Dat gaat toch nooit werken!
Moderators:JJ, Beheerders
Je kent ze wel. Mensen met fiets, maar zonder kennis van ook maar 1 onderdeel dat zich op jouw fiets bevindt, of eraan lijkt te ontbreken. Niet dat dat nodig is natuurlijk, als ze maar genieten van de sport.
Gister op de parkeerplaats van het NKSS, dacht een stel bikers dat onze fietsen "trials bikes" waren. Ik antwoordde dat die volgens mij meestal geen zadel hebben.
Het concept van het fietsen zonder kunnen schakelen, dat zagen ze ook niet bepaald zitten.
En dan nog het verhaal van de wielmaat, wat sommigen nog altijd lijkt te ontgaan.
Anno eind 2007, welke schokkende first encounters hebben jullie zoal mogen veroorzaken?
Gister op de parkeerplaats van het NKSS, dacht een stel bikers dat onze fietsen "trials bikes" waren. Ik antwoordde dat die volgens mij meestal geen zadel hebben.
Het concept van het fietsen zonder kunnen schakelen, dat zagen ze ook niet bepaald zitten.
En dan nog het verhaal van de wielmaat, wat sommigen nog altijd lijkt te ontgaan.
Anno eind 2007, welke schokkende first encounters hebben jullie zoal mogen veroorzaken?
- didadunlop
Ummm ik rij toertochten in het oosten van Brabant.
Ze noemen Brabant niet voor niets het Alabama van NL..
Iedereen hier kijkt me aan alsof ik helemaal gek ben..
1. Geen versnellingen
2. Geen verende voorvork
3. Grote wielen
4. Vreemd stuur
5. Geen strak lycra
altijd klooien bij rustplaatsen en gedurende de rit (skidden, trails ongein)
Ze noemen Brabant niet voor niets het Alabama van NL..

Iedereen hier kijkt me aan alsof ik helemaal gek ben..
1. Geen versnellingen
2. Geen verende voorvork
3. Grote wielen
4. Vreemd stuur
5. Geen strak lycra
altijd klooien bij rustplaatsen en gedurende de rit (skidden, trails ongein)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Ik rij toertochten in het westen van Brabant, zelfde verhaal.
Onderzoekende blikken, vertwijfelde gezichten, onbegrip bij uitleg dat het wel kan en wel leuk is en vragen wat dat voor speciale fiets is.
Laatst na 27km rijden net voor de eerste bevoorrading de vraag of ik werkelijk dat hele stuk had gefietst zonder versnellingen en vering.
Veel mensen snappen er dus inderdaad niks van, en volgend sommige rij ik zeker en vast met een Rohloff naaf al is het toch echt een Hope Pro II SS.....
Onderzoekende blikken, vertwijfelde gezichten, onbegrip bij uitleg dat het wel kan en wel leuk is en vragen wat dat voor speciale fiets is.
Laatst na 27km rijden net voor de eerste bevoorrading de vraag of ik werkelijk dat hele stuk had gefietst zonder versnellingen en vering.
Veel mensen snappen er dus inderdaad niks van, en volgend sommige rij ik zeker en vast met een Rohloff naaf al is het toch echt een Hope Pro II SS.....
Put the fun between your legs!
Tijdens de 'Ride for the Roses' 3 of 4 jaar geleden mijn eerste toertocht gereden. Op mijn fixie zonder remmen en al helemaal geen lycra. Begon al goed bij de start stond er een of andere ...... tegen iedereen die het maar wou horen (of niet) te verkondigen dat ik uit koers gehaald moest worden. Omdat ik op een levensgevaarlijke baanfiets reed. En de koers moest nog beginnen. Ik die vent uitgelegd dat ik banger voor hem op de fiets was dan dat hij voor mij hoefde te zijn en ben gewoon opgestapt hem scheldend en tierend achterlatend. Later tijdens de tocht veel vragen en vreemde blikken. En iedereen die het maar wou mijn stop techniek laten zien. Natuurlijk wel eerst even goed achterom kijken of er niet zo'n achterlijke toerfietser te dicht bij was want die zou zomaar te laat remmen en in mijn achterwiel parkeren. Sommige vonden het mooi anderen levens gevaarlijk. Maar twee oude Amsterdammers van in de 80 vonden het prachtig die hadden het 6 daagse tijdperk nog mee gemaakt.
Ondanks al die niet kundige mooiweer fietsers toch de tocht zonder kleerscheuren volbracht. Maar dat was voor mij eens maar nooit meer een toertocht.
Ondanks al die niet kundige mooiweer fietsers toch de tocht zonder kleerscheuren volbracht. Maar dat was voor mij eens maar nooit meer een toertocht.
Vorige week met een paar collega's. (vier stuks waarvan 1 ervaren) wezen mtb-en. Zij verklaarden mij al twee jaar voor gek. Eerst een fixie roadbike. Waarmee ik ze klop gegeven heb en ze stil kreeg (ja toen was ik nog in vorm) En vorige week op de MTB. allemaal klop gegeven. Moet je nagaan in welk één slechte staat zij fysiek moeten verkeren!! Maar nu zijn ze opgehouden met zeuren.
Cas
Cas
Dat vreest hij zelf ook, daarom heeft hij nooit 1 meter met de ter beschikkingstaande Scandal racert van broerlief gereden. Die werd wel van het ene seizoen op het andere veel sneller...steelhead schreef:Ik denk dat mannen als Liwald, nog sneller gaan als ze op een race 29r zitten.
Mensen met 26" denken vaak dat ze ergens nadeel gaan hebben, vooral met bochten, terwijl ze daar juist door lui op 29"ers opgeduwd worden. Hoe weinig moeite het de laatste kost, kunnen ze niet in schatten.
Wetende dat Liwald een snelle Elite rijder is, valt wel op hoe Mr. Singletrack (23 jaar ouder), met wijde broer en houthakkershemd, op de traagst commercieel verkrijgbare 29" banden zwaar stalen frame toch wel erg dicht bij bleef...
Net niet gedubbeld... dat noem jij snel:D:D?Cloxxki schreef:Dat vreest hij zelf ook, daarom heeft hij nooit 1 meter met de ter beschikkingstaande Scandal racert van broerlief gereden. Die werd wel van het ene seizoen op het andere veel sneller...steelhead schreef:Ik denk dat mannen als Liwald, nog sneller gaan als ze op een race 29r zitten.
Mensen met 26" denken vaak dat ze ergens nadeel gaan hebben, vooral met bochten, terwijl ze daar juist door lui op 29"ers opgeduwd worden. Hoe weinig moeite het de laatste kost, kunnen ze niet in schatten.
Wetende dat Liwald een snelle Elite rijder is, valt wel op hoe Mr. Singletrack (23 jaar ouder), met wijde broer en houthakkershemd, op de traagst commercieel verkrijgbare 29" banden zwaar stalen frame toch wel erg dicht bij bleef...
Maar tis idd vreemd dat dat menneke hier thuis nog nooit mijn fiets serieus heeft geprobeerd... Achja, sommige mensen leren het nooit.
Zelf denk ik overigens dat een 29 of een 26 bar weinig verschil maakt... Ik denk wat je wint met en 26 verlies je met een 29 en wat je wint met een 29 verlies je met een 26.
Dat ik dit jaar beter ben geworden is puur door een totaal veranderde manier van trainen en epo!:D
Ik geloof niet dat een bepaalde fiets ervoor kan zorgen dat je zoveel sneller gaat rijden. je moet immers nog steeds de zelfde kracht gebruiken om iemand een bepaalde snelheid te laten bereiken etc. Zolang er geen motor in een fiets zit zal dat altijd zo blijven toch!
Dat hoor ik het vaakst zeker omdat 3 fietsmaten van me zo`n koffiemolen hebben, ze hebben het niet eens doorCubeman schreef:Veel mensen snappen er dus inderdaad niks van, en volgend sommige rij ik zeker en vast met een Rohloff naaf al is het toch echt een Hope Pro II SS.....

Krijg wel complimenten over de bloemen stickers op het frame

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Precies, de vragende blikken die je vaak krijgt.Pottser schreef:Een van de leukste vind ik nog altijd "werkt dat?". Finish je of rijd je een bevoorrading binen bij een marathon, mergellandtweedaagse of bart brentjes challenge.. wordt deze vraag gesteld. Wat moet je dan nog zeggen? Nee, het werkt niet.
Alsof ze denken "Hoe ben jij hier gekomen op die fiets"
Gewoon op de fiets is het standaard antwoord, alsof dat niet gaat lukken zonder versnellingen en aanverwante nutteloze zaken.
Wat is dat toch, dat zo weinig mensen het nut van het ontbreken van inzien?
Laatst gewijzigd door Cubeman op di nov 06, 2007 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Put the fun between your legs!
-
De mooiste opmerking kreeg ik afgelopen zomer op het parcours in Schoorl. Staan twee kerels binnen hoorafstand aan elkaar te vertellen dat dit zo'n fiets is met zo'n versnellingsnaaf. Zat er potdomme zo'n pietluttig American Classic achternaafje in met een naaf huls die zo dik is als je wijsvinger. Na enige uitleg van mijn kant werd er gevraagd; en krijg je daar nu een kick van of zo. Dit met een blik als of ik zo uit een dark room stapte of zo. Toen werd het tijd om naar huis te gaan...
Voor wat overtuigingskracht kan je ook deze gebruiken":Mr Elsworth schreef:De mooiste opmerking kreeg ik afgelopen zomer op het parcours in Schoorl. Staan twee kerels binnen hoorafstand aan elkaar te vertellen dat dit zo'n fiets is met zo'n versnellingsnaaf. Zat er potdomme zo'n pietluttig American Classic achternaafje in met een naaf huls die zo dik is als je wijsvinger. Na enige uitleg van mijn kant werd er gevraagd; en krijg je daar nu een kick van of zo. Dit met een blik als of ik zo uit een dark room stapte of zo. Toen werd het tijd om naar huis te gaan...
http://outside.away.com/outside/bodywor ... 70320.html
De trainer van Lance Armstrong! Werkt misschien ook bij de wat starre fietsers. Door sommigen lycra-dragers genoemd, maar dat vind ik dan weer getuigen van hokjesgeest... De keuze voor een bepaalde soort fiets moet imho niet ontaarden in een religieuze richtingenstrijd. Ik geniet op al mijn fietsen van hun verschillen!