De inverse van Singlespeed

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 07, 2007 12:08 pm

idd probeer maar eens een dafje te duwen. je duwt jezelf het ongeluk.
Had ik idd niet aan gedacht. dus zal wel geen riemen cvt zijn.

Die wrijving is ook het grootste probleem. Ik vraag me af hoe ze dat voldoende hebben opgelost bij de nuvinci. Gezien het "slippen" denk ik niet genoeg in ieder geval.

Wat is ook al weer de efficientie van een ketting? Iets van 98% bij rechte kettinglijn en goede smering?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » wo feb 07, 2007 1:32 pm

didadunlop schreef:Ik vraag me af hoe ze dat voldoende hebben opgelost bij de nuvinci.
Ze gebruiken een bepaalde vloeistof die voor het contact zorgt tussen de kogel en de schijf. Ik verwacht dat hierdoor de wrijving kleiner is dat bij direct contact. Deze vloeistof kan ook het "doortrappen" verklaren bij een groot moment op de cranken
Doubt Kills Dreams

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo feb 07, 2007 1:56 pm

Gijsberg schreef:
didadunlop schreef:Ik vraag me af hoe ze dat voldoende hebben opgelost bij de nuvinci.
Ze gebruiken een bepaalde vloeistof die voor het contact zorgt tussen de kogel en de schijf. Ik verwacht dat hierdoor de wrijving kleiner is dat bij direct contact.

nee, dit dure spul is er juist voor om wrijving te creeren. (tractievloeistof heet het dan ook).
---www.cjmedia.nl---

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 07, 2007 5:13 pm

yups ik vraag me af of dat ook hierin wordt gebruikt. Ik zeg dat ook in een van mijn eerdere posts. Het spul schijnt nl gruwelijk duur te zijn en nog steeds een "problematische" vloeistof

Op de site van fallbrooktech (maker van nuvinci) staat het wel.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie