hallo,
Ik heb ben al een hele tijd geregistreerd als lid op dit forum, maar eigenlijk nooit actief mee gedaan. Nu heb ik echter 2 weken geleden het Waltworks 29er frame van MarinTi overgenomen en die wil ik langzaam een beetje gaan opbouwen. Reden om wat vaker de 29"sectie van DP te bezoeken.
Ik wil alles mijn huidige mtb overzetten, maar zal wel een nieuwe wielset, banden en voorvork moeten aanschaffen nog. Waar ik vooral moeite mee heb, is een keuze maken voor de banden. Ik ben gewend met Nobby Nic te rijden [in de zomer afgewisseld met Racing Ralph] maar zoals ik jullie niet hoef te vertellen is de Nobby Nic niet in 29" te krijgen. [Zit ie er toevallig ook niet aan te komen?!]. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje van advies dienen. Ik ben op zoek naar een setje dat het zowel op het natte als het droge goed doet. Snel is en toch wel grip heeft. Ik heb niet veel zin om elke keer als het weer verandert een ander setje banden te steken. Voor- en achterband hoeven natuurlijk niet hetzelfde te zijn, als de prijs maar een beetje redelijk is (tot €35,- per stuk?). Ook denk ik dat ze niet te smal moeten zijn. Dus 2.25+. Tips van jullie kenners zou ik zeer goed kunnen gebruiken.
(allround) bandenkeuze 29-ers
Moderators:JJ, Beheerders
Houd er rekening mee dat door de extra "footprint" een 29" band wat meer grip heeft bij hetzelfde profiel. Ik heb zowel op 26" als 29" Notubes Crows gereden en de laatste kan heel wat meer natte zooi hebben, met name op het achterwiel.
Nou zijn Crows niet allround genoeg voor je, maar ik denk dat je met 2.25" Racing Ralphs prima uit de voeten kunt. Ze lopen licht, wegen erg weinig voor allround banden, hebben het volume om door mul spul heen te komen en de noppen om in nattigheid je fiets op de rails te houden. Als je daar in Nederland mee tegen de grenzen aan loopt, dan is de kans erg groot dat het aan jezelf ligt
.
Nou zijn Crows niet allround genoeg voor je, maar ik denk dat je met 2.25" Racing Ralphs prima uit de voeten kunt. Ze lopen licht, wegen erg weinig voor allround banden, hebben het volume om door mul spul heen te komen en de noppen om in nattigheid je fiets op de rails te houden. Als je daar in Nederland mee tegen de grenzen aan loopt, dan is de kans erg groot dat het aan jezelf ligt

Ik sluit me bij jeroenK aan, ik rijd sinds de zomer zelf ook 29" 2.25 Racing Ralphs en die bevallen, ook nu in de modder, nog steeds super. Ik heb ze zelf nogal duur last minute gekocht voordat ik op vakantie ging, maar als je even zoekt zijn ze stuk goedkoper te krijgen, 30,- nogiets bij BikeComponents.de bijvoorbeeld, ook in 2.4" trouwens, maar dat moet wel in je frame passen.
Gr,
Pieter
Gr,
Pieter
Ik rij zelf op mijn eigen Waltworks ook met Racing Ralph banden en dat bevalt super.
Voor heb ik een 2.4" zitten en achter een 2.25" omdat ik niet wist of 2.4" achter wel ging passen.
Ik heb Walt mijn frame laten maken op 2.3" breedte waarbij een Rampage 2.35" nog zou passen.
Praktijk wijst uit dat 2.4 waarschijnlijk wel gaat werken, maar niet in de blubber:)
Voorheen heb ik ook wel Bontrager Jones XR banden gebruikt in 2.2"/2.25" breedte en die gaven ook altijd voldoende grip maar wel meer rolweerstand als de Racing Ralph's.
Voor heb ik een 2.4" zitten en achter een 2.25" omdat ik niet wist of 2.4" achter wel ging passen.
Ik heb Walt mijn frame laten maken op 2.3" breedte waarbij een Rampage 2.35" nog zou passen.
Praktijk wijst uit dat 2.4 waarschijnlijk wel gaat werken, maar niet in de blubber:)
Voorheen heb ik ook wel Bontrager Jones XR banden gebruikt in 2.2"/2.25" breedte en die gaven ook altijd voldoende grip maar wel meer rolweerstand als de Racing Ralph's.
Put the fun between your legs!