wictor schreef:Hoi Brum, beetje late reactie (1.001 dingen te doen, people to see, places to go....

)...
Thanks for the offer. Ik heb die P4's gevonden ahv de link die Dida gaf. Ik naam aan dat ik ze ook zelf kan solderen? Of ga ik over 10 min. erachter komen dat ze vast zitten op een print plaat?
Enig puntje waar ik mee zit is dat mijn accu dus al ziek was, en nu is overleden. Enig idee waar ik (in de buurt) aan degelijke NiMH of liever Li-ion cellen kom? DealExtreme in de VS heeft wel e.e.a., maar als 't om de hoek kan ben ik sneller klaar.
De stock setup van CatEye is een zwaar 2,7 Ah ding met 10 AA's. Ik kan bij DIL (om de hoek hiero) wel 10 NiMH AA's halen, maar die krengen zijn maar 1,8 Ah, dus dat schiet ook niet echt op. Iemand misschien betere iedeën?
Volgensmij zitten ze standaard op star boards, dus hoef je wss geen thermische epoxy te gebruiken, maar enkel koelpasta. En is het een kwestie van schroefjes los, oude bordje met LED eruit, nieuwe erin, schroefje vast.
Verder is het gewoon een kwestie van solderen en evt hoogte van de LEDs aanpassen aan de optics en de optics zelf moeten misschien ook nog een beetje bijgewerkt worden.
Complete Li-ion accus zijn eigenlijk allen aftermarket in USA te krijgen (batteryspace ed), hier zijn je enige opties de originele vervangaccus van de verschillende lampjesmerken.
Houd er wel rekening mee dat het flink geld gaat kosten, er moet ook nog een lader ed bij.
Ik heb nog wel wat 7,2V 3000mAh accus die we zelf ook gebruiken in de lampjes (2 in serie), dat is toch weer meer dan 1/3 capaciteit erbij.
Maar ik weet niet wat voor electronica er in de Triple zit, aangezien een 12V accu heel erg onlogisch is. In het begin zit deze boven Vf van de LEDs, maar naar mate hij leger raakt zit hij rond/onder de Vf, waarmee een erg gecompliceerde en inefficiente buck-boost driver gebruikt zou moeten worden..