mijn singlespeed? Heb nu een 8 of 9 speed ketting erop zitten maar misschien is dit niet sterk genoeg??
Heb er ook een bashring op zitten en heb gehoord dat je dan problemen kan krijgen met een te dikke ketting??
Eigenlijk moet die bash er gewoon af..
Heb er ook een bashring op zitten en heb gehoord dat je dan problemen kan krijgen met een te dikke ketting??
Eigenlijk moet die bash er gewoon af..
Re:ketting
ik rijd ook met een 9-speed ketting... gewon doen
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik rij eigenlijk altijd met een 8 speed Shimano ketting, nooit een probleem mee gehad.
JJ
JJ
mooi! dan laat ik hem lekker zitten
8 en 9 speed kettingen werken hier ook goed !
Heb een tijdje met de ketting zoals hieronder afgebeeld, werkte precies hetzelfde, alleen dan 412 (!) gram zwaarder.
Heb een tijdje met de ketting zoals hieronder afgebeeld, werkte precies hetzelfde, alleen dan 412 (!) gram zwaarder.

ziet er wel sterk uit! maar idd. erg zwaar.
wat vinden jullie trouwens van deze bike, ik vindt hem erg vet!

van iro cycles, enig idee hoe het probleem met schijfremmen is opgelost want volgens mij heeft ie geen EBB?
wat vinden jullie trouwens van deze bike, ik vindt hem erg vet!
van iro cycles, enig idee hoe het probleem met schijfremmen is opgelost want volgens mij heeft ie geen EBB?
hoe moeilijk (of makkelijk) is het om je schijfremmen goed uitgelijnd te krijgen zonder EBB? Kan me voorstellen dat dat heel wat geklooi oplevert?
dader schreef:
hoe moeilijk (of makkelijk) is het om je schijfremmen goed uitgelijnd te krijgen zonder EBB? Kan me voorstellen dat dat heel wat geklooi oplevert?
Je zult de patten in z"n geheel evenwijdig moeten vrezen aan de dropout, dit lijkt me inderdaad een wat lastig klusje.
Mocht je met de afgebeelde remmen gaan rijden (Avid mechanisch) is goed uitlijnen veel minder van belang omdat beide kanten van de rem apart te stellen zijn. Door middel van stelwieltjes aan beide kanten is zo de rem altijd te centreren. Ook in het bos of onderweg ! Welke andere schijfrem biedt deze mogelijkheid ?!
Ondanks de wat cheape uitstraling en het feit dat de remmen mechanisch (met kabel) zijn, zijn het hele fijne remmen en kunnen ze zich echt meten met de veel duurdere hydraulische remmen van de andere merken.