Is er al meer bekent over de Tune SS naven? Gewicht en eerste uitlevering. Ik neem aan dat de prijzen ongeveer op niveau van de King/Kong zal liggen?
Caspar
Tune SS naven
Moderators:JJ, Beheerders
247 gram voor de disc versie.
224 gram voor de V-brake versie.
Prijs is E 449,=
Ik heb Uli diverse malen gemaild een aantal maanden terug over de details rond deze naaf en afgelopen Eurobike heb ik hem in het echt gezien. 't Uiterlijk is wat apart, de linker flens is ca. 8 cm in diameter en de rechter 6 cm .... Je zou 't eerder andersom verwachten vanwege de krachten die tijdens het trappen ontstaan, maar Tune heeft voor het uiterlijk dit aparts gedaan.
Jammer in mijn optiek, ik zie Tune als no-nonsense en zo licht als mogelijk. Deze naaf is dus zwaarder dan nodig is
224 gram voor de V-brake versie.
Prijs is E 449,=
Ik heb Uli diverse malen gemaild een aantal maanden terug over de details rond deze naaf en afgelopen Eurobike heb ik hem in het echt gezien. 't Uiterlijk is wat apart, de linker flens is ca. 8 cm in diameter en de rechter 6 cm .... Je zou 't eerder andersom verwachten vanwege de krachten die tijdens het trappen ontstaan, maar Tune heeft voor het uiterlijk dit aparts gedaan.
Jammer in mijn optiek, ik zie Tune als no-nonsense en zo licht als mogelijk. Deze naaf is dus zwaarder dan nodig is

flenzen
Uli is inderdaad bekent om zijn no nonsence aanpak. Hij zal wel bedacht hebben dat bij remmen grotere krachten onstaan als bij optrekken. Wat op mij als vrij logisch overkomt.
Ik kan in een paar meter stil staan, maar kan helaas niet binnen een paar meter optrekken naar volle snelheid.
Het lijkt me onlogisch dat hij na 20 jaar in eens dingen anders zou gaan ontwerpen.
Caspar
p.s. Ja ik ben Tune fan.
Ik kan in een paar meter stil staan, maar kan helaas niet binnen een paar meter optrekken naar volle snelheid.
Het lijkt me onlogisch dat hij na 20 jaar in eens dingen anders zou gaan ontwerpen.
Caspar
p.s. Ja ik ben Tune fan.
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Naaf is ontworpen in samenwerking met de duitse singlespeeder Marcel Hahn. Deze heeft een paar afwijkende ideeen en Meneer Tune is daarin meegegaan. Jammer, zou ik zeggen.
De balngrijkste reden voor de grote flens was een optische, wat volgens mij een slecht argument is bij het ontwerpen van een naaf.
Rare duitsers
Zit komend weekend een paar uur bij bovengenoemde Haan in de auto, dus zal hem er nog eens over uithoren.
JJ
De balngrijkste reden voor de grote flens was een optische, wat volgens mij een slecht argument is bij het ontwerpen van een naaf.
Rare duitsers

Zit komend weekend een paar uur bij bovengenoemde Haan in de auto, dus zal hem er nog eens over uithoren.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm