Hoi,
Voor mijn stumpjumper ben ik bezig met een lichtgewicht wielsetje te bouwen voor wedstrijden. De naven worden DT240S naven, maar de velgen ben ik nog niet uit.
Ze moeten licht, betrouwbaar en No-Flats tubeless kit compatible zijn.
Het enige wat ik tot nu toe heb ik kunnen vinden als serieuze optie zijn FRM/Stan's velgen: rond de 400 gram en geschikt voor No-Flats. Zijn er nog andere kandidaten die leverbaar zijn?
Salsa is een stuk goedkoper maar zegt nadrukkelijk dat ze NIET bruikbaar zijn met tubeless kits, ik weet natuurlijk niet of dat slechts een claim is om zich in te dekken zoals ook op Amerikaanse fietsen dingen kunnen staan als "pas op met fietsen in de regen, dan is het glad en kan je serieus letsel krijgen".
Graag hoor ik of er nog iets anders voor handen is, en liever geen disucissie over het wel/niet nuttig zijn van lichtgewicht onderdelen; IK vind het nuttig!
Lichtgewicht 29" velgen
Moderators:JJ, Beheerders
Gewoon die Stans velgen kopen.
Als je PER SE tubeless rijden MOET, is er verder alleen de C29ssmax. Velg gewicht weet geen mens, maar misschien valt er wel aan te komen.
Ja Bontrager heeft wat velgen en komt binnenkort met speciale TR lintjes, maar dat alles vind jij vast al "te zwaar".
Heb je al banden in gedachten dan, die echt wedstijd-betrouwbaar zijn tubeless? Zorg dan dat ze ook race-snel zijn.
Als je PER SE tubeless rijden MOET, is er verder alleen de C29ssmax. Velg gewicht weet geen mens, maar misschien valt er wel aan te komen.
Ja Bontrager heeft wat velgen en komt binnenkort met speciale TR lintjes, maar dat alles vind jij vast al "te zwaar".
Heb je al banden in gedachten dan, die echt wedstijd-betrouwbaar zijn tubeless? Zorg dan dat ze ook race-snel zijn.
Dat is duidelijk,
Momenteel op mijn trainingswielen heb ik de Bontrager Jones XR die ik van JJ heb gekregen gemonteerd; in combinatie met no-name trekkingsvelgen en een no-flats tubeless lint was dat binnen 5 minuten tubeless gemaakt. En nog geen problemen oid mee gehad, werkt perfect! Uit jouw reactie krijg ik het gevoel dat 29" en tubeless kits niet/minder zouden werken?!
Als banden wil ik gaan rijden met RR 29" en eventueel een noppen voorband voor slechter weer of erg technische wedstrijden. Tubeless rijden wil ik per se, meer grip, minder gewicht, minder rolweerstand en minder snel lek!
Momenteel op mijn trainingswielen heb ik de Bontrager Jones XR die ik van JJ heb gekregen gemonteerd; in combinatie met no-name trekkingsvelgen en een no-flats tubeless lint was dat binnen 5 minuten tubeless gemaakt. En nog geen problemen oid mee gehad, werkt perfect! Uit jouw reactie krijg ik het gevoel dat 29" en tubeless kits niet/minder zouden werken?!
Als banden wil ik gaan rijden met RR 29" en eventueel een noppen voorband voor slechter weer of erg technische wedstrijden. Tubeless rijden wil ik per se, meer grip, minder gewicht, minder rolweerstand en minder snel lek!