Hey Forumleden,
misschien hadden jullie het al eerder gelezen maar ik heb dus 2 frames.
Ik moet er 1 kiezen om een fixed gear van te maken.
1 Raleigh frame: wit met zilver, de krankas als je die rondraaid,
lijkt ie ergens tegenaan te lopen, van binnen.
Misschien omdat ik ze in het verleden los heb proberen te halen zonder
echt kennis van zaken.
2 Motobecane frame: helemaal wit. Cranken draaien soepel.
Op zich niks mis mee, misschien dat ie niet helemaal recht is,
dat weet ik niet goed. Dat je met losse handen kan fietsen begrijp je.
Eigenlijk vind ik het Raleigh frame mooier, met een chrome stuur
enzo.. en ik heb het opgemeten ik kan misschien proberen met een pully de crank en as van de motobecane over te zetten naar het raleigh
frame. Maar Sheldon Brown zegt dat dat niet altijd zomaar gaat,
paar minimeter verschil enzo...dan gaat het mis.
Kan ook een nieuw frame kopen, een lichtblauw voor 25 euro.
Van Motobecane..
Wat zijn jullie ervaringen met frames en overzetten van de crankas?
Groeten,
Walther.
Motobecane of Raleigh frame voor mijn fixed gear??
Moderators:JJ, Beheerders
Hoi Walther,
Met een schuifmaat kun je makkelijk de maat meten 36 x 70 mm is italiaans, welke aan 2 kanten rechtse schroefdraad heeft. BSA draad heeft aan de linkerkant linkse schroefdraad. Dit zijn de 2 hoofdsoorten, andere soorten zijn zeldzaam dus je hoeft niet bang te zijn dat je ernaast zit.
Ik kan je aanraden om eerst uit te zoeken wat voor naven je wil hebben en daarna pas te kijken hoe het uitkomt met de kettinglijn. De cranks hebben waarschijnlijk alletwee een andere uitwerking daarop.
Met een schuifmaat kun je makkelijk de maat meten 36 x 70 mm is italiaans, welke aan 2 kanten rechtse schroefdraad heeft. BSA draad heeft aan de linkerkant linkse schroefdraad. Dit zijn de 2 hoofdsoorten, andere soorten zijn zeldzaam dus je hoeft niet bang te zijn dat je ernaast zit.
Ik kan je aanraden om eerst uit te zoeken wat voor naven je wil hebben en daarna pas te kijken hoe het uitkomt met de kettinglijn. De cranks hebben waarschijnlijk alletwee een andere uitwerking daarop.