Na een inventarisatie in huize Tuig bleken er genoeg onderdelen rond te slingeren voor het opbouwen van een nieuwe singlespeed.
Naven,headset,crankstel,remmen,zadel,zadelpen,stuurpen,stuur en bandjes lager her en der.Later velgjes,spaken en BB besteld.
Toen bleek er nog wat te missen.Waar moeten al die glimmende spulletjes nou op?
Het kleurt niet bij de Niner,en die Ventana en die Salsa zijn bijna de zelfde kleur.

Oei,wat nu?
Lig al jaren te dromen over een custom titanium maar blijf dat hopelijk nog jaren doen.Wat ik zeker wist is dat die voorkant wat lager moest.
Er vallen dan al onwijs veel 29-ers af.Rijden met een 26" starre vork moest geen problemen of negatieve invloeden geven aan de rij eigenschappen bij weer een ander frame.
Ook de bovenbuis moest rond de 23" zijn en de zitbuis rond de 15".
Eens de prijslijsten bij custom bouwers nageplozen en geconcludeerd dat dat hem even niet ging worden.
En toen op ebay kwam er wat leuks voorbij.
Een leuk frame setje voor een leuke prijs.Na lang wachten kwam het frame binnen.
Het frame was ontdaan van z´n originele kleur en was blauw gepoedercoat.
Best saai een frame zonder transfers.
Dan maar zelf een passende naam verzinnen en zelf stickers laten maken.
Dat was natuurlijk geen enkel probleem.Mijn zwager noemt mij Pantsman en na wat koekelen bleek er al een Pantsman te bestaan.Het is een stripheld!

En nu ook een starre,stalen 29-er.

Voor de foto nog even met de originele vork,maar de 26" Switchblade ligt al klaar.
Switchblade is A-C helaas wel 15mm langer,maar ik verwacht ook stukken comfortabeler.
Eigenlijk moet er ook nog een andere stuurpen op,een 95mm en veel meer dan 5°.
i.p.v 110mm 5°.Heeft er iemand nog wat leuks liggen?Budget is inmiddels erg beperkt.
Bij de volgende http://www.bikesandcoffee.net/ staat de fiets waarschijnlijk mooi te wezen.
Proost!
Tuig Pantsman