Surly kransjes

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Fry

Bericht door Fry » do jan 31, 2008 11:06 pm

Tommy schreef:Al dat nieuwerwetse gedoe :? nergens voor nodig.
Rij lekker groot, 'n oud 46 LX blaadje en een 23 afkomstig van 7 speed cassette, icm. met 7-speed ketting en duwende kettingspanner met der.wiel zonder veer, en fietsen maar.

Tommy
die 7 speed krans boort zich heel leuk dwars door je alu body

Tommy

Bericht door Tommy » vr feb 01, 2008 7:23 am

Fry schreef:
Tommy schreef:Al dat nieuwerwetse gedoe :? nergens voor nodig.
Rij lekker groot, 'n oud 46 LX blaadje en een 23 afkomstig van 7 speed cassette, icm. met 7-speed ketting en duwende kettingspanner met der.wiel zonder veer, en fietsen maar.

Tommy
die 7 speed krans boort zich heel leuk dwars door je alu body
ook dat weight-weenie gedoe leidt dus nergens toe.

Tommy

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr feb 01, 2008 8:01 am

wat is er dan fout aan de surly?

Tot dit topic heb ik nooit iemand horen klagen. Bij mij slaat ie nooit over, geen springende ketting, geen gekraak. En dat zeggen meer mensen hier. Dus ergens zal jij net iets verkeerd gedaan hebben of net een foute hebben.

En een Ti is natuurlijk mooi. Ti is lichter en taaier dan staal. Ik heb nu voor 40 us dollars een Ti kransje gehaald (uitverkoop) en eens kijken hoe dat werkt.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

willem12

Bericht door willem12 » vr feb 01, 2008 10:42 am

@Dida
Ik ga geen topic openen om te klagen over een krakend kransje....bitvervuiling

Er lopen wel een aantal zaken door elkaar heen hier:
Grootte van de krans: met een 21t zul je minder slijtage/krachten/kraken hebben dan
op een 16t. Vandaar de zeer slijtvaste 21t Titanium kransjes. En daarom heeft de poster hierboven met z'n zeer oude 7-speed tandwiel geen issues. Groot loont.

@Hilco
Ik sloop al het overbodige van de fiets en houd alleen kwaliteit over.
Ipv de XT derailleur dus een Ti krans/stuur/zadelpen. yes !!
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Hilco

Bericht door Hilco » vr feb 01, 2008 6:16 pm

willem12 schreef:

@Hilco
Ik sloop al het overbodige van de fiets en houd alleen kwaliteit over.
Ipv de XT derailleur dus een Ti krans/stuur/zadelpen. yes !!
tuurlijk, gewoon doen en van genieten . :D

ik houd het bij de low budget benadering. ;)

it's a free country alleen wat vol :roll:

Fry

Bericht door Fry » vr feb 01, 2008 8:40 pm

didadunlop schreef:wat is er dan fout aan de surly?

Tot dit topic heb ik nooit iemand horen klagen. Bij mij slaat ie nooit over, geen springende ketting, geen gekraak. En dat zeggen meer mensen hier. Dus ergens zal jij net iets verkeerd gedaan hebben of net een foute hebben.

En een Ti is natuurlijk mooi. Ti is lichter en taaier dan staal. Ik heb nu voor 40 us dollars een Ti kransje gehaald (uitverkoop) en eens kijken hoe dat werkt.
Ik heb een topic geopend toen ik het de eerste keer opmerkte, verder heb ik het zeker nog 3-4 keer vermeld in andere topics

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za feb 02, 2008 2:17 pm

Ik moet ze nog nameten, maar volgens mij zijn de Surly kransjes met de laatste restyling weer enigzins aangepast en loopt het nu allemaal wat mooier dan de eerste series..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

dickie

Bericht door dickie » ma feb 04, 2008 10:09 am

Rij ook met Surly op mijn Rig.
Kettinglijn moet idd kloppen, maar verder werkt dat wieltje perfect.
Ivm de te smalle DX-kransjes: heeft er nog niemand met knutseltalent geprobeerd om er links en rechts een spacer op te lassen, of een stuk van een oud stalen cassettekransje?
Lassen hoeft mss niet, met boutjes kan zoiets mss ook gefabriceerd worden?
't Is maar een gedacht... :coffee:

nishiki
Contacteer:

Bericht door nishiki » ma dec 08, 2008 11:49 pm

dickie schreef:Rij ook met Surly op mijn Rig.
Ivm de te smalle DX-kransjes: heeft er nog niemand met knutseltalent geprobeerd om er links en rechts een spacer op te lassen, of een stuk van een oud stalen cassettekransje?
Dat was ik me dus net aan het bedenken toen ik dit topic las. Ik gebruik een DX kransje naar volle tevredenheid op een stalen cassette body. Of een breder basis noodzakelijk is betwijfel ik echter, mijn cassette body heeft na 800 km dx kransje nog totaal geen sporen van inslag/slijtage.

het oplassen van binnenringen van oude cassettekransjes tegen een DX kransje zou ook een goedkoop alternatief kunnen zijn om een bredere basis te krijgen. Voor mij geen probleem om 't eens te proberen, ik heb alle noodzakelijke tools in m'n werkplaats.

Deze DX kransjes zijn naar mijn bescheiden mening ook goed voor duizenden kilometers, ik zie na 800 km nog geen sporen van slijtage.

nishiki
Contacteer:

Bericht door nishiki » ma dec 08, 2008 11:49 pm

dickie schreef:Rij ook met Surly op mijn Rig.
Dat was ik me dus net aan het bedenken toen ik dit topic las. Ik gebruik een DX kransje naar volle tevredenheid op een stalen cassette body. Of een breder basis noodzakelijk is betwijfel ik echter, mijn cassette body heeft na 800 km dx kransje nog totaal geen sporen van inslag/slijtage.

het oplassen van binnenringen van oude cassettekransjes tegen een DX kransje zou ook een goedkoop alternatief kunnen zijn om een bredere basis te krijgen. Voor mij geen probleem om 't eens te proberen, ik heb alle noodzakelijke tools in m'n werkplaats.

Deze DX kransjes zijn naar mijn bescheiden mening ook goed voor duizenden kilometers, ik zie na 800 km nog geen sporen van slijtage.

Hilco

Bericht door Hilco » di dec 09, 2008 7:25 am

Lassen is wel erg definitief, vooral als je nog eens van verzet zou willen veranderen.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di dec 09, 2008 10:34 am

Hilco schreef:Lassen is wel erg definitief, vooral als je nog eens van verzet zou willen veranderen.
Alleen een spacer op het DX-kransje lassen, niet het DX-kransje op de cassettebody ;)

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » di dec 09, 2008 10:38 am

Afbeelding
Oud cassette kransje + een DX

Let er wel op bij het lassen dat een oud cassette kransje maar op één manier op je body past! Als je dit wilt voorkomen moet je de bredere spline even wegvijlen.
Doubt Kills Dreams

Plaats reactie