Niner mèt
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Karma niet snel genoeg?
Crow ook te langzaam?
Maar wat heb je aan snelle banden als het om de fun gaat (wat blijkt uit jouw beschrijving)?
Wil goed rollende banden met ook nog iets van grip en vooral veel comfort? Weirwolf baby!
Maar Nobby Nick en Racing Ralph zou een leuke toevoeging zijn...
Nog een paar weekjes, de XC AT komt eraan
Dus ga nou niet zeggen dat de banden keus nog steeds niet groot genoeg is. Als je een verstokte Schwalbe rijder bent heb je gelijk, maar als je een beetje durft te varieren is de keuze reuze!
JJ
Crow ook te langzaam?
Maar wat heb je aan snelle banden als het om de fun gaat (wat blijkt uit jouw beschrijving)?
Wil goed rollende banden met ook nog iets van grip en vooral veel comfort? Weirwolf baby!
Maar Nobby Nick en Racing Ralph zou een leuke toevoeging zijn...
Nog een paar weekjes, de XC AT komt eraan
Dus ga nou niet zeggen dat de banden keus nog steeds niet groot genoeg is. Als je een verstokte Schwalbe rijder bent heb je gelijk, maar als je een beetje durft te varieren is de keuze reuze!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
XC AT bedoelde ik ook... wachten waard, óók als je een Schwalbe voorkeur hebt, iig goed om de tijd door te komen tot Schwalbe gaat uitleveren.
De Kenda's ken ik niet, kan ik dan ook geen oordeel over vellen, het grote voordeel is dat hier een fietsshop in de buurt zit waar ik enkele andere Bontragers heb mogen "proberen" over zo'n 25 km, en geen één kon mij doen besluiten om andere banden te kopen omdat ze niet significant beter waren dan wat er nu onder ligt (stock).
En natuurlijk gaat het om de lol, maar als ik zie dat die lol er komt door gemiddeld (!) 10 hartslagen meer per minuut en gemiddeld 2 km langzamer op mijn ijk-route, dan hoef je geen wedstrijd rijder te zijn om te weten dat dat beter kan, maar vooral om te willen!
Erikje
De Kenda's ken ik niet, kan ik dan ook geen oordeel over vellen, het grote voordeel is dat hier een fietsshop in de buurt zit waar ik enkele andere Bontragers heb mogen "proberen" over zo'n 25 km, en geen één kon mij doen besluiten om andere banden te kopen omdat ze niet significant beter waren dan wat er nu onder ligt (stock).
En natuurlijk gaat het om de lol, maar als ik zie dat die lol er komt door gemiddeld (!) 10 hartslagen meer per minuut en gemiddeld 2 km langzamer op mijn ijk-route, dan hoef je geen wedstrijd rijder te zijn om te weten dat dat beter kan, maar vooral om te willen!
Erikje
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hey, weet je wat we een keer doen? Een banden test meeting!!
Op een kort rondje met een beetje verschillend terrein gaan we banden testen voor de 29-er. Ik neem banden mee (samen met een paar banden verzamelaars hier op het forum) en dan gaan we gewoon rondjes rijden.
Kost wat voorbereiding dus niet op korte termijn, maar ergens in het voorjaar gaat het gebeuren.
Leuk!
JJ
Op een kort rondje met een beetje verschillend terrein gaan we banden testen voor de 29-er. Ik neem banden mee (samen met een paar banden verzamelaars hier op het forum) en dan gaan we gewoon rondjes rijden.
Kost wat voorbereiding dus niet op korte termijn, maar ergens in het voorjaar gaat het gebeuren.
Leuk!
JJ
uitstekend planJJ schreef:Hey, weet je wat we een keer doen? Een banden test meeting!!
Leuk!
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Binnen nu en een maand.Erikje schreef:Wanneer komen die Michelin's?
Zullen tussen de 30 en 37 Euro gaan kosten.
JJ
Dat lijkt mij ook wel wat. Ik heb nog steeds weinig gripJJ schreef:Hey, weet je wat we een keer doen? Een banden test meeting!!

Banden máken of bréken de rijeigenschappen van een fiets. Als je érgens veel verschillende soorten van op voorraad moet hebben is het dat wel.bart29 schreef: Dat lijkt mij ook wel wat. Ik heb nog steeds weinig gripop het fenomeen banden en niet zoveel zin om eerst 10 paar aan te schaffen om er achter te komen dat ik ze allemaal niet fijn vind.
Doen ze het op de ene ondergrond niet zo goed, dan zijn ze wellicht super voor de volgende gelegenheid ....
Ik zou het liefst één band voor álles hebben, maar ik snap ook wel dat dat niet kan...helaas.Hubert ! schreef:Banden máken of bréken de rijeigenschappen van een fiets. Als je érgens veel verschillende soorten van op voorraad moet hebben is het dat wel.
Doen ze het op de ene ondergrond niet zo goed, dan zijn ze wellicht super voor de volgende gelegenheid ....
Ik weet ook niet waar ik ze allemaal zou moeten laten, m'n schuurtje puilt al uit.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Zeker niet!!Erikje schreef: 2 mogelijkheden:
-Jij neemt mij in de zeik
-Jij neemt hen in de zeik
Als het waar is en komend jaar zijn die banden er in 28" dan is dat goed ni
nieuws!!
Moet het alleen eerst nog zien..
optie 3:
jij neemt ons in de zeik

JJ
alsjeblieft fast freds, en als het kan komende week!!Hubert ! schreef:Please mail Schwalbe dat we Fast Freds, Super Moto's, Smart Sams en Nobby Nics willen!
Maar als ze er liggen op de bikemotion is dat al een hele vooruitgang... zou een leuke aanvulling zijn op de huidige banden!!
perfect voor wedstrijdrijders!!
Enuuhm bart, ken je ff uitleggen wat je bedoelde met meer tegen jezelf trappen ipv tegen je bike?
Bij m'n oude fiets had ik vaak het gevoel dat de fiets niet echt vooruit te branden was, me dus tegenwerkte, hoewel alles wel soepel draaide. Bij de Niner heb ik dat idee veel minder. Misschien is m'n houding anders en beter, of het ligt echt aan die 29" wielen.Ninkoo schreef:Enuuhm bart, ken je ff uitleggen wat je bedoelde met meer tegen jezelf trappen ipv tegen je bike?
Is het een beetje te volgen?
Ook zeker niet, hebben ze (Anglodutch) mij gemaild na mijn vraag en "waarschuwing" dat Michelin wél met de juiste band komt.. Overigens wist Shimano Benelux in een zelfde soort e-mail mij juist te vertellen dat zij dit jaar de 29 Michelin helemáál niet in het programma gaan opnemen... dus hoe kom jij dan bij die 3 maandenJJ schreef:Zeker niet!!Erikje schreef: 2 mogelijkheden:
-Jij neemt mij in de zeik
-Jij neemt hen in de zeik
Als het waar is en komend jaar zijn die banden er in 28" dan is dat goed ni
nieuws!!
Moet het alleen eerst nog zien..
optie 3:
jij neemt ons in de zeik
JJ

BTW, voordat wij dit topic verkloten, effe splitsen doen? Bijvoorbeeld bij Specialized gemistte kans...
Erikje
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Klopt, Shimano heeft ze dit jaar niet (en weer een gemiste kans), maar ik krijg ze dan ook niet via Shimano.
Wat betreft Schwalbe, ik hoop het echt!!
JJ
Wat betreft Schwalbe, ik hoop het echt!!
JJ
29x2.4?? dat is ongeveer een 2.2 zoals Schwalbe rekentHet TUIG schreef:Voor 2008 komt alleen de RR in het 29x2.4.JJ schreef: Wat betreft Schwalbe, ik hoop het echt!!
JJ
(Bron:het 2008 OEM boek van de vertegenwoordiger)
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst