Singlespeed event 2008

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Cloxxki
Singlespeed event 2008

Bericht door Cloxxki » za nov 03, 2007 11:26 am

Morgen op het NKSS moeten we maar eens wat brainstormen over wat we willen gaan uitspoken in 2008.

Voor mijzelf heb ik alvast besloten waarschijnlijk weer de Burgersdijk races singlespeed te gaan proberen. Dit jaar had ik vooral pech met het materiaal en mijn gezondheid. Het lijkt me leuk als meer KNWU licentiehouders mij dan vergezellen tussen de gearies. Niet zozeer als een race tussen singlespeeders onderling, maar als vertegenwoordiging in de wedstrijden.
Ik heb wel eerder KNWU races (niet-Burgersdijk) singlespeed gereden, en Tuindor is daar de absolute koning van. Hem ging dat ook beter af. Maar alweer een paar jaartjes geleden.
Afgezien van Oss (NK 2008) zijn de meeste rondje toch wel redelijk "te doen" op de singlespeed. Als je normaal middenveld eindigt, hoef je SS niet achteraan te bungelen.

Nu helden als Ninko en Liwald morgen aan de SS wedstrijdsport mogen snuffelen, hoop ik dat ze er de lol van in gaan zien, en een paar KNWU wedstrijdjes volgend jaar versnellingsloos aan zullen gaan durven.
En als ik zelf durf, vergezel ik hen volgend jaar misschien wel bij de Elite. Gemiddeld 2 uur achter de rest aan rijden, vechten om in dezelfde ronde te mogen blijven. En tja, willen zij zich laten verslaan door iemand op een SS? Beter dan zelf ook SS rijden! :-)
Ik voorspel dat de Doornbos brothers mogen het NK zullen gaan verdelen.

Benieuwd wat er volgend jaar allemaal gaat gebeuren! Hopelijk hebben we morgen een goede opkomt, en komt daar weer veel uit voor het komende jaar.

Groet,

Jan Gerrit

ott

Re: Singlespeed event 2008

Bericht door ott » za nov 03, 2007 12:41 pm

Ik heb hier en daar al diverse "proef ballonetjes" op gelaten bij diverse mensen. Eerder nog niets openbaar gemaakt om niet de wind uit de zeilen van het NK te halen. :)

Het idee is ontstaan om de HollandSingleSpeedCup (holland.singlespeed.nl?) door te starten en aan te vullen met een aantal evenementen van diverse pluimage met als streven om gezamelijk (als groep is het toch leuker) aan maximaal 1 evenement per maand (ik luister wel ;) ) tijdens het seizoen (winterstop?) mee te doen. En hier een algehele puntentelling aan te koppelen.

Voorbeelden voor de kalender:
Bergrace1: 30 maart Rozendaal
April Kellerwald
EKSS Massa, Italy May 24/25th 2008.
Bergrace2: 8 juni Arnhem
Bergrace3: 6 juli Oosterbeek
08-10. August 24 Stunden von Duisburg
24u MTB race Nederland, 13/14 september, Assen
13 Oktober Wasgau Marathon Lemberg
14 t/m 20 september 2008 Duchenne Heroes
WKSS in the US of A
SIS enz.
BBC08 :lol:

Een van de nederlandse evenementen zal aangegrepen worden om onze mede buitenlandse Singlespeed vrinden van onze gastvrijheid te laten genieten. net zoals wij die van hun genoten hebben!

Graag je opmerkingen of aanvulling

Ottje
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » za nov 03, 2007 5:11 pm

Tsja, aangezien ik toch een 29 ss op ga bouwen en morgen alvast meedoe met het NK wil ik volgend jaar ook de burgersdijk wedstrijden op de SS rondcruisen. Mocht het volgend jaar in Rijswijk weer eens nattig zijn rij ik daar ook met de SS, scheelt me weer een derailleur!
En klok, nie zo flauw joh, gewoon volgend jaar meespelen op de bike bij de Elite! Komt goed! :D Ik eis wel dat je morgen voor me zit met die nieuwe ralphs vanje!

Akwa
Contacteer:

Bericht door Akwa » za nov 03, 2007 7:54 pm

Moeten we dan ook trainingskampen gaan houden :D

Goed idee, zal zelf vooral voor de fun biken en de copmpetitie beschouwen als bijzaak.

Pino

Bericht door Pino » za nov 03, 2007 8:53 pm

Kan zonder problemen een SS-only wedstrijdje organiseren.
Kantine en kleedkamers aan het parcours.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za nov 03, 2007 8:58 pm

Pino, je verraad de lokatie van het open NK 2008 ;)

Ik kom binnenkort even fietsen, doe je mee morgen ??

Jotte
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

willem12

Gefeliciteerd Pino

Bericht door willem12 » za nov 03, 2007 9:29 pm

Pino schreef:Kan zonder problemen een SS-only wedstrijdje organiseren.
Kantine en kleedkamers aan het parcours.
Je tweeduizendste bericht en een absolute voltreffer !!!
Gefeliciteerd.

Willem

@Klokkie
Wat je hierboven beschrijft is natuurlijk wel van toepassing op maximaal een handvol renners. Er zijn in NL max 5 man die op SS rijden en mee kunnen doen met Elite...

Ik wil wel eens een Burgersdijk wedstrijd starten tussen de gearies. Nu verklooiden we zoveel tijd met onze prive-start dat we na 3 kwartier al weer klaar waren.

Ik ga in 2008 minstens 2 marathons doen op de SS en eigenlijk wil ik wel een tocht in Zwitserland doen.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Pino

Bericht door Pino » za nov 03, 2007 10:00 pm

JJ schreef:Pino, je verraad de lokatie van het open NK 2008 ;)

Ik kom binnenkort even fietsen, doe je mee morgen ??

Jotte
Jotte, ik ben wel nieuwsgierig, maar heb clubverplichtingen.
Fietsen kijken vind ik nog steeds minder leuk dan fietsen.
Leuk als je eens langs komt, ik lees het wel.
@ Willem12. Kwantiteit zegt niet veel, helaas.

ott

Bericht door ott » ma nov 05, 2007 4:15 pm

Nog over evenementen gehad tijdens de NKSS ?? :cowboy:
Laatst gewijzigd door ott op ma nov 05, 2007 4:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma nov 05, 2007 4:17 pm

Ik geloof dat iedereen zwaar bezig was om dit evenement te overleven..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie