29er voorvorken
Moderators:JJ, Beheerders
Wat is er nu eigenlijk in NL te krijgen op het gebied van 29" vorken.
Ik weet dat On One 29er vork via Singlespeed.nl te krijgen is. Peza heeft de Pace R29 in het assortiment.
Is de R31 ook lang genoeg voor een 29" wiel?
Er is een knock off van Pace te krijgen onder diverse namen (oa. Axima). Hoewel ik er nog maar één voor 29R heb gezien.
Zijn de vorken van Marzocchi, Rock Shox, White te krijgen? En er zijn ooit Manitou's in 29" gezien. Worden die nog gemaakt? Zijn de oude nog ergens te vinden?
Caspar
Ik weet dat On One 29er vork via Singlespeed.nl te krijgen is. Peza heeft de Pace R29 in het assortiment.
Is de R31 ook lang genoeg voor een 29" wiel?
Er is een knock off van Pace te krijgen onder diverse namen (oa. Axima). Hoewel ik er nog maar één voor 29R heb gezien.
Zijn de vorken van Marzocchi, Rock Shox, White te krijgen? En er zijn ooit Manitou's in 29" gezien. Worden die nog gemaakt? Zijn de oude nog ergens te vinden?
Caspar
- On One heeft een stalen en komt binnenkort met een carbon versie (exact zelfde maten en meer dan 200 gram lichter)
- Pace heeft de RC29, een vork met ca. 470mm lengte voor een suspension corrected frame. De RC31 (ti) is 440, er kan een 29" wiel in, maar behalve alleen als je een speciaal gemaakt frame hebt gaat dat werken, anders kantel je je frame naar voren.
- Rock Shox heeft meerdere versies van de Reba, wordt ingevoerd door Agu.
- Marzocchi wordt ingevoerd door Cosmic, maar of de 29er vork er nog is weet ik niet.
- Surly heeft de Karate Monkey vork, waar die te krijgen is weet iedereen
Voor watvoor project is het, als ik vragen mag? Wil je vering, of niet?
- Pace heeft de RC29, een vork met ca. 470mm lengte voor een suspension corrected frame. De RC31 (ti) is 440, er kan een 29" wiel in, maar behalve alleen als je een speciaal gemaakt frame hebt gaat dat werken, anders kantel je je frame naar voren.
- Rock Shox heeft meerdere versies van de Reba, wordt ingevoerd door Agu.
- Marzocchi wordt ingevoerd door Cosmic, maar of de 29er vork er nog is weet ik niet.
- Surly heeft de Karate Monkey vork, waar die te krijgen is weet iedereen

Voor watvoor project is het, als ik vragen mag? Wil je vering, of niet?
-
- Contacteer:
Maar wacht, er is nog meer!
In mijn zoektocht naar 29" fietsen en info kwam ik deze tegen:
http://www.bontrager.com/Mountain/Compo ... /22061.php
Twee mooie vorkjes van Bontrager. Geen idee of ze in Nederland makkelijk te krijgen zijn.
In mijn zoektocht naar 29" fietsen en info kwam ik deze tegen:
http://www.bontrager.com/Mountain/Compo ... /22061.php
Twee mooie vorkjes van Bontrager. Geen idee of ze in Nederland makkelijk te krijgen zijn.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Lefty kun je met een simpele begrenzing gewoon gebruiken. Denk dat dat een volgend project wordt.
Manitou heeft op interbike een 29" minute geintroduceerd.
White is in de states goed te krijgen, evenals Maverick.
RS heeft idd de Reba en de goedkopere Tora in 29"
Marzocchi wordt niet meer gemaakt voor zover ik weet.
Bontrager heeft er idd twee, die als het meezit gewoon bij elke trek dealer te krijgen zijn.
Pff, heb je meer opties nodig
JJ
Manitou heeft op interbike een 29" minute geintroduceerd.
White is in de states goed te krijgen, evenals Maverick.
RS heeft idd de Reba en de goedkopere Tora in 29"
Marzocchi wordt niet meer gemaakt voor zover ik weet.
Bontrager heeft er idd twee, die als het meezit gewoon bij elke trek dealer te krijgen zijn.
Pff, heb je meer opties nodig

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
German Answer maakt op verzoek voor dezelfde prijs een 29" versie van hun alu en Carbon linkage vorken. De Alu is ~500mm lang, 80mm veerweg. Veel offset. 1346g. Een belletje en ze maken er eentje voor je. De carbon 29" versie kon weleens rond de 1100-1150g worden...
Lefty vergt wel wat speciale 1 1/8" hardware, geloof ik? Standaard 1.5 toch?
Lefty vergt wel wat speciale 1 1/8" hardware, geloof ik? Standaard 1.5 toch?