? Hydraulische remmen op een H-bar of Drop bar
Moderators:JJ, Beheerders
Estetisch verantwoord? ik ben op zoek naar een oplossing, wie heeft hier ervaring mee?
Re: ? Hydraulische remmen op een H-bar of Drop bar
Puur hydraulisch ken ik voor een 24mm stuur alleen HS 66 (worden niet meer gemaakt, moeilijk aan te komen) en anders kom je in mechanisch bediende hulpcylindersk@tze schreef:Estetisch verantwoord? ik ben op zoek naar een oplossing, wie heeft hier ervaring mee?
/Marten
-
Re: ? Hydraulische remmen op een H-bar of Drop bar
Op een H-bar... uh... waarom niet? Remhendels zien er altijd wel een beetje dorky uit op zo'n schuin stuur, maar het werkt prima toch? Remt iig lekker hard. En met 90gr banjo's kun je de kabels ook aardig de goede kant op krijgen.
EDIT: Kleine hijack: ALs ik stuurlint om mijn mountainbikestuur (dus geen dikkere dropbar oid) wil, welk soort stuurdop heb ik dan nodig?
EDIT: Kleine hijack: ALs ik stuurlint om mijn mountainbikestuur (dus geen dikkere dropbar oid) wil, welk soort stuurdop heb ik dan nodig?
@Hijack: Je kan prima gewoon je bestaande plastic doppen laten zitten (
) en wikkelen vanaf het einde van het stuur. Het laatste randje kan je dan netjes bijsnijden. Evt. afwerken met een tapeje als je het niet vertrouwd zonder. Dat had ik eerst ook gedaan, maar dat tape duwde ik er tijdens het rijden steeds weer vanaf (aan de bovenkant, gewone riser). Nu al een hele tijd zonder en dat blijft eigenlijk prima zitten.