Nightbiken Zaterdag 26 Januari Schoorl

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » zo jan 27, 2008 10:53 am

wictor schreef:Wellicht dat ik bochtje niet helemaal goed inschatte omdat m'n lichtopbrengst vrij laag was: volgende keer toch eerst de nieuwe accu erin. Verdere tips om die Triple Shot te pimpen zijn bij deze ook welkom!
Ja 't was erg, erg leuk. En na een beetje wennen ging het ook sneeds sneller. Bosfeestje. En volgende keer op de singespeed? ;)

Mensen, bedankt voor de gezelligheid :D

@ Eric: volgend rondje bleek dat de rechterbocht precies voor jouw val nogal mul was, 't verraste mij ook een beetje. Best kans dat het daar mis ging?!

en o ja: @ Pottser: je houdt een espresso van me tegoed :D

Pottser

Bericht door Pottser » zo jan 27, 2008 11:10 am

en o ja: @ Pottser: je houdt een espresso van me tegoed
nog een reden om het snel te herhalen

En volgende keer op de singespeed?
zal wel moeten. je kent de regels... je mag maar 1 keer mee met een verkeerde fiets

Kerensky

Bericht door Kerensky » zo jan 27, 2008 2:01 pm

Het was zeker weer gezellig, moeten we vaker doen.

Schoorl blijft een mooie route, ook 's avonds.

Het weer zat ook mee, om 01.00 uur begon het hier te regenen.

Ik hoop dat de Kampeerders het nog droog hebben gehouden.

wictor

Bericht door wictor » zo jan 27, 2008 3:43 pm

@Lars: kan best. Normaal heb ik er ook geen last van, maar omdat ik toch een stuk minder zag stuurde ik een beetje te vroeg in & lag ik zo naast / onder de fiets. :D

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo jan 27, 2008 4:27 pm

ela,

kampeerders zijn weer back on base.

Het heeft de gehele nacht geregend(zometeen tent uithangen). S.morgens koud. Toch op de fiets. Door de duinen naar de route gereden en aangehouden maar ons uit een boete geluld (we zijn maar domme brabanders). Daarna de route gereden en deze keer nergens hoeven af te stappen met 34/18..:D Terug naar camping over het strand. En met een lekker zonnetje spullen gepakten terug naar Braboland..:D

Vette avond. Jammer dat ik gewoon kapot was. Maar goede opkomst en een vet rondje. Volgende keer weekendje plannen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo jan 27, 2008 9:27 pm

Leuk dat jullie het leuk gehad hebben. Zelf had ik gisterenavond bij ons op de club de HNTFE (Hellas Nightbike Tour First Edition) georganiseerd. Opkomst 9 bikers en 1 tandem (ik en Tasja). Bouke (nog geen DP-er) was de enige SS-er in ons midden. Het eerste stuk voerde via de Leyen (bos ten westen van de Bilt) via bossen bij Bilthoven naar Lage Vuursche waar we warme choco namen en we daarna nog een stukje reden. In totaal 2,5 uur gereden, dik 40km totaal. 75% off-road. Iedereen vond het helemaal te gek, gaat snel weer gebeuren. Ook het feit dat er geen tegenliggers, wandelaars en loslopende boswachters met bonnenboekjes waren werd als pluspunt gezien. Dus Wictor, dan kan je de volgende keer naar de goede meeting gaan...

Tot slot toch nog een boete voor mij. Eentje voor het rijden door rood licht in de binnenstad van Utrecht, nadat ik Tasja op de trein had gezet. Reed met de tandem 20 meter over een volledig verlaten busbaan en door een rood licht waar geen hond voor stond te wachten, er was niemand op straat. Dus daar doorheen en al vlug hoorde ik "STOP POLITIE" achter me.... Een erg leuke blonde agente met ATB zette me aan de kant. Ik zei dat ze mazzel had dat ik op de tandem was en net iemand had afgezet, omdat ik haar anders waarschijnlijk zo had gelost. Waarop zij antwoorde dat ik haar niet moest onderschatten. Ik natuurlijk er weer overheen en zo ontaarde het in een leuk gesprek. Uiteindelijk haar maar uitgevraagd om een keer na werktijd eens onze krachten te meten! Ze heeft mijn gegevens en voor haar moet het een koud kunstje zijn om mij te bereiken dus ik wacht af...

TBB

PS. Ze was de kwaadste niet en veranderde de aanvankelijke bekeuring van rijden over de busbaan a 75 euro in eentje voor rijden door rood licht a 30 euro...
Laatst gewijzigd door Tall Boy Bram op ma jan 28, 2008 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma jan 28, 2008 8:55 am

Mooie meevaller Bram.

Mooie blonde agente.. Hmzzz bij ons in het dorp lopen er ook twee rond. Hebben me al een keer aangehouden toen ik met mijn mega lamp door het dorp fietste. Ik had alleen geen achterlamp aanstaan..:).. Geen boete voor gehad trouwens.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

wictor

Bericht door wictor » ma jan 28, 2008 9:07 am

@Bram: :D LOL.

Conclusies die ik trek:

- Beter naar mensen luisteren mbt afspraken
- Niet tot 17:00 werken op een zaterdag
- Niet met ongeteste, zelf gemaakte zooi fietsen in het donker
- Niet na 1 jaar weer eens nitebiken met een accu waarvan de vervanging nog steeds in bestelling staat
- Op de fiets blijven.

Dat laatste is ook gisteren niet gelukt, maar wel 3/4 van het clubkampioenschap met de SS achter de twee cross helden kunnen rijden. Uiteindelijk was 36:16 ietsje te veel van het goede, en toen ik op een haar na de sloot miste was het tempo echt eruit.
;)

dader

Bericht door dader » ma jan 28, 2008 3:09 pm

Beetje late reactie, maar ik vond het ook een zeer geslaagde avond.

Jammer voor Wictor!

Kerensky heeft ons nog een paar toeristische routes laten zien die ik na 80x Schoorl nog nooit had gezien.. :oops:

Brum bedankt voor de lamp met mijn Cat-Eye had ik niet ver gekomen, heb besloten te gaan sparen voor een Exposure!

Brum.

Bericht door Brum. » ma jan 28, 2008 3:54 pm

dader schreef:Beetje late reactie, maar ik vond het ook een zeer geslaagde avond.

Jammer voor Wictor!

Kerensky heeft ons nog een paar toeristische routes laten zien die ik na 80x Schoorl nog nooit had gezien.. :oops:

Brum bedankt voor de lamp met mijn Cat-Eye had ik niet ver gekomen, heb besloten te gaan sparen voor een Exposure!
Was idd leuk!
Voel de benen en armen toch wel, eerste week van SS en star rijden.
En Schoorl is niet meteen het makkelijkste rondje van NL, hakt er flink in met die klimmen en remkuilafdalingen.

Pas wel op dat de Exposure tegen kan vallen, minder licht (ook de nieuwe versies) en blauwer...
Wel mooi, self-contained. Wat kosten die krengen eigenlijk?
Nieuwe Hope (Vision 4) is ook erg, erg mooi.

dader

Bericht door dader » ma jan 28, 2008 6:37 pm

Brum. schreef: Pas wel op dat de Exposure tegen kan vallen, minder licht (ook de nieuwe versies) en blauwer...
Wel mooi, self-contained. Wat kosten die krengen eigenlijk?
Nieuwe Hope (Vision 4) is ook erg, erg mooi.
Duur!

http://www.use1.com/exposure/products/e ... /index.php

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma jan 28, 2008 6:43 pm

300 pond..tss daar bouw ik zelf wel iets voor dat:

a: Meer licht geeft
b: Langere burntime heeft
c: het leuker is om dingen zelf te maken..:D

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma jan 28, 2008 9:16 pm

Brum. schreef:Wat kosten die krengen eigenlijk?
Exposure Race Turbo 2007 show model, 250 ipv 400 incl. Quick Release ;)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Brum.

Bericht door Brum. » do jan 31, 2008 2:29 pm

wictor schreef:Ja, de 2 km die ik gereden heb waren lachen :D

Wellicht dat ik bochtje niet helemaal goed inschatte omdat m'n lichtopbrengst vrij laag was: volgende keer toch eerst de nieuwe accu erin. Verdere tips om die Triple Shot te pimpen zijn bij deze ook welkom!

Verder doet m'n schouder best pijn van 11 kg fiets ertegen krijgen, maar zo toch pogen de SS rijdend te krijgen voor het crossclubkampioenschap :arms:
Stuur maar een maitlje, dan bak ik er wel een keer wat nieuwe SSC P4 U-bin SXOH's in.
Helaas is de mooie tint van de WH Cree haast niet aan te komen bij Luxeon en Seoul (SVO), maar de hoeveelheid licht zal het probleem niet zijn.

Zelfde geldt voor Jelle, die Joystick (mits hij niet dichtgelijmd zit, wat ik van de Cateye weet dat 'ie niet is) kan ik dan wel meteen meenemen.

wictor

Bericht door wictor » za feb 02, 2008 10:45 am

Hoi Brum, beetje late reactie (1.001 dingen te doen, people to see, places to go.... ;) )...

Thanks for the offer. Ik heb die P4's gevonden ahv de link die Dida gaf. Ik naam aan dat ik ze ook zelf kan solderen? Of ga ik over 10 min. erachter komen dat ze vast zitten op een print plaat? :D

Enig puntje waar ik mee zit is dat mijn accu dus al ziek was, en nu is overleden. Enig idee waar ik (in de buurt) aan degelijke NiMH of liever Li-ion cellen kom? DealExtreme in de VS heeft wel e.e.a., maar als 't om de hoek kan ben ik sneller klaar.

De stock setup van CatEye is een zwaar 2,7 Ah ding met 10 AA's. Ik kan bij DIL (om de hoek hiero) wel 10 NiMH AA's halen, maar die krengen zijn maar 1,8 Ah, dus dat schiet ook niet echt op. Iemand misschien betere iedeën?

Brum.

Bericht door Brum. » za feb 02, 2008 11:07 am

wictor schreef:Hoi Brum, beetje late reactie (1.001 dingen te doen, people to see, places to go.... ;) )...

Thanks for the offer. Ik heb die P4's gevonden ahv de link die Dida gaf. Ik naam aan dat ik ze ook zelf kan solderen? Of ga ik over 10 min. erachter komen dat ze vast zitten op een print plaat? :D

Enig puntje waar ik mee zit is dat mijn accu dus al ziek was, en nu is overleden. Enig idee waar ik (in de buurt) aan degelijke NiMH of liever Li-ion cellen kom? DealExtreme in de VS heeft wel e.e.a., maar als 't om de hoek kan ben ik sneller klaar.

De stock setup van CatEye is een zwaar 2,7 Ah ding met 10 AA's. Ik kan bij DIL (om de hoek hiero) wel 10 NiMH AA's halen, maar die krengen zijn maar 1,8 Ah, dus dat schiet ook niet echt op. Iemand misschien betere iedeën?
Volgensmij zitten ze standaard op star boards, dus hoef je wss geen thermische epoxy te gebruiken, maar enkel koelpasta. En is het een kwestie van schroefjes los, oude bordje met LED eruit, nieuwe erin, schroefje vast.
Verder is het gewoon een kwestie van solderen en evt hoogte van de LEDs aanpassen aan de optics en de optics zelf moeten misschien ook nog een beetje bijgewerkt worden.

Complete Li-ion accus zijn eigenlijk allen aftermarket in USA te krijgen (batteryspace ed), hier zijn je enige opties de originele vervangaccus van de verschillende lampjesmerken.
Houd er wel rekening mee dat het flink geld gaat kosten, er moet ook nog een lader ed bij.
Ik heb nog wel wat 7,2V 3000mAh accus die we zelf ook gebruiken in de lampjes (2 in serie), dat is toch weer meer dan 1/3 capaciteit erbij.

Maar ik weet niet wat voor electronica er in de Triple zit, aangezien een 12V accu heel erg onlogisch is. In het begin zit deze boven Vf van de LEDs, maar naar mate hij leger raakt zit hij rond/onder de Vf, waarmee een erg gecompliceerde en inefficiente buck-boost driver gebruikt zou moeten worden..

didadunlop

Bericht door didadunlop » za feb 02, 2008 5:54 pm

Alhoewel het idd onlogisch is werkt mijn 12v scooter accu perfect. Ik start op 13,5 volt en bij 11,5 ga ik altijd laden en dat is ongeveer 5 uur later. Maar die nieuwe Q5 leds hebben volgens mij een hogere Vf dus daar gaat het misschien niet meer werken.

Andere goede bron voor accus is de gemiddelde modelbouwzaak. Daar verkopen ze kant en klare 7,2 Volt accupaks. Twee in serie en je hebt 14,4. En dat is ruim zat voor een triple p4. Je zult alleen wel een beetje moeten hobbyien met connectors om een goede serieschakelling te maken. Hier in het dorp verkopen ze 7,2 3000MaH packs voor 20 euri (ansmann). Lader erbij en je bent klaar.

Volgens de ombouw link van de triple shot zijn het idd starboards. Dus lekker makkelijk.

Brum.

Bericht door Brum. » za feb 02, 2008 6:43 pm

didadunlop schreef:Alhoewel het idd onlogisch is werkt mijn 12v scooter accu perfect. Ik start op 13,5 volt en bij 11,5 ga ik altijd laden en dat is ongeveer 5 uur later. Maar die nieuwe Q5 leds hebben volgens mij een hogere Vf dus daar gaat het misschien niet meer werken.

Andere goede bron voor accus is de gemiddelde modelbouwzaak. Daar verkopen ze kant en klare 7,2 Volt accupaks. Twee in serie en je hebt 14,4. En dat is ruim zat voor een triple p4. Je zult alleen wel een beetje moeten hobbyien met connectors om een goede serieschakelling te maken. Hier in het dorp verkopen ze 7,2 3000MaH packs voor 20 euri (ansmann). Lader erbij en je bent klaar.

Volgens de ombouw link van de triple shot zijn het idd starboards. Dus lekker makkelijk.
20 eurie, dat kan goedkoper ;).
Hobbyconnector valt wel mee, 2 female Tamiya's met een multifuse ertussen..
12V kan wel, maar dan heb je gewoon geen constante lichtsterkte, zeker niet als je de +/- 1V die de driver wil hebben daar nog vanaf trekt.
Bij lage stromen zal het wel zat zijn, maar het houdt iig niet over.

wictor

Bericht door wictor » za feb 02, 2008 7:26 pm

Tja.... het zijn 10 1.2 V AA's die er in zitten met een flinke controller er bovenop geplakt. Ik ga nog een beetje rommelen, kijken of ik iets beters kan maken.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo feb 03, 2008 9:12 am

Tall Boy Bram schreef:Leuk dat jullie het leuk gehad hebben. Zelf had ik gisterenavond bij ons op de club de HNTFE (Hellas Nightbike Tour First Edition) georganiseerd. Opkomst 9 bikers en 1 tandem (ik en Tasja). Bouke (nog geen DP-er) was de enige SS-er in ons midden. Het eerste stuk voerde via de Leyen (bos ten westen van de Bilt) via bossen bij Bilthoven naar Lage Vuursche waar we warme choco namen en we daarna nog een stukje reden. In totaal 2,5 uur gereden, dik 40km totaal. 75% off-road. Iedereen vond het helemaal te gek, gaat snel weer gebeuren. Ook het feit dat er geen tegenliggers, wandelaars en loslopende boswachters met bonnenboekjes waren werd als pluspunt gezien. Dus Wictor, dan kan je de volgende keer naar de goede meeting gaan...

Tot slot toch nog een boete voor mij. Eentje voor het rijden door rood licht in de binnenstad van Utrecht, nadat ik Tasja op de trein had gezet. Reed met de tandem 20 meter over een volledig verlaten busbaan en door een rood licht waar geen hond voor stond te wachten, er was niemand op straat. Dus daar doorheen en al vlug hoorde ik "STOP POLITIE" achter me.... Een erg leuke blonde agente met ATB zette me aan de kant. Ik zei dat ze mazzel had dat ik op de tandem was en net iemand had afgezet, omdat ik haar anders waarschijnlijk zo had gelost. Waarop zij antwoorde dat ik haar niet moest onderschatten. Ik natuurlijk er weer overheen en zo ontaarde het in een leuk gesprek. Uiteindelijk haar maar uitgevraagd om een keer na werktijd eens onze krachten te meten! Ze heeft mijn gegevens en voor haar moet het een koud kunstje zijn om mij te bereiken dus ik wacht af...

TBB

PS. Ze was de kwaadste niet en veranderde de aanvankelijke bekeuring van rijden over de busbaan a 75 euro in eentje voor rijden door rood licht a 30 euro...
jij heb ook altijd mazzel, een date voor € 30,- :angelnot: ;)

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Plaats reactie