Weer een zieltje gewonnen + vraagje

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Perik
Weer een zieltje gewonnen + vraagje

Bericht door Perik » di okt 03, 2006 3:19 pm

Vandaag bezig geweest mijn fiets op te bouwen tot ss. Eerste indruk na een kort ritje: super! Wat een heerlijk licht en simpel gooi en smijtfietsje is het zo geworden. De otherdoofer en Surly krans van singlespeed central lijken perfect te werken.

Ik zit nu alleen nog een beetje te klooien om het kettingblad goed gecentreerd op de crank te krijgen. De gaten van de crank zijn iets ruimer dan de bladboutjes. Hierdoor is de kettingspanning niet helemaal constant tijdens een omwenteling. Iemand ideeen over hoe ik dit het beste kan oplossen?

foto
Laatst gewijzigd door Perik op di okt 03, 2006 3:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di okt 03, 2006 3:33 pm

Dat ovale hou je toch altijd is mijn ervaring... maar welkom! Schrijf je meteen in voor de Groesbeek en Maasmechelen experience :)

dré

Bericht door dré » di okt 03, 2006 3:58 pm

als de ketting niet te los en te strak komt te staan is het op zich geen probleem :)
Misschien dat andere bladboutjes uitkomst bieden maar 100% krijg je het waarschijnlijk nooit

Scaluner

Bericht door Scaluner » di okt 03, 2006 5:13 pm

Misschien een keer investeren in een ander crankstel, dit ziet eruit als het standaard weg-werp cranksteldat B1 (en zoveel andere merken) vanuit de fabriek al monteert...

Maar als je er geen last van hebt gewoon door blijven fietsen!

Perik

Bericht door Perik » di okt 03, 2006 5:21 pm

Scaluner schreef:Misschien een keer investeren in een ander crankstel, dit ziet eruit als het standaard weg-werp cranksteldat B1 (en zoveel andere merken) vanuit de fabriek al monteert...

Maar als je er geen last van hebt gewoon door blijven fietsen!
Ik heb het kettingblad intussen netjes gecentreerd, het gaat werken zo! Dit frame komt normaliter met een XTR crankset maar ik ga er vanuit dit Deore setje ook zijn werk doet. Het is misschien wat zwaar maar wel degelijk.

Plaats reactie