Voor mijzelf heb ik alvast besloten waarschijnlijk weer de Burgersdijk races singlespeed te gaan proberen. Dit jaar had ik vooral pech met het materiaal en mijn gezondheid. Het lijkt me leuk als meer KNWU licentiehouders mij dan vergezellen tussen de gearies. Niet zozeer als een race tussen singlespeeders onderling, maar als vertegenwoordiging in de wedstrijden.
Ik heb wel eerder KNWU races (niet-Burgersdijk) singlespeed gereden, en Tuindor is daar de absolute koning van. Hem ging dat ook beter af. Maar alweer een paar jaartjes geleden.
Afgezien van Oss (NK 2008) zijn de meeste rondje toch wel redelijk "te doen" op de singlespeed. Als je normaal middenveld eindigt, hoef je SS niet achteraan te bungelen.
Nu helden als Ninko en Liwald morgen aan de SS wedstrijdsport mogen snuffelen, hoop ik dat ze er de lol van in gaan zien, en een paar KNWU wedstrijdjes volgend jaar versnellingsloos aan zullen gaan durven.
En als ik zelf durf, vergezel ik hen volgend jaar misschien wel bij de Elite. Gemiddeld 2 uur achter de rest aan rijden, vechten om in dezelfde ronde te mogen blijven. En tja, willen zij zich laten verslaan door iemand op een SS? Beter dan zelf ook SS rijden!

Ik voorspel dat de Doornbos brothers mogen het NK zullen gaan verdelen.
Benieuwd wat er volgend jaar allemaal gaat gebeuren! Hopelijk hebben we morgen een goede opkomt, en komt daar weer veel uit voor het komende jaar.
Groet,
Jan Gerrit