? Hydraulische remmen op een H-bar of Drop bar

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
k@tze
? Hydraulische remmen op een H-bar of Drop bar

Bericht door k@tze » vr sep 18, 2009 9:55 am

Estetisch verantwoord? ik ben op zoek naar een oplossing, wie heeft hier ervaring mee?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr sep 18, 2009 11:25 am

Dropbar; niets standaards voor verkrijgbaar...

H-Bar moet zeker wel lukken. Er rijden hier genoeg H-bar adepten die je voorbeelden kunnen laten zien.

marten

Re: ? Hydraulische remmen op een H-bar of Drop bar

Bericht door marten » vr sep 18, 2009 11:26 am

k@tze schreef:Estetisch verantwoord? ik ben op zoek naar een oplossing, wie heeft hier ervaring mee?
Puur hydraulisch ken ik voor een 24mm stuur alleen HS 66 (worden niet meer gemaakt, moeilijk aan te komen) en anders kom je in mechanisch bediende hulpcylinders
/Marten

De Lars Cuevas

Re: ? Hydraulische remmen op een H-bar of Drop bar

Bericht door De Lars Cuevas » vr sep 18, 2009 12:47 pm

Op een H-bar... uh... waarom niet? Remhendels zien er altijd wel een beetje dorky uit op zo'n schuin stuur, maar het werkt prima toch? Remt iig lekker hard. En met 90gr banjo's kun je de kabels ook aardig de goede kant op krijgen.

EDIT: Kleine hijack: ALs ik stuurlint om mijn mountainbikestuur (dus geen dikkere dropbar oid) wil, welk soort stuurdop heb ik dan nodig?

mateis

Bericht door mateis » vr sep 18, 2009 4:13 pm

@Hijack: Je kan prima gewoon je bestaande plastic doppen laten zitten ( :| ) en wikkelen vanaf het einde van het stuur. Het laatste randje kan je dan netjes bijsnijden. Evt. afwerken met een tapeje als je het niet vertrouwd zonder. Dat had ik eerst ook gedaan, maar dat tape duwde ik er tijdens het rijden steeds weer vanaf (aan de bovenkant, gewone riser). Nu al een hele tijd zonder en dat blijft eigenlijk prima zitten. :)

Plaats reactie