126 mm fixed naaf ??

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Fry
126 mm fixed naaf ??

Bericht door Fry » do mei 31, 2007 7:06 pm

Ik wil een oude racefiets converteren naar fixed gear, maar dat ding heeft momenteel zo een 5speed vrijwiel erop geschroefd dus die draad zit veel te veel naar links om een deftige kettinglijn te krijgen. Ik heb hier nog wel een paar omafietsen van vroeger die singlespeed zijn maar die hebben 110mm naven. Ik zoek dus eigenlijk zo een omafietsnaaf maar dan 126mm breed. Heeft dat ooit bestaan? en kan ik er aangeraken voor bijna geen geld aangezien dat voor een ghetto bike gaat dienen die het moet overleven van 1 week aan het station te staan.

PS: als 126 niet bestaat, how bout 130mm wat momenteel de inbouwbreedte is voor gewone racefietsen.

Per

Bericht door Per » do mei 31, 2007 7:43 pm

Er zijn vele manieren om een naaf te fixen. Bij Ome Sheldon kun je altijd terecht voor de juiste info.
Succes!

Pieter.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do mei 31, 2007 10:32 pm

Bedoel je singlespeed of fixed?

Als je t opnieuw centreert kan je je oude wiel mss nog wel gebruiken.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Fry

Bericht door Fry » vr jun 01, 2007 6:55 am

@sph@ltdude schreef:Bedoel je singlespeed of fixed?

ik zou een gewone ss-naaf kunnen fixen, dan zonder lockring maar. specifiek fixed is wel beter.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr jun 01, 2007 8:42 am

Als je van knutselen houdt kan je ook een disc voornaaf verbouwen.

Fixed 126mm naven bestaan wel, maar ik neem aan dat je t voor n stationsfiets low-budget wilt houden.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Fry

Bericht door Fry » vr jun 01, 2007 9:47 am

@sph@ltdude schreef:Als je van knutselen houdt kan je ook een disc voornaaf verbouwen.

Fixed 126mm naven bestaan wel, maar ik neem aan dat je t voor n stationsfiets low-budget wilt houden.
zeker en vast, en dattie gestolen wordt, is in belgie en nederland slechts een kwestie van tijd.

Fry

Bericht door Fry » vr jun 01, 2007 5:06 pm

een SS of fixed naaf voor 126mm kan ik dus enkel van kleine merken hebben voor minimum 100 euro, dat wordt dus creatief zijn met wat ik al heb van wielen.

Pieter!

Bericht door Pieter! » vr jun 01, 2007 7:52 pm

Fry schreef:
@sph@ltdude schreef:Als je van knutselen houdt kan je ook een disc voornaaf verbouwen.

zeker en vast, en dattie gestolen wordt, is in belgie en nederland slechts een kwestie van tijd.
Dan zal die dief de koleire hebben! Ik hoor 'm al zegge "ik smaait'em in z'n ieste vitesse maor 'ij doet 't niejet!" = g

Fry

Bericht door Fry » vr jun 01, 2007 8:14 pm

Pieter! schreef:
Fry schreef:

Dan zal die dief de koleire hebben! Ik hoor 'm al zegge "ik smaait'em in z'n ieste vitesse maor 'ij doet 't niejet!" = g
In belgie spreken fietsendieven meestal geen nederlands tenzij in de studentensteden.

Pieter!

Bericht door Pieter! » vr jun 01, 2007 8:31 pm

Idem hier in het noorden......enfin, we hebben het over groepen die een eingen invulling van 'triathlon' hebben: lopend naar het zwembad gaan en op de fiets terugkomen"

:( :evil: :o :shock:

vettigen tarzan2

Bericht door vettigen tarzan2 » vr jun 01, 2007 9:06 pm

Laat anders weten waar je hem gaat laten staan. Dan kan ik hem misschien komen lenen :evil: Vergeet zeker geen foto te posten zodat ik weet hoe die er uit ziet ;)

succes met je projectje :arms:
I used to be a senior member here!

Fry

Bericht door Fry » vr jun 01, 2007 9:09 pm

tzal zowiezo voor na de examens zijn en hij komt niet in leuven te staan.

Fry

Bericht door Fry » za jun 02, 2007 9:11 pm

@sph@ltdude schreef:Bedoel je singlespeed of fixed?

Ik heb eigenlijk een gewone oude naaf met 7 speed pignon, is eigenlijk dus gewoon een SS naaf van 110mm paraplu gespaakt voor 7 speed wat vroeger gedaan werd voor er casettenaven waren. Ik kan dus eigenlijk door mijn wiel de andere kant op te richten mijn wiel gewoon behouden en rotafixen.

Plaats reactie