BMX ketting

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
EL PERRO
BMX ketting

Bericht door EL PERRO » ma aug 29, 2005 3:23 pm

Ik stelde de vraag al elders, maar zonder antwoord, daarom maar even een new topic hierover openen:

Een BMX chain zou ook halve schakels hebben, is dat een oplossing voor een niet SS frame om je ketting strak te krijgen? Zou er sowieso een willen omdat ik zo"n dikke ketting wel mooi vind staan.

Steelhead Rider

Re:BMX ketting

Bericht door Steelhead Rider » ma aug 29, 2005 4:02 pm

BMX Kettingen hebben geen halve schakels, er is wel 1 BMX ketting die alleen halve schakels heeft, namelijk de Shadow Conspiracy Interlock Chain, idd een goeie optie zijn voor een frame met verticale dropouts, het enige nadeel is dat de ketting zwakker is dan andere en ook zwaarder is

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma aug 29, 2005 4:56 pm

voor 1/8 kettingen zijn er ook half links. Maar of dat een duurzame oplossing is weet ik niet.

JJ

dr.dré

Bericht door dr.dré » di aug 30, 2005 7:50 am

Met een halve schakel werkt het misschien tijdelijk maar na 100 km ofzo rek je ketting toch weer wat zodat de ketting weer te slap staat. Een halve schakel verwijderen is dan weer net veel. Werkt dus wel maar zeer tijdelijk.

T-mag

Bericht door T-mag » za sep 10, 2005 7:43 pm

Halve schakels bestaan wel, ook goedkope trialkettingen trouwens.
Trial kettingen zijn erg sterk en niet duur.
Kijk op http://www.monty-bikes.de
Bij "shop" en dan antriebsteile.

Prijs 1,88

Das nie duur.

Groet

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » za sep 10, 2005 9:31 pm

Dat is alleen een halve schakel....die kan je bij je LBS nog goedkoper dan dat krijgen

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » zo sep 11, 2005 7:59 am

Freeridin Dragon schreef:
BMX Kettingen hebben geen halve schakels, er is wel 1 BMX ketting die alleen halve schakels heeft, namelijk de Shadow Conspiracy Interlock Chain, idd een goeie optie zijn voor een frame met verticale dropouts, het enige nadeel is dat de ketting zwakker is dan andere en ook zwaarder is

die ketting schijnt toch 1 van de beste en sterkste kettingen te zijn op bmx gebied...?

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » zo sep 11, 2005 11:45 am

"Schijnt" maar ik heb al veel verhalen gehoord van mensen die em gebroken hebben... :?

Bro

Bericht door Bro » zo sep 11, 2005 2:41 pm

Het is mogelijk om met een frame met verticale patten toch ss te rijden, daarvoor moet je dan de goeie combinatie van voor en achter-tandblad zoeken en evt. een halve link gebruiken. Maar, zoals Dre zegt, je ketting gaat uitrekken en valt er uiteindelijk weer vanaf.

Een fatsoenlijke kettingspanner of halve derailleur aan je drop-out werkt stukken beter.
Ikzelf heb mn ketting met n halve link zo kort mogelijk gemaakt, en vervolgens naar beneden opgespannen met n derailleur met alleen t onderste wieltje.
Perfect en nog best clean.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » zo sep 11, 2005 7:57 pm

Freeridin Dragon schreef:
"Schijnt" maar ik heb al veel verhalen gehoord van mensen die em gebroken hebben... :?

ja dat klopt, maar van jeroen van soulcycle hoorde ik dat die vele mensen de ketting op een verkeerde manier gemonteerd hadden, er zitten namelijk kanten aan, dat zit niet in de beschrijving bij de ketting zelf, maar stond later pas vermeld op internet... niet de schuld van de consument dan...

zoiets...

Plaats reactie