Bericht
door Cloxxki » vr mei 12, 2006 1:08 pm
Hey is geen geheim dat Cannondale haar dealers in de VS uitgebreid geënqueteerd heeft ove 29"ers, of ze en Cannondale offering zouden willen zien, en zo ja, wat en in welke prijsklasse. Veel reacties voor mid-range hardtail met Lefty. De Lefty wordt al steeds meer ingezet op 29" bikes van andere merken, sinds er 1 1/8" ombouwkits verkrijgbaar zijn. Mensen stappen over van 26" naar 29", maar willen hun Lefty liefst blijven gebruiken. Meestal moet de veerweg iets beperkt worden, maar dan werkt het gewoon perfect met de grote wielen.
Op dit moment is de Amerikaanse 29" als volgt :
Heb je 29" fietsen in je programma, dan zijn je warehouses leeg en je backorders schrikbarend. Aangzien Cannondale niet afhankelijk is van externe vorkleveranciers, is het voor hen extra aantrekkelijk om 29" fietsen aan te bieden.
Het voegt vooral toe aan hun omzetten en kosten-efficiency, om deze redenen :
- Trouwe één-Cannondale-elke-3-jaar klanten zullen hier geen 3 jaar op willen wachten, en hun Cannondale consumptie een tussentijdse boost geven.
- 29" rijders die voorheen Cannondale fan waren, móeten er eentje hebben
- Een Cannondale 29"er voegt toe aan de geloofwaardigheid van het nieuwe concept, en Cannondale is voor velen een merk waar ze er graag ooit 1 van hadden. Dat Cannondale een 29"er maakt zal voor de spreekwoordelijke druppel zijn. Cdale haalt klanten binnen die anders misschien toch iets economischers als een Fisher of een saaie 26"er gekozen hadden.
- Meer verkoopkansen voor Lefty's. De productie daarvan kan dus omhoog, wat kostenbesparingen in de hand werkt. De aanpassing naar 29" kan desnoods tot het laatste stadium van assemblage uitgesteld worden, 26" en 29" modellen hoeven amper te verschillen, misschien net 1 spacertje van 20mm ofzo.
Mijn voorspelling is dat als deze Cdale ook maar enigszins deugt, ze er nooit genoeg van zullen kunnen maken.
Specialized schijnt ook aan iets te werken, en die zal hetzelfde "probleem" hebben. Die krijgen hun 29" Fast Trak banden al niet aangesleept zelfs zonder er promotie voor te maken.
Er zijn nog maar weinig flashy hardtail opties in 29", in een markt die schreeuw om aanbod, dat er niet is. Custom bouwers draaren overuren.
Redline heeft laatst de Monocog29er gelanceerd. De zoveelste singlespeed op de markt. Na initiële goede ontvangst van proto-foto's hebben ze de eerste productie omvang verdubbeld, maar toch was alles uitverkocht voor de eerste bootlading landde, en de tweede.
Het lastigste aan de 29" handel is het service verlenen aan klanten die willen weten wanneer hun zending eraan komt. Je moet gewoon gelijk genoeg DURVEN maken, en dat blijft doodeng, zelfs voor grote bedrijven. Dus ze hebben al-tijd tekort.