Zomer Comp Soesterhoogt: Woe 28 mei, 18 juni & 9 Juli

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jun 19, 2008 12:59 pm

ik geloof dat het NKSS al soms die kant op gaat..:D

Misschien dat ik wel even ga kijken..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

dader

Bericht door dader » do jun 19, 2008 9:07 pm

JJ schreef:Misschien kan ik hier mijn afwezigheid gister goedmaken :D

JJ
Jaaah dat lijkt mij ook erg leuk, maar dan kom ik wel met de trein! :)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo jul 09, 2008 10:37 am

Vanvond gaan we er weer voor, zal wel lekker prutten worden, maar dat mag de pret niet drukken.

Ben benieuwd wat voor rondje ze er vanavond weer van gaan maken!
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

dader

Bericht door dader » wo jul 09, 2008 11:12 am

Ik ga ook!

willem12

Bericht door willem12 » wo jul 09, 2008 11:32 am

Wel een compleet dubbele set kleding meenemen. 1 ademend voor de wedstrijd en 1 ultra-plastic-hagel bestendig- moesson setje :(

Daar komt die bui (F5-en voor een nieuwe):
Afbeelding
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo jul 09, 2008 11:43 am

Laten we auto/fiets even afhangen van het weer om half zeven willem...

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jul 09, 2008 12:05 pm

Ik moet tot mijn spijt bekennen er vanavond niet bij te zijn; snotkop en behoorlijk verkouden

willem12

Bericht door willem12 » wo jul 09, 2008 4:05 pm

Steelboy schreef:Ik moet tot mijn spijt bekennen er vanavond niet bij te zijn; snotkop en behoorlijk verkouden
Otrivin + regenjackje ? Zolang je geen koorts hebt .... 8)

willem12

Bericht door willem12 » wo jul 09, 2008 9:48 pm

Zo,
Die zijn voorbij. Vanavond, derde keer, was zwaar. Continue (mot)regen en het gevoel dat we meer omhoog dan
omlaag gingen 8) Parcours had deze keer zelfs een hele steile afdaling waar de remmen echt gebruikt moesten worden. Leuk !!!

TBB en Dader gingen niet lekker en stapten uit, mazzel voor mij, extra punten. De Rinus reed stug zijn rondjes en JJ en Hubert vochten een verbeten strijd uit. Bas ging weer als een raket en streed voornamelijk tegen zichzelf.

Bas (Exar Licentie) en Jelle (JJ Recreant) zijn de eindwinnaars en ikke 3e. 18 Euri's waardebonnen; ik ga het Rijwilepaleis helemaal leegshoppen !!

Volgend jaar absoluut weer.

dader

Bericht door dader » wo jul 09, 2008 10:07 pm

Nee het ging niet echt lekker vanavond, na de start vloog ik al snel uit de bocht, honderd stuurfouten en een valpartij verder dacht ik bekijk het even.

Vond ik erg jammer want in Oosterbeek afgelopen zondag ging het juist goed.

Volgend jaar zeker weer!

Exar

Bericht door Exar » do jul 10, 2008 7:03 am

Dat hele steile afdalinkje was inderdaad een mooie toevoeging. Ik vond dit rondje ook het beste rondje van de drie series, hoewel een combinatie van deze met #2 een nog mooier (en vooral veel langer) rondje zou maken. Het was niet eens zo gek nat eigenlijk, de mensen die vorig jaar #3 mee hebben gedaan weten dat het ook anders kan...

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jul 10, 2008 8:06 am

Het is ideaal dat we nu ook achter het hek gaan, als je met dit weer verder naar beneden gaat weet je zeker dat je in de prut moet gaan spelen, nu viel het idd alles mee. Wel zwaar.

De eerste x-2 ronden achter Hubert aan gereden, die reed als de brandweer, ik was blij dat ik hem bij kon houden. In de 2e of 3e ronde ging de jongen die voor Hubert reed hard tegen de vlakte in de 2e van de 2 opvolgende steile afdalingen.

Ik had me al voorgenomen om niet meer aan te vallen, aangezien Hubert al het kopwerk had gedaan. Maar toen hij 2 ronden voor het einde een kramp aanval kreeg werd de overwinning me in de schoot geworpen.

De tweede ronde van de competitie was ik er niet bij, maar ik had gister hetzelfde als de eerste wedstrijd; de eerste ronde wilde de Superfly de bocht niet om. Ik miste veel bochten, ging er vierkant door en reed als een dwaas. Tot overmaat van ramp raakte ik in het stukje singletrack evenwijdig aan de weg een stronkje waardoor ik klassiek OTB ging, stuur in boven been en schouders(!) tegen twee bomen. Ouch.

De volgende ronden ging het sturen beter, maar ik ben zelf nog niet overtuigd van de G2 geometrie op technische rondjes als deze. Mijn Mariachi (oh nee, Dida's Mariachi) deed het wat dat betreft beter, of, daar voelde ik me beter op thuis. Kan natuurlijk ook aan de vorende veervork liggen, en de afstelling daarvan.

A l met al een spannende en zware wedstrijd en volgend jaar ben ik er als alles meezit zeker weer bij.

Wat ik me alleen afvraag:

Waarom zijn er niet meer Midden Nederland leden die aan deze serie wedstrijden meedoen?

Volgens mij zijn het grotendeels buitenstaanders die meerijden. Als je toch 3 zulke enthousiaste mensen hebt die hun vrije tijd voor jou willen opofferen, dan moet je dat toch waarderen door in ieder geval een paar keer mee te rijden? Er is zat ruimte op de rondjes, en de fun staat mijlen ver voorop, dus waarom niet meerijden?

Als je toch met 40 man zou starten, dan wordt het leuker, spannender, gezelliger en voelen de mannen avn de organisatie misschien ook wat meer waardering van de eigen leden. Ik zou als organisator teleurgesteld zijn in mijn eigen leden..

JJ

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jul 10, 2008 8:12 am

Mijn Mariachi (oh nee, Dida's Mariachi) deed het wat dat betreft beter, of, daar voelde ik me beter op thuis. Kan natuurlijk ook aan de vorende veervork liggen, en de afstelling daarvan.
Jah ik vind die Mariachi technisch idd beter..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

willem12

Bericht door willem12 » do jul 10, 2008 9:07 am

JJ schreef:Het is ideaal dat we nu ook achter het hek gaan, als je met dit weer verder naar beneden gaat weet je zeker dat je in de prut moet gaan spelen, nu viel het idd alles mee.
JJ
Het duurde even voor ik deze zin doorhad; maar nu begrijp ik hem. Voor de Niet-Soesterhoogt fietsers: er is een normale MTB-route en er is een defensie terrein wat daarnaast ligt en natuurlijk alleen voor wandelaars open staat. We zijn ook het defensieterrein opgegaan, door een poortje "achter het hek".

Exar

Bericht door Exar » do jul 10, 2008 8:43 pm

Er waren gisteren inderdaad maar weinig MBC-Middenpeepz, misschien zijn ze van suiker en houden ze niet van de regen? Met het nieuwe rondje verdient deze wedstrijdenserie toch zeker een groter deelnemersveld, een gezonde opkomst van de eigen leden kan daar ook aan bijdragen.

Ik heb ook het idee dat er 'vroegah' meer mensen meededen, terwijl het rondje toen vrijwel elke keer hetzelfde was (en zo kort dat ik er in de wedstrijd iets van 12 moest geloof ik...).

Volgend jaar dus meer deelnemers en meer zon!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » vr jul 11, 2008 12:44 pm

@Jelle : zadel wat naar voren, dan rijdt het vast beter. Iets meer druk op het voorwiel. G2 zal, getest en goedbevonden door Yanks, wat meer gebouwd zijn op (hele)spannende paden, voor NL begrippen althans. Worldcup parcoursen, feitelijk, het Subaru team moet het er ook maar mee doen.
Een niet-wegglijdend voorwiel kan ook weleens een gevoel van onzekerheid geven. Een kerel die voor het eerst mijn Cube 29" reed, ging bijna stapvoets ws omdat hij dacht elk moment onderuit te gaan slaan, terwijl hij juist maar een fractie van de beschikbare grip benutte.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr jul 11, 2008 5:04 pm

Dat zadel was verdraaid na de race. Toen ik er op ging zitten volede dat anders dan dat hij stond, ik had er zo dus niet mee gerede. Zadel stond dus weer ok, midden op de rails en recht, zoals mijn zadel meestal staat.

In kort draaiwerk vind ik hem gewoon niet beter dan de Mariachi, zelfs minder.

En ik denk dat Soesterhoogt afgelopen Woensdag meer kort en smal draaiwerk had dan de gemiddelde andere wedstrijd..

Ik ben nog niet overtuigd, maar de test duurt voort ;)

JJ

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » vr jul 11, 2008 8:24 pm

JJ schreef:Dat zadel was verdraaid na de race. Toen ik er op ging zitten volede dat anders dan dat hij stond, ik had er zo dus niet mee gerede. Zadel stond dus weer ok, midden op de rails en recht, zoals mijn zadel meestal staat.

In kort draaiwerk vind ik hem gewoon niet beter dan de Mariachi, zelfs minder.

En ik denk dat Soesterhoogt afgelopen Woensdag meer kort en smal draaiwerk had dan de gemiddelde andere wedstrijd..

Ik ben nog niet overtuigd, maar de test duurt voort ;)

JJ
Noem je prijs voor frame, vork, balhoofd en zadelpen. Je hebt een kortere fiets nodig, dat gaat zo niet. Lekker korte Redline Flight in de deal op nemen? Staal, sliders, alles wat een echte man nodig heeft.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr jul 11, 2008 9:27 pm

Ik weet nog wel een nieuwe voor je te staan ;)

JJ

Plaats reactie