Oude racer naar SS met terugtraprem

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
hendriku
Oude racer naar SS met terugtraprem

Bericht door hendriku » ma sep 03, 2007 12:41 pm

Voordat ik allerlei zaken ga aanschaffen wil ik toch nog wat vragen;

Ik wil een oude racer (staal) aanschaffen, die laten spuiten/poedercoaten, en er een SS van klussen. Ik wil de fiets zo kaal mogelijk houden, dus daarom liefst met terugtraprem.
  • Kom ik dan heel erg in de problemen met kettinglijn e.d. als ik er een (kant-en-klaar) 28" achterwiel in zet met remnaaf? (met name door beperkte breedte remnaaf/as)
  • Weet iemand een goed adresje online (of Amsterdam) of een merk die dergelijke wielen met smalle velgen verkoopt? Het oog wil ook wat natuurlijk en matching voor-/achterwiel is wenselijk
dank!

^oZ

Bericht door ^oZ » ma sep 03, 2007 6:55 pm

Je komt totaal niet in de problemen met je kettinglijn, dat is ff uitmeten en gaan met die banaan.

Als je een beetje ruim budget hebt is het mooiste natuurlijk om een los shimano coasternaafje te kopen en hem op te (laten) spaken op een racevelg, zo kan je ook lekker een matching wielsetje maken.. (Mavic heeft hele mooie helemaal zwarte velgen, Open Pro CD's)

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » ma sep 03, 2007 7:16 pm

DP-member Cyclopedia heeft ook een stadsracer met terugtraprem:

Clique

Bij een groothandel kost een compleet wiel met terugtraprem bijna niks dus. Als je het pimpiger wilt en zelf een naaf in (laat) spaken met een stoere velg wordt het rap duurder natuurlijk.

(maar als je echt pimp wilt ga je natuurlijk fixed :naughty: )
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Plaats reactie