Dilemma

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Gijsberg
Re: En een kort verslagje

Bericht door Gijsberg » wo aug 12, 2009 6:25 am

Gave tocht en dank voor het delen van de foto's!
didadunlop schreef:...........
In de frametas zitten alle gereedschappen en reserveonderdelen (kabels, binnenband, remblokjes, setje bouten, stukje ketting en reserve quicklinks). Ook lampjes, mijn kompas en ruimte voor mueslirepen.
........
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je een tas zelf had gemaakt of plannen hiervoor had. Is dat deze tas of is het er niet meer van gekomen?

Een grotere tas in/ aan je frame. Bedoel je zoiets:
Afbeelding
Doubt Kills Dreams

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » wo aug 12, 2009 6:42 am

Dida schreef:Ik heb zo godesgruwelijk veel gedronken (water dan). In de volle zon in het open veld ging het echt hard en was het om het uur op zoek naar een tankstation om vocht te halen.
Misschien is de volgende suggestie van Marten iets voor je?
marten schreef:>knip< Vlindersturen combineren ook heel goed met >knip< Minstens 3 petfleshouders>knip<
Doubt Kills Dreams

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 12, 2009 6:56 am

didadunlop schreef:Afbeelding
Links of rechts?
Links?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo aug 12, 2009 8:47 am

Erg fijne dingen zijn dit soort vakanties voor een mens, althans ook deze mens :lol:
Leuk om het verslag te lezen, relaxed dat je geen mechannische pech hebt gehad, voordeel van minimalisme.

Begon je de 2de dag niet vreselijk tegen je zelf te praten? 8)

Wordt je niet flauw van steeds bij een heuvel van versnelling te wisselen? Is een cassette naaf dan niet net even wat comfortabeler? (oké het doet afbreuk aan het minimalisme maar omdat je ook voor foam kiest als extra comfort?)

TIthomas

Bericht door TIthomas » wo aug 12, 2009 9:30 am

mooi project! en de pompino is ideaal werkpaard voor dit soort tochten, heb er zelf ook eentje....
Vraagje, wat is merk en type frametas? Of zelfbouw?
Ik heb laatst een weekendtocht van 2 keer 180 km gedaan met camping gear (fixed met 46-16) en zonder dragertjes, maar vond toch lastig om alles kwijt te kunnen.

nog een vraagje: heb jij ook met de stalen pompino vork gereden voordat hij door carbon is vervangen? Vraag me af hoeveel comfort dat scheelt?

p.s. vind dat stuurfoam alleen maar een onprettig / te zacht gevoel geven, al mijn sturen omwonden met old school velox katoen stuurlint.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo aug 12, 2009 9:55 am

ik praat al jaren tegen mezelf (tenminste iemand die luistert) dus niet zoveel nieuws onder de zon. ..:D

De frametas is van Jandd (www.jandd.com). Hennig voor al je reparatiespullen etc. Maar iets groter zou wat gewicht naar het centrum van mijn fiets kunnen verplaatsen.

Dit is de standaard stalen vork. Ik heb nog nooit met carbon gereden dus kan er niks over zeggen. Ik vind dit iig een lekkere vork. Vooral met het foam onder de bartape voor comfort. Ik heb het foam er vooral opzitten om trillingen weg te filteren en een wat grotere diameter te krijgen. Ik heb nogal grote handen en de meeste sturen zijn gewoon de dun voor mij.

Ow ja en ik heb niet bij iedere heuvel gewisseld. S'morgen even kijken wat de route ongeveer was en daarop verzet aanpassen. Daarom wou ik ook graag een dingle proberen want die kan je even snel wisselen en hoef je niks voor los te maken. In het kader van leuke plannen zelfs op het idee van 3 kransjes achter en twee ringen voor gekomen. Dan heb je eigenlijk een ddouble dingle. 20./18/16 met 40/42 bv. Alleen voor de hoge of lage gearing moet je dan even je ketting opnieuw spannen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

ott

Bericht door ott » wo aug 12, 2009 1:33 pm

Pas op dadelijk heb je versnellingen op je fiets 8)

Toch veel KM`s Dida, respect
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Plaats reactie