Dat klinkt als een raar verhaal.. Bron? Verklaar je nader?EL PERRO schreef:Tik beter de dure op de kop, want de goedkope zit minder draad in de karkas= stijver=minder soepel=meer rolweerstand en net voor minder rolweerstand kocht je een 29'r dacht ik????vanLoon schreef:Vanaf vanmiddag 14u (stipt) behoor ik ook tot het gilde der grote wielen. Mijn vraag: waar kan ik het best (goedkoop) een setje Schwalbe RR op de kop tikken?
29er Racing Ralph met notubes?
Moderators:JJ, Beheerders
Hoe minder TPI (treads per inch), oftewel "draad er in je band zit, hoe minder soepel hij is. Hoe meer draden, hoe fijner dit geweven is en dus meer kan bewegen, ook zit er dan dus minder rubber in je band maar meer draden. En dat soepele karkas is nou net wat je wilt. De betere/top mtb banden zitten meestal op 120 tpi. Sommige merken wat meer of wat minder maar 120 is normaal. De goedkopere types of draadbandjes (dus geen vouw) zitten meestal maar op 50/60 tpi. Racebanden daarentegen zitten al rond de 200-300 tpi!!vanLoon schreef:Dat klinkt als een raar verhaal.. Bron? Verklaar je nader?EL PERRO schreef:Tik beter de dure op de kop, want de goedkope zit minder draad in de karkas= stijver=minder soepel=meer rolweerstand en net voor minder rolweerstand kocht je een 29'r dacht ik????vanLoon schreef:Vanaf vanmiddag 14u (stipt) behoor ik ook tot het gilde der grote wielen. Mijn vraag: waar kan ik het best (goedkoop) een setje Schwalbe RR op de kop tikken?