126 mm fixed naaf ??
Moderators:JJ, Beheerders
Ik wil een oude racefiets converteren naar fixed gear, maar dat ding heeft momenteel zo een 5speed vrijwiel erop geschroefd dus die draad zit veel te veel naar links om een deftige kettinglijn te krijgen. Ik heb hier nog wel een paar omafietsen van vroeger die singlespeed zijn maar die hebben 110mm naven. Ik zoek dus eigenlijk zo een omafietsnaaf maar dan 126mm breed. Heeft dat ooit bestaan? en kan ik er aangeraken voor bijna geen geld aangezien dat voor een ghetto bike gaat dienen die het moet overleven van 1 week aan het station te staan.
PS: als 126 niet bestaat, how bout 130mm wat momenteel de inbouwbreedte is voor gewone racefietsen.
PS: als 126 niet bestaat, how bout 130mm wat momenteel de inbouwbreedte is voor gewone racefietsen.
Er zijn vele manieren om een naaf te fixen. Bij Ome Sheldon kun je altijd terecht voor de juiste info.
Succes!
Pieter.
Succes!
Pieter.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Bedoel je singlespeed of fixed?
Als je t opnieuw centreert kan je je oude wiel mss nog wel gebruiken.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Als je van knutselen houdt kan je ook een disc voornaaf verbouwen.
Fixed 126mm naven bestaan wel, maar ik neem aan dat je t voor n stationsfiets low-budget wilt houden.
Fixed 126mm naven bestaan wel, maar ik neem aan dat je t voor n stationsfiets low-budget wilt houden.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!
zeker en vast, en dattie gestolen wordt, is in belgie en nederland slechts een kwestie van tijd.@sph@ltdude schreef:Als je van knutselen houdt kan je ook een disc voornaaf verbouwen.
Dan zal die dief de koleire hebben! Ik hoor 'm al zegge "ik smaait'em in z'n ieste vitesse maor 'ij doet 't niejet!" = gFry schreef:zeker en vast, en dattie gestolen wordt, is in belgie en nederland slechts een kwestie van tijd.@sph@ltdude schreef:Als je van knutselen houdt kan je ook een disc voornaaf verbouwen.
In belgie spreken fietsendieven meestal geen nederlands tenzij in de studentensteden.Pieter! schreef:Dan zal die dief de koleire hebben! Ik hoor 'm al zegge "ik smaait'em in z'n ieste vitesse maor 'ij doet 't niejet!" = gFry schreef:zeker en vast, en dattie gestolen wordt, is in belgie en nederland slechts een kwestie van tijd.@sph@ltdude schreef:Als je van knutselen houdt kan je ook een disc voornaaf verbouwen.
-
Ik heb eigenlijk een gewone oude naaf met 7 speed pignon, is eigenlijk dus gewoon een SS naaf van 110mm paraplu gespaakt voor 7 speed wat vroeger gedaan werd voor er casettenaven waren. Ik kan dus eigenlijk door mijn wiel de andere kant op te richten mijn wiel gewoon behouden en rotafixen.@sph@ltdude schreef:Bedoel je singlespeed of fixed?