Heeft iemand deze 29" Mustang-disc velg tubeless proberen te maken mbv Notubes of Eclips?
Indien ok, dan zou ik het best eens willen proberen bij mijn volgend nieuw bandensetje.
Momenteel liggen er Bontrager Acx-29X2,2" op en ben er tevreden over.
Grtz.
Bontrager Mustang tubeless maken?
Moderators:JJ, Beheerders
Mustang+Bontrager Jones acx-2.2 tubeless maken
Geen reactie
Ben dan maar begonnen met het tubeless maken.
Voorlopig heb ik het voorwiel aangepakt.
Eerst het ventielgat groter geboord.
Het 'oude' velglint eruit en velox-tape(17mm) erin voor race-wielen.
Vervolgens Notubes standard-26"-rimstrip in de velg(een beetje overrekken dus).
Om zeker te zijn dat mijn onderneming ging lukken band er mbv zeepoplossing opgelegd: met voetpomp niet op druk te krijgen, maar met de compressor lukte dit wel.
Daarna band stukje losgemaakt, de latex(2.5 cups) erin en bandje met compressor opgepompt, schudden en plat leggen zoals op de Notubes-site.
Ritje gedaan in onze gemeente en daarbij speciaal veel boordstenen 'gepakt', geen drukverlies
, ikke blij
Ook 's anderendaags nog prima op druk.
Eerst nog eens een uitvoerige test off-road doen en als dit ok blijft ook de achterband aanpakken.

Ben dan maar begonnen met het tubeless maken.
Voorlopig heb ik het voorwiel aangepakt.
Eerst het ventielgat groter geboord.
Het 'oude' velglint eruit en velox-tape(17mm) erin voor race-wielen.
Vervolgens Notubes standard-26"-rimstrip in de velg(een beetje overrekken dus).
Om zeker te zijn dat mijn onderneming ging lukken band er mbv zeepoplossing opgelegd: met voetpomp niet op druk te krijgen, maar met de compressor lukte dit wel.
Daarna band stukje losgemaakt, de latex(2.5 cups) erin en bandje met compressor opgepompt, schudden en plat leggen zoals op de Notubes-site.
Ritje gedaan in onze gemeente en daarbij speciaal veel boordstenen 'gepakt', geen drukverlies


Ook 's anderendaags nog prima op druk.
Eerst nog eens een uitvoerige test off-road doen en als dit ok blijft ook de achterband aanpakken.
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Goeie actie. Goed dat je het gewoon hebt gedaan. Hou ons op de hoogte van je bevindingen, is leuke info voor anderen!!
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Oja, nog te vermelden:
Om het ventielgat te vergroten uiteraard enkel door de binnenzijde van de velg met een boor van 9.5mm...
Die videootjes op de Notubes-site zijn een waardevol hulpmiddel.
http://www.notubes.com/movieinstall.php
Om het ventielgat te vergroten uiteraard enkel door de binnenzijde van de velg met een boor van 9.5mm...

Die videootjes op de Notubes-site zijn een waardevol hulpmiddel.
http://www.notubes.com/movieinstall.php
Klopt, moest op het einde wel met twee handpalmen(niet erg hard evenwel) wringen, ging dus wel moeilijker dan gewoon met biba.Cloxxki schreef:hoeveel moeite kostte het de band er om te krijgen? Makkelijk is slecht, moeilijk is goed. Een band die ruimte heeft vliegt er veel eerder af tijdens het rijden.
Eén goed teken: na twee dagen nog niets van druk verloren.
Op mijn geared fiets rij ik met Conti Speedking op ZTR velgen en Notubes.
Monteren gaf ongeveer hetzelfde gevoel qua moeilijkheidsgraad, banden lagen er ook binnen de minuut op...
Voor alle zekerheid nog maar met één band begonnen, zodra deze een paar serieuze off-road ritjes heeft overleefd komt nr 2 aan de beurt

En ook, met Notubes rij ik niet onder de 2 kg, ngl het terrein zelfs tot 2.5 kg.
Dit geldt wel voor de Conti's, een band met zeer zachte rubber.
De Bonti Acx voelt harder aan bij zelfde druk.
Notubes geeft een zachter aanvoelende band dan één met biba op dezelfde druk