SRAM 8 speed petition

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie

High-end 8-speed spul op de markt?

Graag!
6
43%
Nee, laat ze liever een 11-speed maken
4
29%
Nee, ik rijd toch alleen SS
4
29%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
@sph@ltdude
Berichten:2488
Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
Locatie:The Comfort Zone
Contacteer:
SRAM 8 speed petition

Bericht door @sph@ltdude » za mar 14, 2009 11:19 pm

I know, het heeft geen reet met singlespeed of grote wielen te maken, maar omdat in dit subforum verder gedacht wordt dan meer-is-beter post ik het toch maar hier.

Petitie om SRAM te vragen hoogwaardige 8-speed spullekes te maken.

1x5-speed met 8-speed spacing op een dishless wiel? :o

Allemaal tekenen dus.

http://www.petitiononline.com/sram8/petition.html
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Pino
Berichten:2472
Lid geworden op:wo aug 08, 2001 7:40 am

Bericht door Pino » za mar 14, 2009 11:48 pm

Vroeguh...

En ik maar denken dat IK een oude lul was.

Gebruikersavatar
wictor
Berichten:1066
Lid geworden op:vr jun 18, 2004 7:40 am
Locatie:langs de Rijn....

Bericht door wictor » zo mar 15, 2009 9:11 am

Holy cow - koop dan gewoon CS-HG50 cassette's op oid. :shock:

Cheeta
Berichten:667
Lid geworden op:di mar 14, 2006 9:32 pm

Bericht door Cheeta » zo mar 15, 2009 9:52 am

Da's niet direct high-end en XTR cassettes zijn ook nog wel te vinden...
Het probleem zit hem voornamelijk in de beschikbaarheid van 'hedendaagse' shifters.


Heb nog altijd twee van de vier MTB's op 8-Speed componenten draaien (1x8 en 1x5)...
Ik heb er geen statistieken van bijgehouden maar voor m'n gevoel is het allemaal wat minder kritisch voor de afstelling (door de grotere spacing), blubber en gaat het wat langer mee. Bevalt prima...

mateis
Berichten:1354
Lid geworden op:di aug 07, 2001 10:35 am
Locatie:Den Haag

Bericht door mateis » zo mar 15, 2009 10:38 am

Ik ben nog heeel erg lang een 8-s holdout geweest (na 9s eerlijk geprobeerd te hebben). Ik had dezelfde bedenkingen als Cheeta. Tegenwoordig denk ik dat 9s. spullen zo ver doorgeevolueerd zijn dat ze echt beter zijn. Dan heb ik het over cassettes, kettingen en shifters natuurlijk.

Als je gripshift rijdt is het trouwens prima mogelijk om daarin de beste shifters te vinden. Ik heb nog recente X.9 en Attack 8s. liggen... Op hoge kwaliteit cassette is er ook best nog wat mogelijk en kettingen gaat net. Is alleen allemaal net iets minder geavanceerd dan modern spul (kom maar door met die asymetrische 8s ketting).

Ik denk dat de petitie geen kans van slagen heeft, maar leuk vind ik het wel. Ik onderteken, als nummer 150... :D

Gène
Berichten:2371
Lid geworden op:zo dec 23, 2001 8:39 pm

Bericht door Gène » zo mar 15, 2009 11:16 am

Nummertje 151,

8 speed is ook voldoende in de meeste gevallen, 10 speed op m'n MTB zie ik gewoon niet zitten. Op dit moment rij ik wel 9 speed op m'n bergfietsen, maar zie ook in dat 8 speed eigenlijk ook voldoende zou zijn.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Gebruikersavatar
Het TUIG
Berichten:2812
Lid geworden op:zo okt 12, 2003 10:12 pm
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo mar 15, 2009 11:38 am

Waarom vraag je dan niet of ze die 14-versnellingsnaaf nog eens te herzien.
Lichter en meer van deze tijd te maken.

Is de 9 niet een betere optie om verder te ontwikkelen dan er een nieuwe 8 naast te zetten?
Wie van jullie heeft er werkelijk fietservaring met vernsellingsnaven op rag fietsen?
Zolang die naven zo gruwelijk zwaar zijn lijkt het mij niks voor sportfietsen.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Pino
Berichten:2472
Lid geworden op:wo aug 08, 2001 7:40 am

Bericht door Pino » zo mar 15, 2009 11:48 am

Het TUIG schreef:Wie van jullie heeft er werkelijk fietservaring met vernsellingsnaven op rag fietsen?
Op huur MTB's . Gewicht is niet zo boeiend, gebruiksgemak is wel goed, in het bijzonder voor beginners.
Triest is de afdichting van de naven, waardoor je te snel hele naafhuizen moet vervangen (en daarmee wielen).

Gebruikersavatar
wictor
Berichten:1066
Lid geworden op:vr jun 18, 2004 7:40 am
Locatie:langs de Rijn....

Bericht door wictor » zo mar 15, 2009 12:24 pm

1 is in de meeste gevallen ook voldoende, IMHO. Maar dat totaal terzijde....

Ik denk het limiet aan (exterme) versnellingen zichzelf wel vanzelf tegen komt.

Gebruikersavatar
sneeuwpop
Berichten:1845
Lid geworden op:di jun 13, 2006 9:24 pm
Locatie:GRUNN

Bericht door sneeuwpop » zo mar 15, 2009 6:28 pm

Het TUIG schreef:Waarom vraag je dan niet of ze die 14-versnellingsnaaf nog eens te herzien.
Lichter en meer van deze tijd te maken.
Rohloff is al jaren bezig om een lichtere versie te maken (met een grotere range) maar ze nemen er de tijd voor :x
Het TUIG schreef:Wie van jullie heeft er werkelijk fietservaring met vernsellingsnaven op rag fietsen?
Zolang die naven zo gruwelijk zwaar zijn lijkt het mij niks voor sportfietsen.


De shimano Alfine werkt naar behoren, is alleen dus erg zwaar. Maar ja, als het eenmaal rolt.....

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » zo mar 15, 2009 6:41 pm

Als Rohloff een totaal bombproof geen maximale moment eisen 6 speed versie uitbrengt ben ik volgens mij de eerste die hem koopt (helaas ook de enige denk ik).

Mbt tot 8vs 9 speed. Na 8 speed ben ik overgestapt op SS en 1x6 (SS cassettenaaf met 9speed opvulling) en dat bevalt prima. De noodzaak voor meer en smaller zie ik helemaal niet. Voor de pro's misschien wel maar Jan Modaal die zondags zijn toertocht rijdt is met een goede 1x8 voldoende geholpen. Helaasch werkt de industrie zo niet. Ik vraag me dus af of een goede 8 speed cassette naaf er wel gaat komen. Ik zou mijn geld inzetten op de internal hubs.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
sneeuwpop
Berichten:1845
Lid geworden op:di jun 13, 2006 9:24 pm
Locatie:GRUNN

Bericht door sneeuwpop » zo mar 15, 2009 9:56 pm

didadunlop schreef:Mbt tot 8vs 9 speed. Na 8 speed ben ik overgestapt op SS en 1x6 (SS cassettenaaf met 9speed opvulling) en dat bevalt prima. De noodzaak voor meer en smaller zie ik helemaal niet. Voor de pro's misschien wel maar Jan Modaal die zondags zijn toertocht rijdt is met een goede 1x8 voldoende geholpen. Helaasch werkt de industrie zo niet. Ik vraag me dus af of een goede 8 speed cassette naaf er wel gaat komen. Ik zou mijn geld inzetten op de internal hubs.
Die 1x6 van jou is dus gewoon dezelfde smalle cassette als de 9-speed, alleen dan 3 kransjes minder??? Als dat wel werkt, waarom met 3 kransjes meer niet???

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » zo mar 15, 2009 10:51 pm

Ik zeg toch ook niet dat het slechter werkt? Alleen dat de noodzaak van smaller en meer mij ontgaat.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie