Teutotour?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
JJ
Forumbeheerder
Contacteer:
Teutotour?

Bericht door JJ » ma sep 05, 2005 7:28 am

Zag net dat Peter V de Teutotour heeft gereden.

Is het goed gegaan en was het te doen op ss? Ik heb daar 1 keer geared gereden maar nooit SS. Erg mooie fiets omgeving!

JJ

Peter V

Re:Teutotour?

Bericht door Peter V » ma sep 05, 2005 12:00 pm

JJ schreef:
Zag net dat Peter V de Teutotour heeft gereden.

Is het goed gegaan en was het te doen op ss? Ik heb daar 1 keer geared gereden maar nooit SS. Erg mooie fiets omgeving!

JJ

Super mooie omgeving, maar voor SS erg pittig. Vergeleken met Zeddam dan is het Teutoburgerwald veel stijler op de weg! zitten er al stukjes tussen van 20%. Gebied is op dezelfde manier ontstaan als de Sallande Heuvelrug, maar is behoor hoger, +/- 100 meter meer. Paden zijn echt Duits, veel stenige/rotsige ondergrond en relatief weinig singletrack. Al met al was ik blij met de 32-18.

stepper

Bericht door stepper » di sep 06, 2005 1:02 pm

Ik heb die tour ook gereden, super georganiseerd, en een prachtige omgeving.
32 / 16 is daar toch wel een tikkeltje aan de zware kant, maar ben wel overal boven gekomen .
32 / 18 was waarschijnlijk de betere keus geweest.
Vooral de klim na de tweede controle, eerst onder een grote boomstam daarna zeer steil omhoog was een uitdaging.
De omstandigheden waren echter zeer goed, droog en lekker warm.
Ik rijd daar ook vaak in de winter, "a different story " door de rotsige ondergrond de vele takken en het feit dat het er behoorlijk vochtig kan zijn wordt het best wel tricky .
Op 25 sept. ga ik met mijn ploeg rijden in Engter, 75 km .
Dan wel met 32 / 18 .
Ik ben door een aantal akkefietjes behoorlijk lang uit competitie geweest, en ben bepaald niet in goede doen.

Eens kijken hoe dat verloopt.

Groeten Stepper!!

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » wo sep 07, 2005 3:22 pm

Kom net terug van weekje spelen in het Teutoburger Wald. Ondermeer met tandem en XC-speelfietsjes gereden. Om de dag met de tandem en dat was erg leuk.

Ben benieuwd of hoe dat met de SS zou zijn gegaan. Ik denk nog wel te doen al zaten er een paar fikse stukken in waar we met het kleine blad naar boven moesten.

TBB

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do sep 08, 2005 10:17 am

Dat is toch "net" over de grens bij Oldenzaal?
Ik heb daar veel goed over gehoord.
Heb eens op de bonnefooi de auto geparkeerd en wat rondgereden, maar geen echte afstand overbrugd, wist niet goed waarheen te rijden.
Hoe vergelijkt de Teutotour zich met Zuid-Limburg (zelfde afstand bijna voor mij) en is de route ook te rijden als er niks georganiseerd is, zijn er GPS-tracks?

Peter V

Bericht door Peter V » do sep 08, 2005 11:56 am

Op www.gps-tracks.nl staat een route van het Teutoburgerwald. Echter deze route haalt lang niet alle mogelijkheden uit het gebied, aangezien veel gebruik wordt gemaakt van brede paden. Zag net dat er ook de teuto tour van 2001 er op staat, maar of die afwijkt van de afgelopen editie, kan ik niet vertellen.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do sep 08, 2005 1:40 pm

Is echt grappig zo"n gps appaaraat..

link naar teuto tour ;D

Plaats reactie