Route Dorst

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
didadunlop
Route Dorst

Bericht door didadunlop » vr aug 24, 2007 3:33 pm

Ahhhh net terug van 5 rondjes klappen op de route Dorst..

Blijft een van de leukste routes van NL vind ik. Het is maar 7,6 Km maar aangezien er in 1 rondje makkelijk over de 150 bochten (van flauw tot hairpin) zitten wordt het toch leuk..:D

Ik ben nu wel kapot. Bijna 40 Km alleen bochtenwerk met volle zon....:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

dré

Bericht door dré » vr aug 24, 2007 3:55 pm

En maar klagen over die zon 8)

Na 5 rondjes ben je vast nog een week dizzy

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr aug 24, 2007 4:01 pm

hehehehe dizzy wordt je daar zeker...:D

Wel een goede oefening in kijktechniek.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » vr aug 24, 2007 6:07 pm

Tof daar he. Was je er ook op het NKSS Dorst 2005 DiDa, ja toch?

Als je een tussenversnelling plaatst, heb je eigenlijk geen tijd meer om over het sturen na te denken, althans ik. Gaat het puur op automatische piloot. Bijna heel dat NKSS ging voor mij op de AP. Ten eerste door de belachelijke snelle eerste ronde (zelfs mijn singletrack idool Ben haakte even af), en daarna doordat ik wel spijt had van die snelle eerste ronde en het allemaal niet goed meer zag, snel of langzaam :-)

Voor wie even niet in Dorst is geweest : de route is met ongeveer 700m verlengd. In het begin reed dat nieuwe stuk knap rot (hobbels, lijnen), maar het past nu al veel beter in het geheel. Toch weer een stukje met een iets ander karakter dan de rest van de ronde, een echte aanwinst wat mij betreft.
Dorst bewijst dat je zonder bergen en zonder kunstmatige obstakels toch nog technisch kunt mountainbiken. Locals hebben ook echt een voordeel, gaan heel soepel overal doorheen.
Ook stelt Dorst de vraag waar die andere 26 versnellingen eigenlijk voor zijn. :arms:

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr aug 24, 2007 6:27 pm

Ik was niet op NKSS2005. Terwijl jullie jezelf aan het afbeulen waren was ik aan het rollebollen met een leuk meisje in het nationaal park Hoge Veluwe...:evil...

Maar Dorst is een vet parcours. Je leert er echt wel sturen en kijken. En 1 versnelling is ruim voldoende. Voordat je hebt opgeschakeld en daar ook daadwerkelijk het nut van ondervindt mag je weer terugschakelen voor een bocht..:D

Weet iemand trouwens hoeveel bochten er in het rondje zitten?

Ook lekker was dat ik net wou starten aan mijn 5e rondje toen er wat racekonijnen aankwamen. Natuurlijk gruwelijk gelost op het eerste rechte stuk (ik start altijd op de plek waar ook NKSS2005 was). Maar toen kwamen de twisties..:D

Plaats reactie