Snellere apples

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

JeroenK

Bericht door JeroenK » do okt 09, 2008 12:06 pm

Cloxxki schreef: Veel succes in de strandrace, benieuwd naar je setup! Zet je je stuur nog extra laag, zadel verder naar voren enzo? :-)
Nee, ik doe niet veel geks. Mijn stuur komt wel iets lager, maar meer op het niveau t.o.v. het zadel van mijn 26" Salsa. Ik heb er nu een low rizer op, die ik tijdelijk vervang door een minder brede flatbar.

Ik heb in vorige wedstrijden gemerkt dat ik toch vanzelf in de positie terecht kom, waarin ik de meeste power kwijt kan: Als mijn stuur lager staat, dan strek ik mijn armen simpelweg wat meer. Als ik flinke wind tegen heb, dan buig ik mijn ellebogen wat.

Ook versnellingen en vork worden niet aangepast. Op 44-11 rij je bij trapfrequentie 120 zo'n 60/u... Vorig jaar reed ik op de dijk naar Petten 50/u gemiddeld (wind mee) en had ik op 44-11 (en 26"!) nog harder gekund, als mijn benen het aan hadden gekund, de versnelling was de beperking niet. Bij 29" maak ik me helemaal geen zorgen meer. De MTB cassette en de Fox blijven ook gewoon zitten. Ik wacht liever op een G2 vaste vork die er in combinatie met integrated headset wel OK uit ziet, dan dat ik nu iets aanschaf voor 2 races.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do okt 09, 2008 4:36 pm

Voor het strand kun je gewoon een non-G2 vork monteren. Snel stuurgedrag zorgt maar voor "bijten" van de voorband in het zand, wie weet rijdt het leerlijk stabiel met 8mm offset "te weinig".
Als je ergens een Surly vork opsnort (43mm dus), rijdt dat vast heerlijk. Je mag de mijne lenen (lelijk groen). Onder de 1100g.

JeroenK

Bericht door JeroenK » do okt 09, 2008 4:50 pm

Cloxxki schreef:Voor het strand kun je gewoon een non-G2 vork monteren. Snel stuurgedrag zorgt maar voor "bijten" van de voorband in het zand, wie weet rijdt het leerlijk stabiel met 8mm offset "te weinig".
Als je ergens een Surly vork opsnort (43mm dus), rijdt dat vast heerlijk. Je mag de mijne lenen (lelijk groen). Onder de 1100g.
Da's allemaal teveel moeite joh... Ik bedoelde: Als ik een vaste vork koop, is het niet alleen voor het strand en dan vind ik het wel prettig dat ie vergelijkbaar stuurgedrag heeft als de Fox die standaard in mijn fiets zit. En dat niet het grote verschil hebt tussen een dikke headtube en een smalle stalen vork kroon; dat vind ik erg lelijk!

29" wielen "bijten" toch zeker minder dan 26" :arms: :lol:

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do okt 09, 2008 4:57 pm

Spuit maar wat teflon over je Fox dan.

Honey rider

Bericht door Honey rider » do okt 09, 2008 4:58 pm

Cloxxki, welke latex biba rij jij in je 29 banden? Michelin 26 inch? En welke/hoeveel vloeibare latex er in?

JeroenK

Bericht door JeroenK » do okt 09, 2008 5:18 pm

Cloxxki schreef:Spuit maar wat teflon over je Fox dan.
Gelockt en een mooi laagje vet op de seals.

Plaats reactie