Grove Innovations X 2

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Elevation12,000
Grove Innovations X 2

Bericht door Elevation12,000 » za mei 12, 2007 7:24 pm

Mensen wat langer op de fiets herinneren zich wellicht deze nog =>

Afbeelding

Afbeelding

Belachelijk goed gebouwde fietsen van een kleine shop uit Pa. USA, Grove Innovations geheten. Import is er nooit geweest, maar tal van innovaties zijn wel hier geraakt.

Heden kan men weer zijn zuur verdiende centen in fietsen van Bill Grove pompen. Haal een dikke streep door die 3de garnituur rammelbak die gepland staat. Alloceer je middelen naar een kunststukje van Bill Grove.

Lees meer hier

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » za mei 12, 2007 7:35 pm

:| :? :bicycle: dan moet je toch aardig :fever: zin als je zoiets wil bestijgen.

Bovenste is net ene kinderfietsje kwa maat :lol: en van de onderste krijg je psychedelische effecten. :bounce: :help:

steelhead

Bericht door steelhead » za mei 12, 2007 10:12 pm

Volgens mij heeft Bike Pride of Europe (Groningen) deze wel in de catalogus gehad, maar of zij die ooit verkocht hebben? Ik had altijd de indruk dat zij meer vertelde dan ook werkelijk konden.

Dat was trouwens wel een toffe zaak. Weet iemand wat Gerben en Dirk Jan nu doen? Ik weet dat Dirk Jan naar Vredestein is gegaan en ik ben Gerben nog wel eens bij koersen met Boeshield tegen gekomen.

Er is op MTBR.forums wel wat van deze fietsen te vinden. Ik zal eens in de oude stapel MBA's zoeken naar foto's.

Ik verwar de Groove's wel eens met Brave.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

steelhead

Bericht door steelhead » za mei 12, 2007 10:16 pm

Ik zie net dat jij al op dat forum actief bent, sorry......
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za mei 12, 2007 11:13 pm

steelhead schreef:Ik verwar de Groove's wel eens met Brave.
Ik begrijp die 'confusion' vrij goed. Net als Grove was het vaak een bonte bedoening bij Brave's. Alle kleuren vd regenboog en om het af te maken dan ook gelijk nog maar even splitter splatter eroverheen.

Grove heeft in een bepaalde periode ook voor Brave gebouwd. Je komt dan wel eens een achterpadje oid tegen dat je ook al eens op een Grove gezien dacht te hebben. Tom Teesdale heeft ook voor Brave gebouwd, maar dat terzijde.

EWR (Eastern Wood Research) komt ook bij Grove weg. Wat vroege FAT stems komen bij Grove weg.

Ik heb een Hard Core. Bouwkwaliteit is echt sick.

steelhead

Bericht door steelhead » zo mei 13, 2007 8:54 am

Volgens mij bouwde Groove en Brave beide als hobby in de garage. In die tijd zijn er veel van deze merkjes geweest. De laatste jaren zie je weer van dit soort mannen opduiken (in NL trouwens ook.... Ahum..) en een paar van de oude bokken hebben het lasapparaat weer aan geslingert.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site

sneeuwpop

Re: Grove Innovations X 2

Bericht door sneeuwpop » zo mei 13, 2007 8:56 am

Elevation12,000 schreef: Afbeelding
"I want THAT one!!!"
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo mei 13, 2007 10:00 am

En wat duikt er not op MTBR op?

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=297750

:)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo mei 13, 2007 11:12 am

steelhead schreef:Volgens mij bouwde Groove en Brave beide als hobby in de garage. In die tijd zijn er veel van deze merkjes geweest. De laatste jaren zie je weer van dit soort mannen opduiken (in NL trouwens ook.... Ahum..) en een paar van de oude bokken hebben het lasapparaat weer aan geslingert.
Grove was idd een relatief kleinschalige bedoening, maar het was wel meer dan een mannetje met een lasapparaat in een garage. Er was ook heus personeel enzo...

Brave heeft naar mijn weten nooit zelf iets gebouwd. Ze hebben wel een eigen inbreng geleverd, maar dat betrof iig niet de bouw.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo mei 13, 2007 1:49 pm

Elevation12,000 schreef:... Tom Teesdale heeft ook voor Brave gebouwd, maar dat terzijde...
Over teesdale gesproken, er stond er laatst eentje op ebay te koop:

klik hier
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma mei 14, 2007 9:32 pm

steelhead schreef:Volgens mij heeft Bike Pride of Europe (Groningen) deze wel in de catalogus gehad, maar of zij die ooit verkocht hebben? Ik had altijd de indruk dat zij meer vertelde dan ook werkelijk konden.
Hmmm. Interesting remark

Plaats reactie