info over 29"
Moderators:JJ, Beheerders
KWeet niet of je er iets aan hebt: Ik rij een Haro Mary SS 18" en ben 1,75Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen. Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit. Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame en de andere is een haro ss mary 18" Wat zou het beste passen. Mijn voorkeur gaat lichtjes naar de Haro maar ik moet er eerst mee rijden
Doubt Kills Dreams
Net als bij frames met 26" wielen is de effectieve bovenbuislengte de cruciale factor. De framemaat is de zitbuislengte, en die zegt daar dus niks over. Je zult dus moeten kijken naar een bike waarvan de effectieve bovenbuslengte past bij jouw lichaamsbouw en dus naar de geometrie van de betreffende bike.Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen.
Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit.
Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame
en de andere is een haro ss mary 18"
Wat zou het beste passen.
Mijn voorkeur gaat lichtjes naar de Haro maar ik moet er eerst mee rijden
Hoe voelt de fiets voor jouw aan ?Gijsberg schreef:KWeet niet of je er iets aan hebt: Ik rij een Haro Mary SS 18" en ben 1,75Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen. Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit. Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame en de andere is een haro ss mary 18" Wat zou het beste passen. Mijn voorkeur gaat lichtjes naar de Haro maar ik moet er eerst mee rijden
Hoe groot ben je zelf Speedy en waar woon je ongeveer?SpeedyZ schreef:Net als bij frames met 26" wielen is de effectieve bovenbuislengte de cruciale factor. De framemaat is de zitbuislengte, en die zegt daar dus niks over. Je zult dus moeten kijken naar een bike waarvan de effectieve bovenbuslengte past bij jouw lichaamsbouw en dus naar de geometrie van de betreffende bike.Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen.
Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit.
Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
In principe gewoon een zelfde maat frame, tenzij hij extreem lang uit valt, dan kun je soms met een maatje kleienr uit de voeten. Lengte bovenbuis is eigenlijk DE maatgevende factor, niet de zadelbuis lengte.Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Daar heb je dus inderdaad niks aan.Gijsberg schreef: KWeet niet of je er iets aan hebt: Ik rij een Haro Mary SS 18" en ben 1,75
Ik ben 1.73 en rij alleen maar op 15.5'',indien bovenbuis lengte geschikt gebleken is.
Mijn persoonlijke voorkeur +/- 23'' horizontaal gemeten.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ow, dat stond dus al op pagina 2, sorry dat ik je loop na te pratenSpeedyZ schreef:Net als bij frames met 26" wielen is de effectieve bovenbuislengte de cruciale factor. De framemaat is de zitbuislengte, en die zegt daar dus niks over. Je zult dus moeten kijken naar een bike waarvan de effectieve bovenbuslengte past bij jouw lichaamsbouw en dus naar de geometrie van de betreffende bike.Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!