Dus via marktplaats voor 20 euro een Gazelle Champion Mondial aangeschaft.

Met shimano 600 afmontage:

En semihorizontale patten:

Na een korte testrit die niet erg lekker was door slag in het achterwiel bleef dit over:

Toen ben ik met de verfafbijt begonnen:

Waarna de kabel geleiders eraan moesten geloven, de gasbrander erop:

Toen de shifter mounts en de kabelgeleiders op de bb verwijderd met de DREMEL:

En toen alvast een beetje geplamuurd en toen bleef dit over:

Zoals je misschien kan zien had het frame wel wat roest problemen. Het grootste deel heb ik nu weggeschuurd. Het liep in adertjes onder de verf door, maar 95 procent was makkelijk te verwijderen. Ik ben nu alleen nog bezig de plekken waar het kleine putjes in de buizen heeft gemaakt te plamuren.
Als dat klaar is en het frame klaar is voor de primer zal ik wat nieuwe plaatjes schieten.
Ik ga waarschijnlijk een shimano remnaaf met zwarte spaken op een zwarte rigida DP18 laten of zelf spaken, en misschien later ook voor een leuk naafje voor op dp18. Ik heb vaker coaster naven of racevelgen gezien. Maar hoe zit het met de spaakdikte? Kan ik spaak 14 op een shimano coasterhub vlechten?
De as spacer ik gewoon uit. Ik heb een gewoon 1 5/8 1 3/4 wiel geprobeerd maar dit paste niet en een racewiel is toch mooier.
De crank wou helaas niet losgaan dus die heb ik met een anglegrinder moeten verwijderen. Dus daar wil ik een nieuwe 170mm crank voor vierkante as voor kopen. Het liefst een beetje goedkoop, suggesties? Mijn eerste plan was een zwarte alivio. Ook de BB wil ik vervangen voor een nieuwe shimano.
Welk vertanding raden jullie voor op de weg aan? zou 44:17 lekker zijn of toch iets zwaarders misschien.
Het frame wordt waarschijnlijk groen metallic en de vork zwart net als de rest van de onderdelen met kleine zilveren accenten.