In een standaard stock-bike van Marin zit een Recon 100mm vork. Wat zijn de gevolgen als ik deze zou vervangen door een suspension corrected starre vork of een lichtere Reba 80mm? De huidige headtube met de Recon is 71,5 graden en de seattube 73 graden. Deze zullen steiler worden en de BB lager bij een kortere inbouwhoogte, maar ga je dat merken?
Peter
gevolgen 100mm vork naar star of 80mm
Moderators:JJ, Beheerders
Re: gevolgen 100mm vork naar star of 80mm
Dat hangt geheel af van hoe fijngevoelig je bent. Ik kan me alleen niet aan de mening ontdoen dat er mensen zijn die het NIET merken. Kortom; ja, je zult het merken. Hoe voor- of nadelig je dat vindt kan ik niet voor je uitmaken. Het geheel wordt iig wel wat nerveuzer. Vermits je je zit niet 'corrigeert' hang je dan dus ook iets meer voorover en je dus ook meer druk op je voorwiel.Peter V schreef:In een standaard stock-bike van Marin zit een Recon 100mm vork. Wat zijn de gevolgen als ik deze zou vervangen door een suspension corrected starre vork of een lichtere Reba 80mm? De huidige headtube met de Recon is 71,5 graden en de seattube 73 graden. Deze zullen steiler worden en de BB lager bij een kortere inbouwhoogte, maar ga je dat merken?
Peter
Je post in het 29er/ss deel, ik maak hieruit op dat het een 29er betreft?
Idd gaat het om een 29er in de maat +/- 20inch. O.a. de nieuwe Focus en Marin (best verschillende fietsen) worden standaard geleverd met de Recon. Een zit niet te ver achter het bracket is voor mij wel prettig en is eventueel op te vangen met een setback pen. Daar zal voor mij niet echt het probleem zitten. Echter wordt de balhoofdbuis niet te stijl door de kortere inbouw? Zijn er mogelijkheden om deze correctie op te vangen? Hogere base-plate van het balhoofd (chris-king)?