Imho is dat voor 499 pond een prima fiets. Carbon vork, schijfremmen. Allemaal niet zo verkeerd. Helaas niet de blije rode kinderkleur van de losse frames, maar ook dit baby blauw gaat wel goed in mijn hoofd. Voor de echt luie mensen onder ons, compleet met shipping is de fiets 549 pond, wat ongeveer 800 euro is. Hetzelfde als een kona unit. Ook een leuke fiets, maar vind de aankleding van deze fiets dan toch was beter =) En nu maar wachten.... =/
Relatief goedkope on-one singlespeeds (ook 29'ers)
Moderators:JJ, Beheerders
-
On-one heeft complete singlespeeds binnengekregen. Vandaag is de prijs 499 pond, elke dag voor de komende 10 dagen komt er 10 pond bij. Dus volgende week ergens zijn ze 599 pond. Zelf net de 26inch besteld:

Imho is dat voor 499 pond een prima fiets. Carbon vork, schijfremmen. Allemaal niet zo verkeerd. Helaas niet de blije rode kinderkleur van de losse frames, maar ook dit baby blauw gaat wel goed in mijn hoofd. Voor de echt luie mensen onder ons, compleet met shipping is de fiets 549 pond, wat ongeveer 800 euro is. Hetzelfde als een kona unit. Ook een leuke fiets, maar vind de aankleding van deze fiets dan toch was beter =) En nu maar wachten.... =/
Ik heb een hekel aan On-One gekregen (stank voor dank), maar koop dan iig de 29"er. Hij is een aanleiding voor een verandering in de markt en zelfs in de 29" markt geweest. Betere magazine reviews dan de 26" (zelfde testrijders).
26" is so 1999. Helemaal als je geen vering of gears hebt. Vertrouw niet mij, maar de rest van de wereld die het geprobeerd heeft. Probeer een negatieve review te vinden, of iemand die besloot van 29" af te stappen.
26" is so 1999. Helemaal als je geen vering of gears hebt. Vertrouw niet mij, maar de rest van de wereld die het geprobeerd heeft. Probeer een negatieve review te vinden, of iemand die besloot van 29" af te stappen.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Punt van kritiek miss is het verstelen van de remklauw als je de ketting moet spannen. En hoe stevig deze bevestigings methode is.
p.s. Dat blauwe oogt beter als dat rooie
Punt van kritiek miss is het verstelen van de remklauw als je de ketting moet spannen. En hoe stevig deze bevestigings methode is.
p.s. Dat blauwe oogt beter als dat rooie
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
-
De keren dat ik met Brant te maken heb gehad heeft ie met altijd netjes te woord gestaan of zelfs doorverwezen naar concutrent (cotic). Geen klachten.Ik heb een hekel aan On-One gekregen (stank voor dank)
Ik vind 29'ers zo... zo.. niet ok uitzien. Om de hele discussie nog een keertje over te doen heeft geen zin. 29'ers hebben echt hun plek wel, maar die plek is niet bij mij in de schuur (kamer eigenlijk, in amsterdam is het zeldaam om een schuur te hebben). Ik rij al enige jaren op een geared inbred en die fiets is echt de fijnste fiets die ik ooit heb gehad. Zonder vering is ie nog steeds verrassend comfy zonder zompig te zijn, stuurt prettig. Ik verheug me dan ook echt op deze 26 inch =)maar koop dan iig de 29"er.
-
-
Veel plezier met je nieuw fiets!
Ik heb meer dan een jaar geleden een compleet pompino gekocht en hij is een prima fiets.
Als ik je een tip mag geven, haal de crank er af en zet hem weer op vogens de instructies van de SRAM site. Mijn was niet met montage pasta en vet in de frame gezet en hierdoor was het erg moeilijk om de cups uit te krijgen nadat de linker krank er af viel. De fietsen worden niet met genoeg zorg in elkaar gezet door de mensen in Taiwan. Check dat montage pasta en/of vet op de goede plekken zit.
Ik heb meer dan een jaar geleden een compleet pompino gekocht en hij is een prima fiets.
Als ik je een tip mag geven, haal de crank er af en zet hem weer op vogens de instructies van de SRAM site. Mijn was niet met montage pasta en vet in de frame gezet en hierdoor was het erg moeilijk om de cups uit te krijgen nadat de linker krank er af viel. De fietsen worden niet met genoeg zorg in elkaar gezet door de mensen in Taiwan. Check dat montage pasta en/of vet op de goede plekken zit.
Ik heb zelf het rooie frame besteld, ga hem opbouwen met Alfine achterhub. Downgradeangst naar single-speed. Denk toch dat ik de versnellingen ga missen als ik ze helemaal niet meer heb. Ga beginnen met 36:20, is misschien wat laag, maar had nog een crank liggen (Deore LX uit 1997) en een nieuw 36 tandwiel. Op termijn lijkt met 36:18 of 38:18 een beter plan. t'is een beetje een budget fiets geworden, J2 RS model 2006, avid BB-5 (hydraulische sh*t hoef ik niet, da's voor auto's)
Misschien nog een double-crank aan de voorkant, mogelijk met mountain-drive, dan blijf ik een single chain-line hebben. Dan blijkt 36/50:20 wel een goeie ratio te zijn. (voor 16 echte versnellingen en 507% coverage (ofzo))
En dan in Juli naar de alpen! Woohoo, kan nu al niet wachten
Rob
Misschien nog een double-crank aan de voorkant, mogelijk met mountain-drive, dan blijf ik een single chain-line hebben. Dan blijkt 36/50:20 wel een goeie ratio te zijn. (voor 16 echte versnellingen en 507% coverage (ofzo))
En dan in Juli naar de alpen! Woohoo, kan nu al niet wachten
Rob