banden transpirinaika

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
_Erik
banden transpirinaika

Bericht door _Erik » zo aug 08, 2010 7:35 pm

Komende maand rij ik de transpirinaika; 1200km door de pyreneeen. Nu ben ik op zoek naar nieuwe geschikte banden. (huidig: maxxis ignitor)
Wat is aan te raden voor de pyreneeen? Mountainkings? Nobby nics? Schwalbe Alberts?

Alvast bedankt!

JeroenK

Bericht door JeroenK » zo aug 08, 2010 7:40 pm

Wat dacht je van Maxxis Ignitors?

De 2.2 Mountain King is te smal, de 2.4 te zwaar en die rolt niet. Nobby Nic zou kunnen, maar dan wel de snakeskin. Evt. Racing Ralph snakeskin achter. Alberts? Maken ze die nog?

Ik heb net de Transalp Challenge gedaan met Maxxis Crossmarks. Geen enkele keer lek, licht lopend en genoeg grip. Je zou ook een Ignitor voor een Crossmark achter kunnen doen.

_Erik

Bericht door _Erik » zo aug 08, 2010 8:00 pm

De Alberts staan in de webshop van singlespeed.nl. Ik neem dus aan van wel.

De ignitors bevallen goed, nieuwe bestellen is dus een optie. Reed jij met biba's of sealant?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo aug 08, 2010 8:14 pm

Mountain King 2.2 protection is prima voor de Spaanse bergen.....of rij je de NLse Tour aan de Franse kant?

Nobby Nick met snakeskin zal ook prima rijden, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de Conti's vanwege het grotere volume van de band en ze lijken minder te slijten dan Schwalbe.
Ik zou niet een TE zacht compound pakken en weg blijven van NLse bandjes als de RR;
-die slijten onder je reet vandaan
-vergeet niet dat je ook 2 weken regen kan hebben............zeker als je aan de Franse, groene kant rij!

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

JeroenK

Bericht door JeroenK » zo aug 08, 2010 8:39 pm

Ehh, Boss, heb je wel eens een MK 2.2 gezien? Die is echt smal.

@Erik, ik reed met sealant.

_Erik

Bericht door _Erik » zo aug 08, 2010 8:43 pm

Start en finish is in Frankrijk, het merendeel van de etappes ligt echter in Spanje (route, klik hier)

Die RR's laat ik links liggen, MK's zijn een optie, of een extra setje van de ignitors/ crossmarks. Mijn huidige ignitors zitten op ±50%, ik betwijfel dus of ze het wel/ niet gaan redden.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo aug 08, 2010 8:45 pm

JeroenK schreef:Ehh, Boss, heb je wel eens een MK 2.2 gezien? Die is echt smal.

@Erik, ik reed met sealant.
Jawel, die zitten onder mijn Rotwild.......ze zijn niet extreem breed maar wel redelijk hoog dus in principe met dezelfde spanning te rijden als een bredere/lagere band.

Trouwens is de Race King protection ook een goed alternatief......mits je 100% zeker weet dat het droog blijft........met regen wil ik daar niet mee rijden.

Mijn maat had in 1 Transpyr. een setje NN alpencross versleten dus met een setje op 50% zou ik het niet gokken.

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

_Erik

Bericht door _Erik » zo aug 08, 2010 9:00 pm

BOSS schreef: mits je 100% zeker weet dat het droog blijft........met regen wil ik daar niet mee rijden.
Die kans lijkt me in twee weken erg klein...

Wat denken jullie van deze band? (Bontrager xdx)

JeroenK

Bericht door JeroenK » zo aug 08, 2010 9:29 pm

_Erik schreef: Wat denken jullie van deze band? (Bontrager xdx)
Die hebben ze niet in voorraad ;).

Ik weet het niet. Hij is wel erg volumineus en dat is goed. Het profiel lijkt allround, maar hij is ook zwaar. Zwaar is op zich ook wel safe. Heb er zelf geen ervaring mee, maar de reviews wisselen enorm.

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » ma aug 09, 2010 1:18 pm

Maxxis Ardent!

floepert

Bericht door floepert » do aug 12, 2010 1:40 pm

Crossmarks zijn een aanrader (ik heb de UST versie, weet niet of dat veel verschil maakt)
Profiel maakt niet het grootste verschil, de stevigheid van de band wel (lichtgewicht = vragen om problemen). Ik zou overigens een extra buitenband meenemen, 29er banden hebben ze niet hangen bij de enige winkel die je onderweg tegenkomt :o
Good luck !

partyboj

Bericht door partyboj » do aug 12, 2010 2:32 pm

BOSS schreef: Trouwens is de Race King protection ook een goed alternatief......mits je 100% zeker weet dat het droog blijft........met regen wil ik daar niet mee rijden.
Ik heb met de Raceking protection gereden in de dolomieten dit jaar. Ook best te doen met nat weer! Maar die zijn naar mijn weten alleen te krijgen in 26" en niet in 29"...

_Erik

Bericht door _Erik » za aug 14, 2010 10:13 am

floepert schreef:Crossmarks zijn een aanrader (ik heb de UST versie, weet niet of dat veel verschil maakt)
Profiel maakt niet het grootste verschil, de stevigheid van de band wel (lichtgewicht = vragen om problemen). Ik zou overigens een extra buitenband meenemen, 29er banden hebben ze niet hangen bij de enige winkel die je onderweg tegenkomt :o
Good luck !
De ignitors neem ik mee als reservebanden. Keuze maak ik tussen de crossmarks of de mountainkings, ik ga ff reviews checken!

appietouw

Bericht door appietouw » zo aug 15, 2010 11:18 am

Erik ik heb nog een setje MountainKings 2.4 liggen mag je gratis gebruiken !
Maar 1 weekje gebruikt en daar was je zelf bij ;)

pieterp

Bericht door pieterp » zo aug 15, 2010 7:49 pm

Als het parcours over groffe losse keien gaat dan zou ik achter een racing ralph doen en vooraan een nobby nic, allebei in de snakeskin versie voor de extra zekerheid.

Ben net terug van de Alpen en heb daar met gewone Racing Ralph achter en Rocket Ron vooraan gereden. Heb er wel niet al te veel groffe schotter gedaan (dus geen grote losse keien).

Plaats reactie