Rotor Rings

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » za jul 21, 2007 1:26 pm

Cloxxki schreef: Is dat wel zo?
Ik denk het wel, want om 11 uur is de achterste crank toch weer aan het uitschuiven? (daar doelde ik op)

Hoe dan ook, imo hebben veel van die creatieve uitschuifcrank/ovale kettingblad knutsels toch wel iets weg van de zoektocht naar de perpetuum mobile.
In de meeste gevallen wordt al de basale fout gemaakt kracht cq moment te verwarren met arbeid danwel vermogen....
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » za jul 21, 2007 4:50 pm

@sph@ltdude schreef:
Cloxxki schreef: Is dat wel zo?
Ik denk het wel, want om 11 uur is de achterste crank toch weer aan het uitschuiven? (daar doelde ik op)
Als ik de marketing goed mag geloven, (en het voor de 3e keer zeg) is de circel die de pedalen samen beschrijven een heus echte ronde dus niet-ovale gelijkzijdige volmaakte niet-hoolahoopende circel.
Het inschuiven begint al direct na het bereiken van de max lengte bij ~2-3 uur, en is ten einde rond ~8-9 uur.

phill_rotorman

Re: Rotor Rings

Bericht door phill_rotorman » wo aug 01, 2007 4:41 pm

De kettingspanning varieert wel genoeg om bij de 34t Q af en toe problemen te zorgen. Het probleem is namelijk dat de 34t geontwerpen werd om de ketting er makkelijk van af te laten vallen - dat verzorgt natuurlijk goede schakelprestatieses, en de derailleur houdt het op de gewenste tandblad.

Alleen de 38t SS Q is specifiek ontworpen voor fietsen met een enkele voorbald. Hij heeft langere en een iets dikkere tanden wat voorkomt dat de ketting eraf kan springen.

ott schreef:
phill_rotorman schreef:Sorry, Ot - duurde lang voordat ik je aantword.

Welke tandblad heb je nu negatieve erveringen mee? de 38 of de 34?
ott schreef: Phill, gaat wel maar loopt niet lekker als er een variatie is in kettingspanning ! Dus mijn mening / ervaring = Negatief
PB !

phill_rotorman

Re: Rotor Rings

Bericht door phill_rotorman » vr aug 03, 2007 1:57 pm

Akwa schreef:Is het mogelijk om zonder kettingspanner een Rotor-kettingblad te monteren op een singlespeeder?

Of is er door het ovale blad een moment dat de kettingspanning te laag is en dus van het blad af kan?

Lijkt me een aardige oplossing om het dooie moment te verkleinen.

Akwa :?
De kettinggroei op een 40t berekend is...minder dan 1 mm.
dus met 38 SS is het zowat gelijk.

dus, veel minder invloed dan de oneffenheden en flax in je fiets.

Plaats reactie