Joepie, nieuwe Titec H-Bar!!!!
Moderators:JJ, Beheerders
Vooruit met de geit:)profi schreef:Heb je een vb van die flippers
Geen flippers maar wat ik gebruik op te smokkelen op een H-bar.
http://farm3.static.flickr.com/2132/233 ... 5958_b.jpg
Ik lees net in het Nov-Dec nummer van het Duitse Trekkingbike dat Tout Terrain een proto heeft geknutseld van een Rohloff duimshifter.Frank Z schreef:Ik heb er een Rohloff-shifter op gemonteerd (nee, past niet over "krom hoorntje"). Voelt natuurlijk en zit niet in de weg.
Zou in 2009 door hen op de markt gebracht gaan worden volgens het artikel.
Put the fun between your legs!
vwb thumbies en shifters: mooie en bewezen betrouwbare combi, heb ze liggen voor "als"... , shifters zitten al tien jaar op mijn randonneur,
vwb proto-shifter: wat ik er van gehoord heb zijn ze 'm aan het downsizen en stylen, wat ik het laatst zag op een foto was een lelijk "trommeltje", ben benieuwd naar het eindresultaat!
vwb proto-shifter: wat ik er van gehoord heb zijn ze 'm aan het downsizen en stylen, wat ik het laatst zag op een foto was een lelijk "trommeltje", ben benieuwd naar het eindresultaat!
Als ik op de foto zie hoe de thumbies gemonteerd zijn wat niet anders kan ben ik toch niet overtuigd om dit te monteren , hoe kan je nog deftig de bovenste hoorntjes vastnemen , ik heb al verschillende shifters bekeken en er is eentje die het minst plaats zou innemen en dat is een tijdrit thumbie die onderaan ( zoals de cyclocrossers vroeger ) of bovenaan ( triathlon) in het stuur zit. 

bezoek ons gastenkamer www.breadandbutter.be
Schakelaars die te bereikbaar en ergonomics verantwoord gemonteerd zitten, impliceren dat schakelen een doel is. Gij zult vaak en snel schakelen.
Ik deel niet meer in dat gedachtengoed. Schakelen is een noodzakelijk kwaad, voor als wij buiten onze kadans-bereik komen door te lage of te hoge snelheid. Lees goed : bereik, niet hotspot. Benen beginnen bij 0 rpm, en gaan pas klagen bij 120rpm, soms nog meer. Tussen 30 en 120rpm zijn ze rete-efficient, zo efficient dat schakelen simpelweg tijdverlies is. Tijd die je besteed had kunnen hebben aan het afleggen van meer meters, het voorkomen van een wandelpassage, of erger.
Schakelen doe je als je van een afdaling op het vlakke komt, of van het vlakke op een klim. Of als een klim verandert in geklauter. Of als geklauter overgaat in ronduit trialen. Hoeveel versnellinge hebben we nu helemaal nodig vanaf wandeltempo tot het najagen van de storm? Op een singlespeed voel ik me al OK tussen 15km/u en 40km/u, 1 verzet. Om van 5 tot 60km/u OK te zijn heb ik er zeker 1x9 of zelfs 3x10 nodig?
Jones sturen zijn geweldig in het overbodig maken van ontelbare versnellingen. Mijn favo singlespeed stuur, omdat ik ermee omhoog kan harken, en op het vlakke aerodynamisch op kan spinnen. Ik heb er snelle gearies mee ingehaald, en steile klims mee bedwongen. Beetje zonde om voor ergomische en quantitatieve gears records te gaan met een stuur die gears juist grotendeels overbodig maakt...
Ik deel niet meer in dat gedachtengoed. Schakelen is een noodzakelijk kwaad, voor als wij buiten onze kadans-bereik komen door te lage of te hoge snelheid. Lees goed : bereik, niet hotspot. Benen beginnen bij 0 rpm, en gaan pas klagen bij 120rpm, soms nog meer. Tussen 30 en 120rpm zijn ze rete-efficient, zo efficient dat schakelen simpelweg tijdverlies is. Tijd die je besteed had kunnen hebben aan het afleggen van meer meters, het voorkomen van een wandelpassage, of erger.
Schakelen doe je als je van een afdaling op het vlakke komt, of van het vlakke op een klim. Of als een klim verandert in geklauter. Of als geklauter overgaat in ronduit trialen. Hoeveel versnellinge hebben we nu helemaal nodig vanaf wandeltempo tot het najagen van de storm? Op een singlespeed voel ik me al OK tussen 15km/u en 40km/u, 1 verzet. Om van 5 tot 60km/u OK te zijn heb ik er zeker 1x9 of zelfs 3x10 nodig?
Jones sturen zijn geweldig in het overbodig maken van ontelbare versnellingen. Mijn favo singlespeed stuur, omdat ik ermee omhoog kan harken, en op het vlakke aerodynamisch op kan spinnen. Ik heb er snelle gearies mee ingehaald, en steile klims mee bedwongen. Beetje zonde om voor ergomische en quantitatieve gears records te gaan met een stuur die gears juist grotendeels overbodig maakt...
Gelijk heb je , daarom ga ik ook eens SS proberen , het stuur heb ik bestelt omdat het er comfortabel uitziet , ik kan namelijk men handen niet op 1 plaats houden , ook heb ik soms last van men polsen ( momentueel een onstekking) , gearsprobleem is voor later 

bezoek ons gastenkamer www.breadandbutter.be
Ik gebruik de shifters ook eigenlijk bijna nooit, en makkelijk bereikbaar was ook geen echt doel.
Was meer dat ik de shifter ergens kwijt moest en dot de meest logische plek was:)
Laatste keer dat ik uberhaupt met shifters gereden heb was met pasen tijdens een meerdaags trektochje op de weg met 12kg bagage.
Ik had toen nog geen andere kransjes om te monteren, nu heb ik naast m'n standaard 20t ook een 18t en een 16t.
Over twee weken ga ik het proberen op de Rig met 36x16t met bagage, eens zien hoe dat bevalt:)
Was meer dat ik de shifter ergens kwijt moest en dot de meest logische plek was:)
Laatste keer dat ik uberhaupt met shifters gereden heb was met pasen tijdens een meerdaags trektochje op de weg met 12kg bagage.
Ik had toen nog geen andere kransjes om te monteren, nu heb ik naast m'n standaard 20t ook een 18t en een 16t.
Over twee weken ga ik het proberen op de Rig met 36x16t met bagage, eens zien hoe dat bevalt:)
Put the fun between your legs!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wil iedereen die er 1 wil een mailtje sturen naar jj at singlespeed punt nl met zijn adres gegevens, dan kan ik de boel gaan versturen 
JJ

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Voor de liefhebbers; dit is de patentaanvraag: http://www.google.com/patents?id=S2CeAAAAEBAJ
Kunnen jullie alvast voorgenieten.
Hoogstaand U.S. Patent werk, gelukkig nog niet toegewezen:
Kunnen jullie alvast voorgenieten.
Hoogstaand U.S. Patent werk, gelukkig nog niet toegewezen:
Dus opgelet : Alleen Ti buizen vallen onder patent !!! Dus waarom we zolang moesten wachten op een Titec Alu/Staal versie is mij een raadsel.JeffJones schreef:1. A bicycle handlebar comprising:
a center tube having a right end and a left end;
.
.
7. The bicycle handlebar of claim 1, wherein the sidebars and the center bar are made of titanium tubing.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Huh, is een materiaal te patenteren voor een product dat al bestaat? Er zijn voorgangers dan de H-Bar geweest, zijn kansen op een patent zijn daarom feitelijk nul. Leuk geprobeerd, maar helaas.
Titec is zo netjes geweest een deal met Jones te maken, maar voor het patentrecht had dat lijkt mij niet nodig geweest.
Titec is zo netjes geweest een deal met Jones te maken, maar voor het patentrecht had dat lijkt mij niet nodig geweest.
Of Titec wil graag geassocieerd worden met Jones zijn H-bar voor het image.Cloxxki schreef:Titec is zo netjes geweest een deal met Jones te maken,
Als het voor het patent niet hoeft moeten ze een andere motivatie hebben. Grotere fabrikanten van huis tuin en keuken producten nemen wel vaker kleine onafhankelijke ontwerpers met cult status in de hand. Ze zijn dan ook uit op "uitstraling" naar hun meer gebruikelijke producten, Philips met Alessi bijvoorbeeld.
Common sense was never common
Inmiddels ben ik alweer ontwaakt uit de droom dat de J-/H-bar mijn problemen op zouden lossen. Nee dus. Wel veel verschillende zitposities, maar allemaal net niet! Iig, niet voor mij (met mijn schakelshiftershit). Maw, iemand nog interesse? Zie ook hier
- didadunlop
Misschien moet je ook een paar verschillende grips proberen, die kunnen ook je polshoek beinvloeden denk ik.didadunlop schreef:Ah das jammer. Ik ben er heel erg content mee..Nog wel aan het frutten met de hoek. Die komt bij mij heel erg nauw (was bij de mary bar ook heel veel proberen).
Als je spacers hebt, kun je daar ook wat mee spelen. Een beetje hoek scheelt al heel wat in hoogte.
Polshoek is het probleem niet met dit stuur, gaat meer om het gevoel, of het 'lekker' zit. Heb al veel gekloot met spacers en hoeken, maar zit elke keer net niet lekker. Probleem zit em in de rapid-fire shifters en Juicy remgrepen. Ik ga gewoon weer terug naar salsa 17graden...Cloxxki schreef:Misschien moet je ook een paar verschillende grips proberen, die kunnen ook je polshoek beinvloeden denk ik.didadunlop schreef:Ah das jammer. Ik ben er heel erg content mee..Nog wel aan het frutten met de hoek. Die komt bij mij heel erg nauw (was bij de mary bar ook heel veel proberen).
Als je spacers hebt, kun je daar ook wat mee spelen. Een beetje hoek scheelt al heel wat in hoogte.
- didadunlop
jah het is idd geen rapidfire stuur. Flippers werken volgens Jeff het beste.
Of je moet die Paul dingen erop zetten. Maar das wel weer een flinke investering.
Is de Mary bar geen idee? Meer ruimte voor flippers etc.
Of je moet die Paul dingen erop zetten. Maar das wel weer een flinke investering.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Nee, salsa 17gr is mij ook altijd goed bevallen, zal misschien voor een extra handvatting een setje barends in het midden plaatsen... Ziet er misschien raar uit, maar dat doet de J-/H-bar ookdidadunlop schreef:jah het is idd geen rapidfire stuur. Flippers werken volgens Jeff het beste.