hard en diep, zoals ik het graag heb...

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Gebruikersavatar
dader
Berichten:1523
Lid geworden op:vr jul 22, 2005 9:35 am
Locatie:Almere

Bericht door dader » di sep 25, 2007 7:08 pm


Gebruikersavatar
steelhead
Berichten:987
Lid geworden op:do jan 20, 2005 11:14 am
Locatie:Koudekerke, Zeeland

Bericht door steelhead » di sep 25, 2007 7:20 pm

Of je laat m-gineering een anders gevormde rechterchainstay of seatstay erin lassen. singlesided elevated chainstay?
ik voel me een beetje belazerd door jou, dida ;)
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Pieter!
Berichten:209
Lid geworden op:ma apr 10, 2006 6:12 pm
Locatie:Noord-Drenthe

Bericht door Pieter! » di sep 25, 2007 7:47 pm

Over duurzaamheid zou ik me geen zorgen maken. Op verschillende motorfietsen, zoals o.a. Harley Davidson en nieuwe modellen van BMW wordt het ook toegepast. En daar komt toch bijna ;) net zoveel kracht op de ketting, als op de ketting van mijn fiets als ik flink stamp 8) ;)

En oh ja, bij motoren is het meen ik iedere 10.000 km de spanning van de riem nakijken. Dat zou bij mijn fietsgedrag dus zeg 1 keer per maand zijn, is te doen ! ;) ;) :D :D :bandana:

Gebruikersavatar
Akwa
Berichten:280
Lid geworden op:vr mei 16, 2003 11:28 am
Locatie:Enschede
Contacteer:

Bericht door Akwa » di sep 25, 2007 8:39 pm

Wat te doen als je een ander verzet wil rijden?

Riem-lengte net zo makkelijk aan te passen als de ketting :?

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » di sep 25, 2007 8:43 pm

Okee Le cadre zou het ook kunnen...:D

Maarre als je de systemen van BMW en Harley bekijkt zie je ook wel iets dikkere en bredere riemen dan dit v-riempje van Spot..:D
Net zoals dat een ketting van een motorfiets een stuk meer oversized is dan een KMC superlight oid.

Tevens is het daar een kleiner tandwiel voor en een groter tandwiel achter dat is toch een ander krachtenspel dan bij de fiets waar dit net andersom is. Bij de motor is het van veel revolutions naar weinig waardoor er een kracht vermeerdering is en bij de fiets is het net andersom daar verlies je uiteindelijk kracht en daar maak je revolutions van. Zodoende wordt er volgens mij relatief meer getrokken aan een fietsketting dan aan een motorketting. Toch zijn de riemen groter en dikker omdat er gewoonweg meer koppel uit een motor komt (vooral als je een dikke harley tweepitter lange slag motor hebt..:D)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
^oZ
Berichten:467
Lid geworden op:vr mei 27, 2005 8:42 am

Bericht door ^oZ » di sep 25, 2007 11:15 pm

dader schreef:Jammer dat je een speciale drop-out nodig hebt, ik denk dat ik met een zaagje aan de slag ga en een knelkoppeling van de waterleiding ga gebruiken.
Dit snap ik niet helemaal, waarom dan?

Gène
Berichten:2371
Lid geworden op:zo dec 23, 2001 8:39 pm

Bericht door Gène » di sep 25, 2007 11:24 pm

^oZ schreef:
dader schreef:Jammer dat je een speciale drop-out nodig hebt, ik denk dat ik met een zaagje aan de slag ga en een knelkoppeling van de waterleiding ga gebruiken.
Dit snap ik niet helemaal, waarom dan?
Er bestaat geen "riem pons" zoals je wel een ketting pons hebt ;)

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Gebruikersavatar
^oZ
Berichten:467
Lid geworden op:vr mei 27, 2005 8:42 am

Bericht door ^oZ » di sep 25, 2007 11:26 pm

Die was wel heel erg makkelijk, sorry, is al lang bedtijd geweest voor me

Gebruikersavatar
Cloxxki
Berichten:1548
Lid geworden op:di feb 04, 2003 3:34 pm
Locatie:Rotterdam

Bericht door Cloxxki » wo sep 26, 2007 7:20 am

Reports vanaf dirt demo in Las Vegas : de riem slipt door bij hard aanzetten. En dan is het daar nou niet bepaald moddering...

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Bericht door DeKerfs » wo sep 26, 2007 8:31 am

Cloxxki schreef:Reports vanaf dirt demo in Las Vegas : de riem slipt door bij hard aanzetten. En dan is het daar nou niet bepaald moddering...
Dát ligt meer in het feit dat er niet veel spanning gebruikt wordt vs. de omspanne boog die men nodig heeft.

In basis een leuk idee, maar ik denk nog steeds dat de uitvoering (technisch) niet ideaal is voor de toepassing op de fiets (los van het feit of het in de modder wel of niet afdoende blijft werken). Voorspanning is weldegelijk noodzakelijk voor het goede functioneren.

Gebruikersavatar
Segunda3
Berichten:227
Lid geworden op:do mar 29, 2007 8:29 pm

Bericht door Segunda3 » wo sep 26, 2007 10:47 am

didadunlop schreef:singlesided elevated chainstay?
Eeuh, zo'n nieuw Yeti frame ? 8)
Afbeelding
Ah kijk, de ketting was er al af ;-)

Ninkoo
Berichten:141
Lid geworden op:do dec 07, 2006 9:35 pm

Bericht door Ninkoo » wo sep 26, 2007 5:56 pm

Segunda3 schreef:
didadunlop schreef:singlesided elevated chainstay?
Eeuh, zo'n nieuw Yeti frame ? 8)
Afbeelding
Ah kijk, de ketting was er al af ;-)
Dan komtie wel weer op serieus veel riemspanning te staan tijdens inveren... :D

dré
Berichten:1271
Lid geworden op:zo dec 04, 2005 9:09 pm

Bericht door dré » wo sep 26, 2007 9:12 pm

In basis een leuk idee, maar ik denk nog steeds dat de uitvoering (technisch) niet ideaal is voor de toepassing op de fiets (los van het feit of het in de modder wel of niet afdoende blijft werken). Voorspanning is weldegelijk noodzakelijk voor het goede functioneren.[/quote]

Meer voor een stadsfiets, blijft je broek tenminste vetvrij.
Verder zal de jarretel het rendement van de ketting nog niet halen, anders waren sportmotoren er wel van voor zien. Ooit gaat het werken....

Harley(homohobbelpaard): laat me niet lachen
BMW(harley met hangtieten): ja als je het vergelijkt met cardan

:argue:

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » wo sep 26, 2007 10:02 pm

nah F650 en F800 van BMW hebben een riemaandrijving hoor.

Doe mij maar een mooie boxer. Nog steeds blijft het een van de mooiste blokken die er is..:D


Maar goed. Eens afwachten hoe het systeem zich gaat bewijzen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Pieter!
Berichten:209
Lid geworden op:ma apr 10, 2006 6:12 pm
Locatie:Noord-Drenthe

Bericht door Pieter! » do sep 27, 2007 9:08 pm

dré schreef: Harley(homohobbelpaard): laat me niet lachen
BMW(harley met hangtieten): ja als je het vergelijkt met cardan

:argue:
Harley's zijn technisch inderdaad bagger. Maar BMW's is niks mis mee hoor! :punk:

dré
Berichten:1271
Lid geworden op:zo dec 04, 2005 9:09 pm

Bericht door dré » do sep 27, 2007 9:53 pm

Harley's zijn technisch inderdaad bagger. Maar BMW's is niks mis mee hoor! :punk:[/quote]

Once a beemer never a beemer hoor ik toch regelmatig. Maar eerlijk is eerlijk als ik 50 ben heb ik een GS1200 ;)

Gebruikersavatar
Burnhard
Berichten:162
Lid geworden op:vr mar 16, 2007 3:30 pm
Locatie:Verlserbroek

Bericht door Burnhard » do sep 27, 2007 11:04 pm

leuk hoor al die twins

maar er gaat niks boven een triple!! :o
The essence of being human is being able to direct your own life!

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Bericht door DeKerfs » vr sep 28, 2007 5:57 am

Genoeg over die bromponny's!

Jarretel-drive voor mtb's, dáár ging 't over 8)

Per
Berichten:223
Lid geworden op:zo jan 21, 2007 11:19 pm
Locatie:Geldermalsen

Bericht door Per » vr sep 28, 2007 6:07 am

Burnhard schreef:leuk hoor al die twins

maar er gaat niks boven een triple!! :o
Afbeelding

Gebruikersavatar
Burnhard
Berichten:162
Lid geworden op:vr mar 16, 2007 3:30 pm
Locatie:Verlserbroek

Bericht door Burnhard » vr sep 28, 2007 8:36 am

Ik boelde eigenlijk meer dit:

http://www.triumph.co.uk/holland/2178.aspx

maar zo'n triple-tje is ook niet verkeerd, Leuk gevonden.

:D
The essence of being human is being able to direct your own life!

Gebruikersavatar
dader
Berichten:1523
Lid geworden op:vr jul 22, 2005 9:35 am
Locatie:Almere

Bericht door dader » vr sep 28, 2007 10:55 am

belt drive

http://www.gatesprograms.com/carbon

Afbeelding


De riem heeft een verwachte levensduur van 8000 Miles dat is ongeveer 12872km!
Laatst gewijzigd door dader op vr sep 28, 2007 10:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

dré
Berichten:1271
Lid geworden op:zo dec 04, 2005 9:09 pm

Bericht door dré » vr sep 28, 2007 10:59 am

Burnhard schreef:leuk hoor al die twins

maar er gaat niks boven een triple!! :o
ja klopt, met een twin heb je een trio 8)

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » vr sep 28, 2007 11:39 am

ziet er allemaal goed uit. Efficiency is dus vergelijkbaar met ketting. Das mooi.

Nu een test in hollandse zeeklei en brabantse modder!

Alleen denk ik dat ik liever een frame heb met elevated chainstays. Misschien een idee om er een leuk frame om te ontwerpen?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » vr sep 28, 2007 11:42 am

Caspar is al aan het tekenen :D

:D
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
Burnhard
Berichten:162
Lid geworden op:vr mar 16, 2007 3:30 pm
Locatie:Verlserbroek

Bericht door Burnhard » vr sep 28, 2007 1:52 pm

lijkt me geweldig voor op een fixie!! :arms:
The essence of being human is being able to direct your own life!

Plaats reactie