1e singlespeed poging

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Qprs
1e singlespeed poging

Bericht door Qprs » do okt 25, 2007 10:59 pm

Was m'n fietsspul aan het opruimen, en vond genoeg spul om een ss-fiets in elkaar te knutselen.
Ik had al zo'n Another Doofer liggen, ik was het al een tijdje van plan nml..

Nu dacht ik dat de Doofer m'n ketting omhoog moet duwen, maar dat gaat bij dit frame niet kwam ik achter.
De Doofer kan niet ver genoeg omhoog, de chainstay zit in de weg.
Ik heb nu de Doofer omlaag staan, zodat hij de ketting omlaag drukt, kan dit ook of gaat dit problemen geven?
Hij maakt wel wat geluid, maar dat zal normaal zijn denk ik, of niet?

Zo ziet 'ie er uit (of ja, met deze foto krijg je min of meer een idee van wat het is)
Een raceframepje met met riser stuur :no: Ziet er beetje vreemd uit, maar ja, had geen ander stuurtje bijdehand en het zit goed..
Verzet is 52x21 geloof ik, gewoon willekeurig een tandwieletje gemonteerd. Er zit ook nog een gaar crankstel met 3 bladen op :lol:

Afbeelding

Ik heb er iig. een klein stukje op gefietst, en het hele singlespeed gebeuren gaat me wel bevallen denk ik :D

dader

Bericht door dader » vr okt 26, 2007 7:24 am

Het is in ieder geval een begin!
Als het je nu al bevalt nog even die bike links op de foto even ombouwen.. :D

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr okt 26, 2007 7:42 am

Misschien kun je met een half link de ketting iets inkorten zodat je Otherdoofer wel netjes omhoog kan duwen....
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Qprs

Bericht door Qprs » vr okt 26, 2007 8:51 am

Vanmorgen naar me werk gefietst op het singlespeed gebakje, en ik kwam eens op tijd voor de verandering :lol:
Het verzet ga ik nog wat aanpassen, mag wel wat zwaarder.

Een half link monteren maakt niets uit, de Doofer kan gewoon niet ver genoeg omhoog omdat het frame in de weg zit.
Maar is het normaal dat de Doofer + ketting wel wat geluid maken, en dat je de ketting over het rolletje voelt gaan?

Als het na flink wat km's nog steeds goed bevalt ga ik overwegen m'n andere fietsen (racefiets, XCer, dirtbike) ook om te bouwen.
En als ik dan toch radicaal aan het overstappen ben kan ik net zo goed eens 29" gaan proberen :o

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » za okt 27, 2007 9:39 am

Kan het kransje iets verder naar binnen, waar de Doofer hem nog net bereikt?

Misschien de ketting wat minder strak?

Plaats reactie