SS via fietsproject?
Moderators:JJ, Beheerders
Ik ben me aan het orienteren op een SS'er
Rij nu op een bij elkaar geraapt geval SS en het velat me erg goed.
Nu is het zo dat ik binnenkort via een fietsproject op mijn werk een nieuwe fiets kan aanschaffen..
De vraag is: welke singlespeeds zijn er op de markt in NL te krijgen zonder ze via Internet o.i.d te moeten bestellen...
Thanx
Nu is het zo dat ik binnenkort via een fietsproject op mijn werk een nieuwe fiets kan aanschaffen..
De vraag is: welke singlespeeds zijn er op de markt in NL te krijgen zonder ze via Internet o.i.d te moeten bestellen...
Thanx
check
Afgelopen zomer via het fietsproject een Fisher RIG bij 12gotrading aangeschaft.
Topic: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=28358
Edit: net te laat, maar zo bewijs ik wel dat ik jullie in de gaten hou
Topic: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=28358
Edit: net te laat, maar zo bewijs ik wel dat ik jullie in de gaten hou

[Edit: voor handel hebben we een aparte advertentiehoek, emailen met advertising@dirty-pages.net voor info]dré schreef: Rig kan misschien via Hubert?
Re: SS via fietsproject?
Daar zat ik ook aan te denken.Tinus schreef:Ik ben me aan het orienteren op een SS'er
Thanx
Ik heb ook een fietsplan op mijn werk en dacht als ik nou een factuur ergens bij een fietsenzaak kan regelen met daarop de aanschaf van een virtuele fiets, dan kan ik het geld mooi omzetten in onderdelen...

- didadunlop
Tsja, woon-werk verker met een SS..
Maakt niet uit, die regeling wordt door mensen gebruikt die echt NOOIT op de fiets komen..
Maar ik zal nog eens goed moeten rondkijken aangezien ik een grote maat fiets nodig heb, ben nl 1,93 en niet de allerlichtste op dit halfrond..
Dus die fisher in Large lijkt me voor mij wat aan de kleine kant (of het gaat veel zadelpennen kosten
)
Maakt niet uit, die regeling wordt door mensen gebruikt die echt NOOIT op de fiets komen..
Maar ik zal nog eens goed moeten rondkijken aangezien ik een grote maat fiets nodig heb, ben nl 1,93 en niet de allerlichtste op dit halfrond..
Dus die fisher in Large lijkt me voor mij wat aan de kleine kant (of het gaat veel zadelpennen kosten

Weet niet of het helpt, maar ik ben zo ongeveer 1,90 m. Ik heb dan ook een L (19"), voor het mooie heb ik ook nog op een XL (21") gepast, maar het was voor mij net iets te lang reiken. Hou er rekening mee dat de Rig gebruikt maakt van de Genesis geometrie, dus een vrij lange bovenbuis heeft. Nu is dat te verhelpen met een korte voorbouw of stand van de zadel etc. maar ideaal is het niet...
Genesis geometrie houdt júÃst in dat je noklengte verkleint moet worden met aan aantal centimeters dat de bovenbuis langer is. De zit moet even lang zijn als op een andere gelijkwaardige fiets.
Ik zou uitgaan van een nok van 10 cm. icm een flatbar op een Genesis-fiets.
De cockpitlengte aanpassen door de stand van het zadel aan te passen is geen oplossing en mag eigenlijk nooit gedaan worden. De stand van het zadel tov het bracket is de eerste afstelling die gemaakt wordt bij het aanmeten / passen van een fiets.
Ik zou uitgaan van een nok van 10 cm. icm een flatbar op een Genesis-fiets.
De cockpitlengte aanpassen door de stand van het zadel aan te passen is geen oplossing en mag eigenlijk nooit gedaan worden. De stand van het zadel tov het bracket is de eerste afstelling die gemaakt wordt bij het aanmeten / passen van een fiets.