irritant geluid
Moderators:JJ, Beheerders
beste mensen,
als ik lekker aan het fietsen ben maakt mijn fiets een raar geluid.
en komt bij mijn ketting blad vandaag.
bij elke trap zowel links als recht hoor je grrrrih grrrih grrrrih.
trap ik wel maar zet ik geen kracht is het stil.
volgens mij is het de combi van het kettingblad en de ketting?
hoe kan ik dat oplossen?
als ik lekker aan het fietsen ben maakt mijn fiets een raar geluid.
en komt bij mijn ketting blad vandaag.
bij elke trap zowel links als recht hoor je grrrrih grrrih grrrrih.
trap ik wel maar zet ik geen kracht is het stil.
volgens mij is het de combi van het kettingblad en de ketting?
hoe kan ik dat oplossen?
nee, eigenlijk niks van dat alles 
alles nieuw
ik heb het ook met de mtb
zodra ik maar kracht zet heb ik geratel!!
nu ben ik niet de lichtste maar en komt er best wel wat kracht op die crank maar dat zouden andere mensen die veel meer fietsen dan ik ook moeten ervaren.
zou het kunnen zijn dat ik het frame tordeer en daardoor geen goede lijn krijg van mijn ketting en tandwielen
woont er iemand hier in west friesland die een keer een rondje kan maken om mijn fiets?

alles nieuw
ik heb het ook met de mtb
zodra ik maar kracht zet heb ik geratel!!
nu ben ik niet de lichtste maar en komt er best wel wat kracht op die crank maar dat zouden andere mensen die veel meer fietsen dan ik ook moeten ervaren.
zou het kunnen zijn dat ik het frame tordeer en daardoor geen goede lijn krijg van mijn ketting en tandwielen
woont er iemand hier in west friesland die een keer een rondje kan maken om mijn fiets?
- TheBigLjeweetwel
Heeft hij het alleen als je op het buitenblad rij?
Als dat zo is, dan kan het zo zijn je crank niet helemaal recht op de as zit, alhoewel dit erg onwaarschijnlijk is.
Kan ook zijn dat je voorderr. dan wat ruimer gesteld moet worden.
Ah je hebt het zowel links als rechts lees ik nu, dan is bovenstaande oorzaak weer wat onwaarschijnlijker.
Je zou ook even langs de LBS kunnen rijden natuurlijk..........
dussssssss©
Als dat zo is, dan kan het zo zijn je crank niet helemaal recht op de as zit, alhoewel dit erg onwaarschijnlijk is.
Kan ook zijn dat je voorderr. dan wat ruimer gesteld moet worden.
Ah je hebt het zowel links als rechts lees ik nu, dan is bovenstaande oorzaak weer wat onwaarschijnlijker.
Je zou ook even langs de LBS kunnen rijden natuurlijk..........
dussssssss©
LBS=Local Bike Shop, je plaatselijke fietsboer 
Als je via je kransje aan de achterkant naar je voorblad kijkt kan je goed zien ofdat de kettinglijn wel helemaal strak is, ofdat het toch niet helemaal in 1 lijn loopt.
Een andere oplossing voor je probleem kan heel simpel een beetje extra smering zijn!

Als je via je kransje aan de achterkant naar je voorblad kijkt kan je goed zien ofdat de kettinglijn wel helemaal strak is, ofdat het toch niet helemaal in 1 lijn loopt.
Een andere oplossing voor je probleem kan heel simpel een beetje extra smering zijn!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€