Cog die hele hubshell bedekt?
Moderators:JJ, Beheerders
Ik heb gisterenavond met een vriend mijn casette van mijn naaf afgenomen. Ik rij trial en op de plaats waar de cog zit is de vertanding van de hubshell bijna helemaal doorgesleten. Ik post nog wel een foto als ik er vanavond eentje maak.
Ik ga wss een nieuwe body kopen maar ik zou dan graag SS rijden ipv met die dunne tandwielen van een casette.
Weet er iemand van jullie misschien wat de breedste cogs op de markt zijn? in 16 of liefst 18T. En of het eventueel bestaat zo een cog die meteen de hele shell bedekt.
Greetz,
Maarten.
Ik ga wss een nieuwe body kopen maar ik zou dan graag SS rijden ipv met die dunne tandwielen van een casette.
Weet er iemand van jullie misschien wat de breedste cogs op de markt zijn? in 16 of liefst 18T. En of het eventueel bestaat zo een cog die meteen de hele shell bedekt.
Greetz,
Maarten.
- didadunlop
chris king (www.chrisking.com)
On-one groove armada (www.singlespeed.nl)
Singlestar titanium (www.singlespeed.nl)
boone titanium (www.singlespeed.nl)
On one is betaalbaar maar de rest is echt duur maar ook duurzaam...
Allemaal brede basis.
On-one groove armada (www.singlespeed.nl)
Singlestar titanium (www.singlespeed.nl)
boone titanium (www.singlespeed.nl)
On one is betaalbaar maar de rest is echt duur maar ook duurzaam...

Allemaal brede basis.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het allerbreedst en allerbest en allerduurst is de Singlestar.
Boone zou ik niet doen, voor normaal XC gebruik perfect, maar bestaat uit meerdere delen en voor Trial kun je het best iets uit 1 deel hebben, lijktme tenminste het meest duurzaam.
Surly En OnOne zijn even breed, OnOne alleen van Alu, wat mss weer te zacht is. Surly is staal, dus sterk en duurzaam.
King heb ik nooit mee gereden, dus kan ik niks over zeggen, maar de stalen versie schijnt ook sterk en duurzaam te zijn.
Komt een beetje neer op wat je er voor over hebt, Singlestar is mega duur maar slijt bijna niet (echt bijna niet, als in 3000 km rijden en geen slijtsporen), Surly is gewoon all round goed en bovendien goed te betalen, wel twee keer zo smal, maar toch een twee keer zo brede basis als een normaal kransje.
JJ
Boone zou ik niet doen, voor normaal XC gebruik perfect, maar bestaat uit meerdere delen en voor Trial kun je het best iets uit 1 deel hebben, lijktme tenminste het meest duurzaam.
Surly En OnOne zijn even breed, OnOne alleen van Alu, wat mss weer te zacht is. Surly is staal, dus sterk en duurzaam.
King heb ik nooit mee gereden, dus kan ik niks over zeggen, maar de stalen versie schijnt ook sterk en duurzaam te zijn.
Komt een beetje neer op wat je er voor over hebt, Singlestar is mega duur maar slijt bijna niet (echt bijna niet, als in 3000 km rijden en geen slijtsporen), Surly is gewoon all round goed en bovendien goed te betalen, wel twee keer zo smal, maar toch een twee keer zo brede basis als een normaal kransje.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Even wat meer info over de Singlestars, zijn er ook in Alu, 18 tot 24 tands,
Volgens MipMip, die ze maakt:
"Dieser SingleStar besteht aus der hochfestem 7075 T6 Legierung und bekam obendrein noch eine Hartanodisation (sehr glatt, hart, kratzfest, verschleiß- und besonders korrosionsbeständig) verpasst."

Dit kransje is tijdens een transalp gebruikt om de duurzaamheid te testen, 16.000hm, 560km. Verzet 2:1
Hieronder het zelfde kransje na de rit:

Deze zijn niet 130 Euro plus, maar € 49,- voor alle grootten.
Meer info op http://www.singlestar.eu/.
Ik krijg binnenkort een 21 tands op mijn bike waar ik deze winter mee ga rijden. Eens kijken hoe hij zich houdt in de Nederlandse natte winter.
JJ
Volgens MipMip, die ze maakt:
"Dieser SingleStar besteht aus der hochfestem 7075 T6 Legierung und bekam obendrein noch eine Hartanodisation (sehr glatt, hart, kratzfest, verschleiß- und besonders korrosionsbeständig) verpasst."

Dit kransje is tijdens een transalp gebruikt om de duurzaamheid te testen, 16.000hm, 560km. Verzet 2:1
Hieronder het zelfde kransje na de rit:

Deze zijn niet 130 Euro plus, maar € 49,- voor alle grootten.
Meer info op http://www.singlestar.eu/.
Ik krijg binnenkort een 21 tands op mijn bike waar ik deze winter mee ga rijden. Eens kijken hoe hij zich houdt in de Nederlandse natte winter.
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het begint op spammen te lijken, maar die dingen zijn niet te geloven:
En ti na 1500 kilometer inclusief transalp en veelklim kilometers

JJ
En ti na 1500 kilometer inclusief transalp en veelklim kilometers

JJ
- didadunlop
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dit is een Boone krans. Deze bestaat uit twee spacers en een aantal pinnen om de spacers en het eigenlijke blad bij elkaar te houden. Onder normale omstandigheden goed genoeg, ik kan me echter voorstellen dat voor Trial gebruik deze constructie niet ideaal is..

JJ

JJ
- didadunlop
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Waarom denk je dat die singlestar zo ranzig duur is? Weet je wat zon dik blok ti kost om dat ding uit te frezen? En hoeveel materiaalverlies je daar van hebt?didadunlop schreef:Waarom doet Boone niet het ding uit een stuk draaien? Kost volgens mij evenveel en is mooier en duurzamer.
Ik zou de prijzen van ruw ti zo niet weten, maar ik weet wel dat dat exact de reden is waarom de Boone is opgebouwd uit lagen. Minder materiaalverlies, dus goedkoper produceren.
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het is een hobby. De stalen gaat niet in 'produktie', de Alu is nu dus getest en goed ondervonden, en wordt nu dus op kleine schaal geproduceerd.willem12 schreef:MipMip / SingleStar site. Daar staat alleen TI & FE
En zelf kan MipMip niet zijn site updaten, dus vandaar dat het wat langer duurt, maar alle info zal er binnenkort wel op komen te staan.
Deze site dus: http://www.singlestar.eu/
JJ
- didadunlop
Als Boone dan die leuke uitsparingen niet zou uitfrezen en er gewoon gaten in zou boren (zoals de singlestar) zouden de prijzen volgens mij wel meevallen. Materiaal hoeveelheid is hetzelfde, hoeveelheid bewerkingen is hetzelfde. Alleen het blok is iets dikker. Is een dikker blok zoveel duurder dathet uitfrezen van die gaten met het bijbehorende schaafsel en het driemaal overnieuw frezen van de interface goedkoper is? En wat je over hebt aan materiaal kan je bij mijn weten gewoon terugbrengen.JJ schreef:Waarom denk je dat die singlestar zo ranzig duur is? Weet je wat zon dik blok ti kost om dat ding uit te frezen? En hoeveel materiaalverlies je daar van hebt?didadunlop schreef:Waarom doet Boone niet het ding uit een stuk draaien? Kost volgens mij evenveel en is mooier en duurzamer.
Ik zou de prijzen van ruw ti zo niet weten, maar ik weet wel dat dat exact de reden is waarom de Boone is opgebouwd uit lagen. Minder materiaalverlies, dus goedkoper produceren.
JJ
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
U heeft helemaal gelijk.
Ik zat met de Niner Cogalicious in mijn hoofd, was ik net mee bezig en die zijn dus Alu.
Perdone me!
JJ
Ik zat met de Niner Cogalicious in mijn hoofd, was ik net mee bezig en die zijn dus Alu.
Perdone me!
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dat is nou net waarom boone kransjes uberhaupt verkocht worden (Al is een Ti kransje natuurlijk super duurzaam).didadunlop schreef:Als Boone dan die leuke uitsparingen niet zou uitfrezen en er gewoon gaten in zou boren (zoals de singlestar) zouden de prijzen volgens mij wel meevallen.
Een iets dikkere plaat ti schijnt idd een stuk duurder te zijn. Materiaal kun je terugbrengen, maar wel tegen een recycle prijs natuurlijk. Dus zo weinig mogelijk verlies betkent de meeste winst.didadunlop schreef:Is een dikker blok zoveel duurder dathet uitfrezen van die gaten met het bijbehorende schaafsel en het driemaal overnieuw frezen van de interface goedkoper is? En wat je over hebt aan materiaal
kan je bij mijn weten gewoon terugbrengen.