hard en diep, zoals ik het graag heb...
Moderators:JJ, Beheerders
Over duurzaamheid zou ik me geen zorgen maken. Op verschillende motorfietsen, zoals o.a. Harley Davidson en nieuwe modellen van BMW wordt het ook toegepast. En daar komt toch bijna
net zoveel kracht op de ketting, als op de ketting van mijn fiets als ik flink stamp

En oh ja, bij motoren is het meen ik iedere 10.000 km de spanning van de riem nakijken. Dat zou bij mijn fietsgedrag dus zeg 1 keer per maand zijn, is te doen !

En oh ja, bij motoren is het meen ik iedere 10.000 km de spanning van de riem nakijken. Dat zou bij mijn fietsgedrag dus zeg 1 keer per maand zijn, is te doen !

- didadunlop
Okee Le cadre zou het ook kunnen...
Maarre als je de systemen van BMW en Harley bekijkt zie je ook wel iets dikkere en bredere riemen dan dit v-riempje van Spot..
Net zoals dat een ketting van een motorfiets een stuk meer oversized is dan een KMC superlight oid.
Tevens is het daar een kleiner tandwiel voor en een groter tandwiel achter dat is toch een ander krachtenspel dan bij de fiets waar dit net andersom is. Bij de motor is het van veel revolutions naar weinig waardoor er een kracht vermeerdering is en bij de fiets is het net andersom daar verlies je uiteindelijk kracht en daar maak je revolutions van. Zodoende wordt er volgens mij relatief meer getrokken aan een fietsketting dan aan een motorketting. Toch zijn de riemen groter en dikker omdat er gewoonweg meer koppel uit een motor komt (vooral als je een dikke harley tweepitter lange slag motor hebt..
)

Maarre als je de systemen van BMW en Harley bekijkt zie je ook wel iets dikkere en bredere riemen dan dit v-riempje van Spot..

Net zoals dat een ketting van een motorfiets een stuk meer oversized is dan een KMC superlight oid.
Tevens is het daar een kleiner tandwiel voor en een groter tandwiel achter dat is toch een ander krachtenspel dan bij de fiets waar dit net andersom is. Bij de motor is het van veel revolutions naar weinig waardoor er een kracht vermeerdering is en bij de fiets is het net andersom daar verlies je uiteindelijk kracht en daar maak je revolutions van. Zodoende wordt er volgens mij relatief meer getrokken aan een fietsketting dan aan een motorketting. Toch zijn de riemen groter en dikker omdat er gewoonweg meer koppel uit een motor komt (vooral als je een dikke harley tweepitter lange slag motor hebt..

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Er bestaat geen "riem pons" zoals je wel een ketting pons hebt^oZ schreef:Dit snap ik niet helemaal, waarom dan?dader schreef:Jammer dat je een speciale drop-out nodig hebt, ik denk dat ik met een zaagje aan de slag ga en een knelkoppeling van de waterleiding ga gebruiken.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Dát ligt meer in het feit dat er niet veel spanning gebruikt wordt vs. de omspanne boog die men nodig heeft.Cloxxki schreef:Reports vanaf dirt demo in Las Vegas : de riem slipt door bij hard aanzetten. En dan is het daar nou niet bepaald moddering...
In basis een leuk idee, maar ik denk nog steeds dat de uitvoering (technisch) niet ideaal is voor de toepassing op de fiets (los van het feit of het in de modder wel of niet afdoende blijft werken). Voorspanning is weldegelijk noodzakelijk voor het goede functioneren.
In basis een leuk idee, maar ik denk nog steeds dat de uitvoering (technisch) niet ideaal is voor de toepassing op de fiets (los van het feit of het in de modder wel of niet afdoende blijft werken). Voorspanning is weldegelijk noodzakelijk voor het goede functioneren.[/quote]
Meer voor een stadsfiets, blijft je broek tenminste vetvrij.
Verder zal de jarretel het rendement van de ketting nog niet halen, anders waren sportmotoren er wel van voor zien. Ooit gaat het werken....
Harley(homohobbelpaard): laat me niet lachen
BMW(harley met hangtieten): ja als je het vergelijkt met cardan

Meer voor een stadsfiets, blijft je broek tenminste vetvrij.
Verder zal de jarretel het rendement van de ketting nog niet halen, anders waren sportmotoren er wel van voor zien. Ooit gaat het werken....
Harley(homohobbelpaard): laat me niet lachen
BMW(harley met hangtieten): ja als je het vergelijkt met cardan

- didadunlop
nah F650 en F800 van BMW hebben een riemaandrijving hoor.
Doe mij maar een mooie boxer. Nog steeds blijft het een van de mooiste blokken die er is..
Maar goed. Eens afwachten hoe het systeem zich gaat bewijzen.
Doe mij maar een mooie boxer. Nog steeds blijft het een van de mooiste blokken die er is..

Maar goed. Eens afwachten hoe het systeem zich gaat bewijzen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Ik boelde eigenlijk meer dit:
http://www.triumph.co.uk/holland/2178.aspx
maar zo'n triple-tje is ook niet verkeerd, Leuk gevonden.

http://www.triumph.co.uk/holland/2178.aspx
maar zo'n triple-tje is ook niet verkeerd, Leuk gevonden.

The essence of being human is being able to direct your own life!
belt drive
http://www.gatesprograms.com/carbon

De riem heeft een verwachte levensduur van 8000 Miles dat is ongeveer 12872km!
http://www.gatesprograms.com/carbon

De riem heeft een verwachte levensduur van 8000 Miles dat is ongeveer 12872km!
Laatst gewijzigd door dader op vr sep 28, 2007 10:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- didadunlop
ziet er allemaal goed uit. Efficiency is dus vergelijkbaar met ketting. Das mooi.
Nu een test in hollandse zeeklei en brabantse modder!
Alleen denk ik dat ik liever een frame heb met elevated chainstays. Misschien een idee om er een leuk frame om te ontwerpen?
Nu een test in hollandse zeeklei en brabantse modder!
Alleen denk ik dat ik liever een frame heb met elevated chainstays. Misschien een idee om er een leuk frame om te ontwerpen?